Jeg er blevet langt mere kreativ og laver bedre karakterer siden jeg begyndte at ryge hash for 3 års tid siden. (det skal lige siges at jeg har ADD og det hjælper også på min depression og søvnproblemer.) Jeg har også lagt mærke til at de folk jeg har mødt der har taget stoffer har været meget kreative og også mere intellegente end nogle af de folk jeg kender der aldrig har rørt en Joint. Tilgengæld har de haft store hukommelses problemer og nogle af dem også psykiske problemer.
Lige meget hvor hårdnakket du vil påstå det modsatte, hjælper cannabis dig ikke med din depression. Punktum. Det hjælper heller ikke på søvnproblemer, måske i starten eller de første år, men i længden tror jeg ikke på, at cannabis hjælper på søvnproblemer. I hvert fald ikke hvis man ryger hverdag. At du drager en parallel til intelligens, kreativitet og cannabis, er noget du vælger at tolke på ud fra dine personlige følelser, men det fungerer bare ikke på den måde. Indtil vi ser en ordenlig videnskabelig undersøgelse af dine påstande, er det bare et subjektivt og ubrugeligt postulat, som skader mere end det gør gavn.
Har postet i tråden, men opdaterer: Fortryder mit forbrug af mdma. I flere år var jeg god til at holde mit forbrug på et minimum, ca. 3-5 gange årligt for at "bevare magien", men må erkende at jeg er blevet lidt for glad for mdma, og jeg tænker lidt for ofte på at tage det. Fortryder det ofte dagen efter, fordi jeg kan blive ramt af en yderst ubehagelig nedtur.
Han skrev om sin personlige erfaring, ikke om videnskabelige undersøgelser. Stik nu det der behov for videnskabelige redegørelser, for folks egne oplevelser, op i røven. Det er trættende. Og så fat, at fordi en videnskabelig undersøgelse viser dit eller dat, så er det ikke ensbetydende med en evigt gyldig sandhed.
Det var aldrig meningen, at videnskaben skulle have status som en fundamentalistisk religion.
Og paradoksalt nok, så kommer du selv med det ene postulat efter det andet, baseret på dine egne fornemmelser, hvor du kategorisk afviser andres oplevelser, med henvisning til dine egne.