Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 10:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Den første underjordiske by over jorden
Jeg har læst, at det kan lade sig gøre at tørre "sovsen" på den måde, du skriver, og derefter pulverisere det færdige resultat, som derefter puttes i gelatinekapsler. Det skulle være den mest behagelige - eller måske snarere 'mindst ubehagelige' - måde at indtage planten på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis det kan lade sig gøre at tørre det helt, så det kun er pulver tilbage, så er det stadig meget pulver som skal gumles! Forestil dig at æde 30-40 gelatine kapsler med kaktus pulver. Det er nok noget maven bliver glad for. ;)

Hvis det er muligt, at lave alkohol ekstrakt af det tørret pulver, så vil jeg anbefale dig at gøre det. Det er en betydelig mindre mængde, som du skal have ned.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er også godt i gang, og det ser ud til at det har reduceret en del allerede. Det står ved ca. 45 grader.

Ang. gelatine kapsler.
Er det ikke det samme som husblas? Er det så slemt at spise 30-40 stykker?
Jeg kan se at der findes 2 slags. En der er lavet af Hydroxypropylmethylcellulose, og hvad det er ved jeg ikke. Og så er der dem der er gelatine.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke selv prøvet at sluge den mængde gel caps, men har læst historier, hvor folk ikke ligefrem anbefaler det. Jeg synes heller ikke at det lyder særlig tiltalende at æde 30-40 af dem på tom mave. For mig går det ud på at mindske ubehaget så meget som muligt. Hvis du kan gøre dette, ved at bruge et par ekstra dage, så gør jeg det gerne. :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror ikke, det er et problem at spise 30-40 stk. hvis det vel at mærke er gelatine. Vingummi er også lavet af gelatine, og de fleste kan vel spise 40 vingummibamser. En gelatinekapsel er heller ikke massiv, så indeholder nok mindre gelatine end en vingummi.

Men kaktusen i sig selv vil give ubehag, også som pulver. Maven vil reagere på indholdet, selvom tungen slipper for smagen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan heller ikke afvise at jeg fortsætter med en alkohol ekstrakt, men nu vil jeg lige se hvordan det går med reduceringen, og hvordan det pulver er at håndtere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror ikke, det er et problem at spise 30-40 stk. hvis det vel at mærke er gelatine. Vingummi er også lavet af gelatine, og de fleste kan vel spise 40 vingummibamser. En gelatinekapsel er heller ikke massiv, så indeholder nok mindre gelatine end en vingummi.

Men kaktusen i sig selv vil give ubehag, også som pulver. Maven vil reagere på indholdet, selvom tungen slipper for smagen.

Ja, det er da helt sikkert indholdet af de 30-40 kapsler, som vil skabe ubehaget.....Det er også det jeg mener med at det er mange kapsler at indtage!

At indtage kapsler af ca. 1 gram pr. kapsel og 30-40 af dem (måske endda 50) det er mellem 30-50 gram pulver. Det er altså en pæn slat.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men det er en lille pris at betale for at slippe for at smage på dem på vej ned. For det er godt nok det klammeste jeg nogensinde har haft i min mund. Inden jeg smagte på det havde jeg ikke så meget i mod lugten af siruppen. Men nu kan jeg nærmest smage det igen når jeg lugter det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hehehe, ja selvfølgelig. Men tro ikke, at din mave har glemt det. Du kommer nok til at ligge i fosterstilling de første par timer. :) Men tricket er at spise/drikke det over et længere stykke tid, og derved mindske ubehaget.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Den måde jeg gjorde det på, kan godt hjælpe lidt.
Hold dig for næsten, drik 1/4 - 1/6 af væsken, have en breezer/andet saftevand ved siden af dig og skyld efter.

Held og lykke! :lol:

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvor mange gange har i selv gjort det, og er det det hele værd?

Det lader til at er ikke er så mange der får tripper dårligt på kaktus når man læser trip rapporter, og at udfordringen er at tilberede,indtage, og komme igennem de 2 første timer med mave problemer. Derefter kommer belønningen i form af et langvarrigt, men nemt at styre trip, som ofte er meget lærerigt at gennemgå, yes,no?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har kun prøvet meskalin en enkelt gang. Jeg indtog en hel del pulver blandet med yoghurt. Jeg havde en del ubehag i maven et par timer efter og kastede også op. Derefter var det et trip med en slags varm følelse over sig og uden nogensinde at blive for intenst. Men der er helt sikkert masser af styrke i meskalin, så man skal bestemt ikke afskrive det som værende et altid let håndterbart psykedelisk stof.

Edit: er pt. igang med en forberedelse til mit andet trip med meskalin. Har lavet alkohol ekstrakt og det står nu til tørre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så er det lige som modellervoks. Meget bedre. Jeg kan trille ¨piller´ af massen med fingrene uden at det klistrer.
Dem må jeg kunne sluge uden at smage på det, i hvert fald hvis jeg også lige skal fryser dem.

Medlem
Brugeravatar

Mon maven kan opløse sådan en klump "modellervoks"?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Godt spørgsmål.
Jeg har rullet en ´bussemand´og smidt den i lidt lunkent vand, og den går stille og roligt i opløsning. Det tager 5-10 min., men mon ikke det bliver endnu nemmere når der også er mavesyre?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvordan har man det med mad når man begynder at trippe? Jeg er med på at man faster 5-7 timer inden, og heller ikke spiser i de 2 første timer.
Bliver man ligeglad med mad, eller smager maden fantastisk så man har lyst til at spise?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Godt spørgsmål.
Jeg har rullet en ´bussemand´og smidt den i lidt lunkent vand, og den går stille og roligt i opløsning. Det tager 5-10 min., men mon ikke det bliver endnu nemmere når der også er mavesyre?

Don't worry, det kan de :)

En trang efter mad, skulle ikke være så vild, som hvis du havde røget cannabis

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Jeg har ikke oplevet madcravings/direkte sult på mine trips. Dog kan det være lidt af en sanseoplevelse at spise under et trip.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad er mon en god start dosis? Jeg har 93 gram svarende til 137 cm kaktus.
Jeg har læst at peruvianus er den kaktus der svinger mest i styrken. Hvor meget de kan svinge ved jeg ikke.
Jeg tænker på at prøve ca. 7 gram første gang, svarende til 10 cm kaktus. Det vil sikkert være for lidt men better safe...

Hvad siger i?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu har jeg prøvet to gang. Begge gange uden held, dog lidt bølge effekt ved den sidste. Så jeg ville nok gå efter 30g, men som du selv nævner, better safe than sorry.

Ville nok som minimum tage 15-20g, da du har så meget at arbejde med :)
Hvornår skal du forresten afprøve det?

Mvh
Bomlee

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]