Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 23:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Ikke skæv
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Hey peeps!

Jeg røg med en ven i weekenden. Dette var hans første gang, jeg har dog prøvet det rigtig mange gange.
Vi havde et gram sort Nepal, god tjald selvfølgelig. Jeg ruller 4 jays med 250 mg i hver, hvorefter vi ryger en efter en.
For en nybegynder som ham, vil jeg tro at 250 mg skulle være mere end rigeligt for at han ville blive skæv.

Senere på aftenen røg vi så en mere, og så en tredje, og den sidste. Jeg var skæv, men han var ikke. Så læste jeg mig frem til at der er nogle personer som ikke bliver skæve deres første gang, og andre gør... Hvordan kan det være at han ikke blev skæv, efter indtagelse af så meget tjald som nybegynder?

Fortsæt god mandag!

Medlem

Det er ganske normalt som første gangs ryger, jeg kender mange som ikke blev skæv første gang, heller ikke anden gang.
Så snart han begynder og ryge lidt mere skal han nok blive påvirket af cannabisen.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Det er ganske normalt som første gangs ryger, jeg kender mange som ikke blev skæv første gang, heller ikke anden gang.
Så snart han begynder og ryge lidt mere skal han nok blive påvirket af cannabisen.

Dude, gutten har røget 0,5 gram tilsyneladende god tjald. Det ville enhver, også en rookie, blive ramt af. Jeg har også hørt om førstegangsrygere som ikke blev skæve, men de røg heller ikke 0,5 gram, men måske nærmere 0,05-0,15 og når man ikke er vant til at ryge kan "små" doser i nogle tilfælde ikke mærkes fordi kroppen eller hjernen ikke kender til følelsen af at være skæv. Jeg tror det enten er fordi din ven ikke inhalerede eller også har han taget ekstremt små hiv.

Junior medlem

der skal mere hash i dine joints. De må da smage af tobak? kan godt forstå han ikke blev skæv.

Medlem

der skal mere hash i dine joints. De må da smage af tobak? kan godt forstå han ikke blev skæv.

Det var da noget fis...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Hmmm, det lyder underligt eftersom i har røget 4 joints sammen at han slet intet har kunne mærke.

Jeg kan huske at jeg selv ikke blev skæv overhovedet første gang jeg prøvede at ryge hash, men til dels var det også pga. inhalering eller mangel på samme..

Når man ikke kender en rus, kan det være svært at sætte fingeren på hvad der har ændret sig ifht. "virkeligheden"... Det og mangel på inhalering er mine bedste bud på hvorfor din ven ikke blev skæv

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet

Mon ikke du kunne have givet et bedre råd eller lade være?
Da jeg røg dagligt, kunne jeg sagtens blive skæv af 0.2g + en smøg og vil helt klart mene at alle vil blive skæv efter at have røget 1 gram god ryger i løbet af en dag, tolerance eller ej.

Ikke noget rant, bare lige for at pointerer det :)

Mvh

Medlem

Syntes også 0,25 er for lidt.

Junior medlem

Enig med BlazR i, at det nok er inhaleringen der er noget i vejen med, eller at han bare ikke har bemærket han faktisk var "ramt". Nu skal jeg ikke dømme, men måske spillede han "cool" ved at sige han intet kunne mærke? De første par gange jeg røg, kunne jeg først mærke at jeg havde været skæv, da jeg ikke var påvirket længere.

Medlem
Brugeravatar

bacher91 og Mayne

Det må da være noget skod tjald i ryger

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har en veninde som heller ikke blev skæv efter først joint, faktisk skulle der op til ca. 13 gange over længer tid(Halv års tid)før hun begyndte at kunne blive skæv.

Junior medlem

Syntes også 0,25 er for lidt.

Jeg syntes også 0,25 gram er for lidt

Junior medlem

Jeg har en veninde som heller ikke blev skæv efter først joint, faktisk skulle der op til ca. 13 gange over længer tid(Halv års tid)før hun begyndte at kunne blive skæv.

Den må du længere ud på landet med RastaFace ;)
medmindre hun har været på medicin

Medlem

Jeg kan ikke se, hvordan mængden af hassss pr. smøg nogensinde kan blive et problem(self medmindre vi er ude i ekstremer) Trådstarter + buddy har delt 1g, og selvom det muligvis har været hasss af lavere kvalitet, burde hans ven kunne mærke en effekt... Trådstarter siger oveni købet at det er god hash, hvilket vel bare gør blandingsforholdet endnu mere irrelevant, så længe det er til dén side.

izykolt: Jeg holder på, at som det er sagt ovenover, så har din ven ikke inhaleret eller taget MEGET små sug...
Muligheden for at han bare har spillet lidt hård, og måske har været påvirket og sagt det modsatte, er vel den der bedst kan bedømme (-:

Medlem
Brugeravatar

Stram op. Der er jo, som tidligere nævn herinde, ikke noget der hedder "burde blive skæv" når vi snakker førstegangsrygere..
Intet unaturligt i at han ikke blev skæv. Det kan være svært at blive rigtig skæv som nybegynder da man kan have en tendens til at modarbejde skævheden (bevidst eller ubevidst).
Tag det nu lige roligt, folk reagerer forskelligt.

Medlem

Jeg vil gerne gå så langt som at sige, at han burde blive skæv efter at ha' røget 0,5g god hash over en aften.

"Intet unaturligt i at han ikke blev skæv. Det kan være svært at blive rigtig skæv som nybegynder da man kan have en tendens til at modarbejde skævheden (bevidst eller ubevidst)."

Den synes jeg altså er liiiiige spids nok......

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: pleadian´s and back
1g (god røg) to mennesker.. det er ok nok. Men ja er enig med de fleste her om at første gang kan godt modarbejdes fordi kroppen/sindet ikke ved hvad den skal forvente. Og nogle mennesker har enormt høj kontrol på deres facade jo.
Så ikke unormalt vil jeg sige..
Dog ville jeg selv kunne ha til 5-6 dage i sådan et g Nepal der. Lige tjald har jeg utrolig lav tolerence.

Junior medlem

Kan ikke lige se et bedre råd :) jointen vil smage 100 gange bedre, og personen vil nok blive skævere. Og nej peter pan jeg ryger ikke lorte hash, Jeg ryger hash fra vores allesammen gode CA, 100krs eller op efter. Det sker da man ryger den tørre til 40, men det kun hvis jeg er i øko krise hehe :)!.

Btw. syntes godt nok man bliver hakket godt ned på hurtigt herinde.

Gód ryger

Medlem
Brugeravatar

Stanhope: det er individuelt.

Medlem

Ja, selvfølgelig er det individuelt, jeg har aldrig sagt andet.

"Når man ikke kender en rus, kan det være svært at sætte fingeren på hvad der har ændret sig ifht. "virkeligheden"..."
Den forklaring kan jeg godt se en mening i. Er det noget alá det du mener, og har jeg bare misforstået dig?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]