Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 17:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: 20 plus THC
Medlem
Brugeravatar

Jeg har læst at det meste cannabis med en THC over 20+ er ren pral og løjer.

Kan det virkelig passe? eller kan man pimpe lortet i laboratorier?

God Søndag

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tvivler på at cannabis indeholder mere end 20% THC, medmindre man køber noget ice eller olie.
Jeg tror max de indeholder sådan 16-17% men det er ren spekulation. Tror ikke der er statistik for sådan noget her desværre, hehe.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

Tjek dine strains på den her hjemmeside, der står alt om dem "Næsten"

http://budgenius.com/search.html?tab=2& ... &radius=10

fx Sour Diesel ^

Medlem
Brugeravatar

Hvordan kan man overhovedet tjekke indholdet af THC?
hvis man trak nol, og vejede det, vil det så give et brugbart billede?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Hvordan kan man overhovedet tjekke indholdet af THC?
hvis man trak nol, og vejede det, vil det så give et brugbart billede?

Så får du da i hvert fald et bedre billede af hvor potent dit pot/hash er. Tror dog ikke du kan regne procenten ud, udfra mængden af nol. Der kan jo være mange fejlkilder når du selv producere nol, som giver mindre udbytte i sidste ende.

Dedikeret medlem

Plus at de klamme ting som tit og ofte bliver fyldt i vores tjald ofte er olie osv som også vil ryge med ud i ens nol hvis man trækker på fx IPA.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
jeg tror godt man kan få det op omkring de 20-22 % thc, "naturligt" - men det ryst der ligger i bunden af grinderen er langt over 20%, og man kan jo blande sit nol med sit hash for at få det mere potent, så det er meget muligt at få hash/skunk over 20, det er bare ikke nødvendigvis et naturligt thc indhold.

Dedikeret medlem

Så vidt jeg er bekendt er der en del problematik i forhold til at der ikke er nogen ensretning for hvorledes målingerne tages, det er derfor bl.a. ikke til at vide hvad de 20% er ud af, medmindre der oplyses.

Jeg tror sagtens man kan finde planter der ligger over 20% THC, hvis man fx. måler på meget lille skala yderst på et skud.

Medlem

Citat:
Så vidt jeg er bekendt er der en del problematik i forhold til at der ikke er nogen ensretning for hvorledes målingerne tages

Lige præcis, er det 20% af hele planten? Kun blomster? Frisk- eller tørvægt? Hvilket ekstraktionsmedie skal bruges? The list is endless.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tjek dine strains på den her hjemmeside, der står alt om dem "Næsten"

http://budgenius.com/search.html?tab=2& ... &radius=10

fx Sour Diesel ^

Godt fund! De amerikanere er altid gode til at finde ud af måder at lave penge på reklamer :)
Mon ikke der en eller anden form for "ISO" eller standart, nu hvor cannabis er kommet ud på det åbne marked, evt. et levn fra retsmedicin? Ellers der ingen mening i at bruge procenter når man taler om potensen af cannabis. Man burde nok tjekke op på det :? Fandt lige det der, men ved ikke om det er det real thing eller snakeoile http://www.thctestkits.com/ EDIT: Det er TLC hvilket er snakeoile når man vil måle THC
Men for at vende tilbage til OP's spørgsmål...Hvis vi går ud fra at der bliver brugt en eller anden form for standart og de bruger den på sider som budgenius.com, så er det muligt med at komme op på 20%+. Men ingen standart og det bliver noget rod som det ikke er muligt at svare på.
EDIT:
Kom i tanke om denne her, hvilket vel er det nærmeste man kommer på en autoritet "An overview of cannabis potency in Europe" By EMCDDA. Den ligger her http://www.emcdda.europa.eu/publications/insights/cannabis-potency

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]