Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 16:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Det er nu ved at være 4 måneder siden jeg tog 2c-b, og nu har jeg gået i et stykke tid og tænkt over, hvorfor det nogle gange bliver ved med at bølge (meget meget svagt) men det forstyrrer mig nogle gange. Når jeg for eksempel har siddet ved en computer i længere tid og så kigger væk, så er det som om det bølger. Og når jeg har været i byen og er meget påvirket af alkohol, så kan vejen godt finde på at hoppe et skridt ud til højre og ind på plads igen (meget svagt også) Et andet eksempel, da jeg sad og spillede et spil på computeren, så kiggede jeg ud imod køkkenet, så på væggene var der nogle "riller" i et grønligt skær. Jeg hører meget psychedelic musik, og især når jeg hører musikken så kan det også godt snorer lidt. Er det min hjerne som spiller mig et pus eller hvad er det? Jeg er meget bange for at jeg måske har fået varrige men af det 2c-b, jeg indtog 40mg over en aften.. Men det kunne være virkelig fedt hvis nogle kunne sige mig hvad jeg skal gøre for at få det til at stoppe.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
http://en.wikipedia.org/wiki/Hallucinog ... n_disorder - prøv at læs lidt om det, det kunne godt lyde derhen af.

Som regel går HPPD væk af sig selv efter en periode, men stoffer og alkohol er nok en god idé at holde sig fra hvis du ønsker det skal gå væk.

Medlem

Tak

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvor gammel er du?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kan også være de ting du ser altid har været der, men de blev kraftig forstærket da du tog 2c-b. Men nu er du bare blevet opmærksom på dem og forbinder dem med trippet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg har det også sådan i perioder (især når jeg ryger liiidt for meget cannabis) synes ikke jeg har mærket nogen forværringer eller forandringer i det efter at jeg har taget 2cb, men nu tænker jeg slet ikke så meget over det mere,bindegal siger (Det kan også være de ting du ser altid har været der) det kan han have meget ret i, jeg ser ofte "flimmer" over det hele, noget man gør når man f.eks er overtræt, hvis jeg ryger cannabi hver dag i 14 dage eller mere kan jeg i uger- måske måneder efter gå og se den slags "flimmer" som om man er overtræt, et tydeligt mønster af millioner af små prikker der .. pulsere ? og skifter farve, i de samme farver som man får hvis man lukker øjnene og "kigger" :D jeg er lidt skæv lige nu og ved ikke hvordan jeg skal forklare det, men især når jeg er skæv som nu ser jeg det virkeligt tydeligt.

Alle mennesker har jo til dagligt nogle milde synsforstyrelser som vi bare ikke rigtig tænker over, eller ligger mærke til fordi de jo altid har været der, efter et trip på et eller andet forstærkes sådan nogle syns forstyrelser, eller også ligger vi bare pludselig godt mærke til dem, og måske også efter trippet.. tror på at f.eks halvdelen af mit HPPD er psykisk plus overforbrug af cannabis i perioder.
ved ikke om det her bavl kunne bruges til noget.. det håber jeg :D forklarede så godt jeg nu lige var istand til.

kort sagt.. du kan tage det roligt, og skal ikke være bange - det er højst tænkeligt ikke noget farligt

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Har selv lagt mærke til hvordan jeg efter mine første svampetrip, har kunne få de samme meget svage synsforstyrrelser, som ting der hopper lidt eller bølger, hvis jeg kiggede meget lidt skel-øjet på ting.
Ikke noget der irriterer mig på nogen måde, men tror nu bare at nu hvor du ved hvordan det ser ud, så kan din hjerne nok "forestille" sig det.

Medlem

Har selv lagt mærke til hvordan jeg efter mine første svampetrip, har kunne få de samme meget svage synsforstyrrelser, som ting der hopper lidt eller bølger, hvis jeg kiggede meget lidt skel-øjet på ting.
Ikke noget der irriterer mig på nogen måde, men tror nu bare at nu hvor du ved hvordan det ser ud, så kan din hjerne nok "forestille" sig det.

Ja det var også noget af det jeg tænkte. At fordi jeg nu ved hvordan det ser ud på trips, så har min hjerne lettere ved at sammenligne normal og på trip. Men jeg er blevet busted i at ryge hash, af mine forældre så jeg tager hverken stoffer eller ryger hash mere (er på test), så jeg håber det vil gå over med tiden. Og tak til jer andre for svarene det hjalp at få jeres historie så man har lidt at sammenligne med. :)

Medlem

Hvor gammel er du?

Jeg er 17 år.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
jeg tog personligt LSA for et par år siden og syntes i nogen tid efter at opleve synsforstyrrelser, jeg var også bange for at jeg havde fået hppd, jeg tror et eller andet sted at man fortæller sig selv at man så noget, for mig kunne mine "imaginative synsforstyrrelser" i hvert fald ikke "bevises" da det mere var en fornemmelse jeg havde. Jeg tror mest af alt man psyker sig selv fordi man har haft en psykedelisk oplevelse. især hvis man tænker tilbage på det kan man få nogle af de samme følelser.

Medlem

Tror det er meget normalt. Jeg kender mange der, efter at ha prøvet psykedeliske stoffer, godt kan opleve at ting af og til begynder at bølge lidt eller lign. Inklusiv mig selv. Dog som regel kun hvis man er rimelig træt/skæv og fokuserer på det. Forstyrrer det dig ligefrem? På hvilken måde? :s

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg fik engang en overdose 2c-b, da jeg kom til at bytte rundt på nogle stoffer. Trippede stadigvæk da jeg vågnede dagen efter, og havde en kraftig omgang hppd de følgende uger, hvorefter det slappede lidt af og forsvandt efter ½ år. Det kunne psykes op hvis man fokuserede på det. Du skal bare lade være med at føle dig skræmt af det, og acceptere det, så skal det nok selv gå væk med tiden.
Og lad være med at ryge hash, hvis du er til den slags. Det forværrer det bare

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ser noge gange de der riller i skrigende grøn eller pink/lilla, de forstærkes jo voldsomt når jeg tager psychedeliske stoffer. Jeg holdt en pause på 1 år fra stoffer og det hjalp ikke på det. Det sker måske en gang om måneden. Men som de andre siger er det normalt at have en smule synsforstyrrelser, jeg har nok altid haft dem men aldrig bemærket dem.

Medlem

Jeg har ikke røget hash, eller indtaget narko i 4-5 måneder nu. Og det er så småt ved at gå væk, nu er det kun når jeg er rigtig stiv det sker. Tak for alle de gode svar :-)

Medlem

Tror det er meget normalt. Jeg kender mange der, efter at ha prøvet psykedeliske stoffer, godt kan opleve at ting af og til begynder at bølge lidt eller lign. Inklusiv mig selv. Dog som regel kun hvis man er rimelig træt/skæv og fokuserer på det. Forstyrrer det dig ligefrem? På hvilken måde? :s

Jeg kan give et eksempel:

Hvis jeg har en samtale med en person, fokusere jeg mere på baggrunden omkring personen, netop fordi den bølger lidt, og det er spændende at kigge på. Og så koncentrere jeg mig ikke om samtalen. Men det er så småt ved at gå i sig selv :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]