Etherlungs skrev:
Ja jeg havde tænkt mig at cure det. Hvis jeg har forstået rigtigt er fermentering det danske ord for curing.
Jeg har nemlig fundet dette topic på ICMag;
http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=156237 Som du kan se skal man begynde at cure inden ens urt er helt tørt.
Endnu vigtigere er mit spørgsmål om mug af åbenlyse årsager, det ville fandme være ærgeligt hvis der gik mug i det hele. Jeg hidkalder med al min jordiske styrke en god gammel cannabis gartner til at besvare mit spørgsmål i mit første indlæg.
Citat:
Kan jeg undgå mug hvis jeg har poserne det ligger i, åbne 2 gange om dagen i cirka 10 minutter hver gang ?
Med vinduerne åbne selvfølgelig.
Følg du blot de gode råd i den tråd. Hvis du inspicerer det 2 gange dagligt, er der ingen fare for det går galt, så hurtigt arbejder mug ikke. I starten skal du nok have det ud af poserne imellem dine besøg, senere bare de 10 min, til sidst kan du bare kigge det igennem og så lukke igen. Put en vaniljestang ved så kommer det til at lugte lidt af det, smagen er dog stadig afhængig af om klorofyl bliver nedbrudt. Hvis du kan mærke en varmeforskel når du stikker hånden ned i poserne, så er fermenteringen igang. Og lyt nu endelig ikke til folk der fortæller dig at det skal være knastørt før man går igang, så er det nemlig en langsom fermentering du får. Livet er simpelthen for kort til ikke at ryge fermenteret pot.
Hvis du vil følge med i processen uden at have mere end et par buds hjemme, kan du lave thaistiks. Du ruller en avis stramt omkring et eller flere topskud. Den åbner du dagligt indtil det er færdigt.
Held og lykke.