Nu samler jeg lige mine indlæg i denne tråd til ét for bedre overskuelighed..
Disclaimer: Dette er ingen opfording til at forsøge en ekstraktion - slet ikke på vildtvoksende phalaris da ingen ved hvilke alkaloider præcist indeholder de indeholder eller i hvilke forhold. Stoffer som gramin og hordenin kan forekomme i phalaris. Pt. ved jeg ikke om mit phalaris indeholder hverken (5-MeO-)DMT eller de uønskede stoffer for den sags skyld.Jeg har brugt en blanding af tek'en her fra trådens første side og LexTek'en:
http://www.erowid.org/general/submissio ... Tek_v1.pdfGrunden til at jeg valgte LexTek'en også var pga. defat-steps som ikke er en del af tek'en fra første side.
Jeg valgte at undlade simre-processen med den syrnede blanding, da det ikke tiltalte mig at rende og holde øje med 2 store gryder med fortyndet eddikesyre og plantemateriale.
Materialer jeg har brugt:
Rørgræs
Blender
Dørslag & si
Plastikspand til vandbad
2 store gryder
3*2l. pyrex flasker
500ml. pyrex skilltragt
Udfældningsskål
PH-papir (PH 0-14)
Vand (fra hanen)
NaOH (borup's kaustisk soda)
Naphta (borup's rensebenzin)
Eddikesyre (borup's)
Lidt over 1kg rørgræs(phalaris arundinacea) blev samlet i området hvor jeg bor. Samlede primært bladene men hvis den øverste del af stænglen kom med, røg denne med i posen. Det blev klippet i mindre stykker med en saks og derefter smidt i fryser*3(frys-optø i alt frosset 3 gange).

Efter de 3 frysninger af plantematerialet gik jeg igang med at blende på livet løs! Jeg har ikke taget billeder af selve blende-processen, da jeg stod i et virvar af grøn suppe.
[1 fif vedr. blende-processen: Lad være at fylde blenderen mere end 1/3 med rørgræs og brug vand sammen med(min blender ville i hvert fald ikke blende det frosne halvtørre rørgræs).]
Jeg "genbrugte" vandet fra det blendede materiale til at blende den næste portion med - 1kg rørgræs tager et godt stykke tid at blende bare nogenlunde fint. Har nok brugt 1-1½ time på at blende.
Således ser det ud i blendet tilstand. Det bliver simpelthen ikke finere med den blender jeg har i hvert fald.

Der blev tilsat fortyndet eddikesyre til plantemateriale+vand og målt til PH 4.
Den syrnede blanding stod i 1½ døgn ca.
Plantematerialet blev filtreret fra med et dørslag og derefter en si.
Væsken bør nu indeholde DMT på acetat salt-form, samt en masse uønsket snask. De 2*2 liter efter filtrering:

Væsken blev basificeret med NaOH til PH 14.
Her er et billede af den basificerede blanding, som nu bør indeholde DMT i freebase form - den bliver mørkere(desværre lidt svært at se på billederne, men tydeligt i virkeligheden) når dette foretages:

Blandingen blev tilsat naphta:

og sat i vandbad i en spand med kogt vand fra en elkedel:

- DMT'en som nu er på freebase form forlader derfor vandfasen og migrerer over i solventet sammen med en masse uønsket snask.
Herefter blev den fyldt i skilletragt:

Jeg foretog 3 "pull's". Inden 3. "pull" blev der tilføjet ca. 50g NaOH.
Ca. 1 liter renzebenzin blev brugt. Vandfasen skilte jeg mig af med og gemte solventfasen(det er ret tydeligt at se at solventfasen nu indeholder en masse snask):

Defat step #1: Derefter foretog jeg 3 "pull's" på solventfasen med en blanding af eddikesyre og vand(PH 4). Pga. syren konverteres DMT'en igen til acetatsalt og migrerer over i vandfasen(som gemmes). Snask og slam bliver i solventet som jeg skilte mig af med. Denne fase udføres UDEN brug af vandbad - ifølge LexTek'en ville varmen få snasket til at blive blandet med vandet hvilket vi ikke ønsker.
Her er der fyldt fortyndet eddikesyre i solventfasen(defat step #1):

Vandfasen til venstre og solventfasen til højre(efter separation):

Defat step #2: Der blev tilføjet NaOH til vandfasen til denne havde PH 14(igen bliver væsken mørkere/grumset når NaOH tilsættes, kan bedre ses på dette billede):

Efter et øjeblik bliver væsken igen klar med snask/slam/grums øverst:

Derefter naphta i blandingen og i vandbad(varme solventer kan holde på mere alkaloid end kolde solventer).
Igen foretog jeg 3 "pull's". Separeret med skilletragt. Snasket ligger sig nu ovenpå vandfasen, men under solventfasen. Billedet her er vandfasen separeret fra men snasket i bunden og solventfasen over:

En smule snask er nok nærmest uundgåeligt at få med i solventfasen, så det blev yderligere separeret mellem 2 skåle. Bruge en sprøjte med kanyle til de sidste par ml.
Solventfasen som nu er helt klar, er sat i en udfældningsskål med husholdningsfilm over og en elastik omkring og sat i fryseren. Så nu er det bare at vente på det endelige resultat