Hej Psych!
Er lige kommet hjem fra et længere ophold i Nepal.
Er blevet inspireret af en hash rejsetråd fra ICMAG.
Derfor vil jeg oprette denne tråd med lidt info og billeder af hashen i Nepal.
I Nepal er hash billigt, kvaliteten svinger meget og meget af det man kan købe i byen er blandet op med forskellige ting såsom sko pudsecreme.
Hashen generelt i Nepal smager meget anderledes end den hash jeg normalt ryger i Danmark (marroc)
Jeg kom frem til at det bedste at købe var pollen, da det ikke var sæson for charas. Hashen har især en meget harsk smag, måske som harpiks?
Det var meget svært at vurdere om hashen var god, den kunne dufte okay og se helt vildt lækker ud og så bare være elendig. Men de fleste dealere tilbød en smagsprøve.
Typisk ”sort” ”charas” hash købt på gaden (Thamel)

-Smagte ret ulækkert af alt muligt andet, men jeg blev da alligevel ret skæv.
Den første pollen jeg købte. (Freak street)

-Smagte ikke særlig godt, den var stenhård og når den skulle nolles, blev det pulver.
Den anden pollen:

-Stadig en meget kraftig harsk smag, som jeg ikke har oplevet før i DK. Denne pollen var ret tør men ikke hård. Den var også mere grov i det, det kan måske ses på billedet.
Den tredje pollen (Thamel):

-Mindre harsk smag og meget finere end den anden pollen, ikke mere potent.
Den fjerde pollen (Thamel):

-Også meget fin som nummer 3. Dog mere lys..
Den femte pollen (Pokhara):

Den er købt i Pokhara som er lidt af en hippieby. Den smagte ligefrem godt og ser meget indbydende ud.
Noget sort hash som min Nepali ven havde med fra sin landsby:

-Ikke noget at råbe Hurra for, men selvom han påstod det, tror jeg ikke på at det var håndlavet.
Lidt andet end tjald:

Konklusion:
* Nepal er et fantastisk land
* Røgen ser bedre ud end den er
* Gode muligheder for at arbejde frivilligt og gøre en forskel
* Fantastisk rigt på kultur
* Ryger venligt
* Utrolig natur
* Søde mennesker
Jeg ved godt at jeg ikke har beskrevet så meget om hvordan hashen var, men synes bare at det er så svært at sætte ord på. Så i må nøjes med billederne.