Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 15:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej Psy,

Jeg har et growkit stående, som jeg har tænkt mig at gro i en kasse(en bedroller), som jeg så senere kan bruge til efterfølgende grows vha. de sporer der kommer ud af det. Jeg har læst en del herinde omkring emnet, og har allerede bestilt hygro- og termometer, akvarie varmelegeme og silikone til at forsegle hullerne til ledningerne.

Mht. udluftningen er det generelle råd at åbne kassen og vifte nogle gange om dagen så vidt jeg har forstået, men jeg tænkte på om man ikke kunne lave 1-3 huller i kassen og sætte HEPA-filtre fast, så de dækker hullerne, istedet. Ville dette skabe tilstrækkelig luftcirkulation til at komme af med det dannede CO2?

Derudover har jeg også et spørgsmål omkring varmelegemet. Jeg havde tænkt på at fylde en flaske med vand, lægge varmelegemt i og forsegle hullet med silikone. Jeg ville altså stadig skulle sprøjte vand ind med jævne mellemrum, men det har jeg det nu okay med pt., om ikke andet så til at begynde med. Kan dette gøres smartere? Og bør jeg overveje et drypskjold?

På forhånd tak,
Lilleso

Senest rettet af Lilleso 29 aug 2012 23:25, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Skulle mene at der ville komme tilstrækkelig luftcirkulation med huller, med HEPA-filtre på, men hvis jeg var dig ville jeg lave nogle aflange huller og gerne et par stykker så der kan komme gennemtræk. I forbindelse med grow-kits følger der en pose med som har den slags huller, tror dog ikke at der her er tale om HEPA-filtre, men blot et åndbart materiale med fine huller, så man undgår at kontaminere kittet. Og tror heller ikke at det er nødvendigt med HEPA-filtre, men så er man da i hvert fald på den sikre side.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så nogle aflange/halvstore huller med HEPA filtre på. Nej, det er vist ikke nødvendigt til growkittet, men når jeg skal gro videre bagefter alligevel, tænker jeg at jeg lige så godt kan få styr på setuppet med det samme.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]