Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 06:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej people! :-)
Jeg sad i går med en kammerat hvor jeg ikke havde sovet i et par døgn på amf, druk, hash og en enkelt streg ketamin.
Vi sad og snakkede om meget dybe tanker. Hvordan og hvorfor vi er som vi er. (Jeg elsker og analysere personligheder bla.) Jeg er rigtig god til at beskrive og formulere følelser, tanker og situationer så folk får en større forståelse for hvorfor tingene nu sker som de gør og hvorfor mennesker reagere som de gør. Men samtidig ligger jeg meget fokus på hvad man kan bruge det til og vender tingene til noget positivt. Samtidig med at jeg fremhæver succerne og den personlige udvikling i andres fortællinger. Vi fandt hurtig ud af at vi lignede meget hinanden på mange punkter og han var os god til at beskrive hans historie. Jeg bragte selvfølgelig også nogle af mine egne historier op. For at jeg bedre kunne beskrive de følelser der ligger og gemmer sig efter mange års misbrug af bla. Amf, hash, ketamin, krydser og morfin. Jeg har prøvet flere slags stoffer og har taget dem i større mængder. Men det der er nævnt har jeg haft eller stadigvæk misbruger af.
Under den her samtale relaterede min kammerat rigtig godt til min beskrivelser af hvordan jeg oplever verden, føler og hvorfor jeg begyndte at løbe væk fra virkeligheden i en alder af 13. (Jeg er 21 år i dag)
Jeg har da altid vidst at mit forbrug af stoffer og hash var et problem. Men første gang i går gik det op for mig hvor omfattende det er, og det skræmte mig.
Min kammerat kommer fra en familie der er hjælper ham og de er et rigtig godt sikkerheds når han snart stopper sine misbrug og vil begynde at leve i den virkelig verden. Han har i den sidste tid gået på misbrug center som hjælper ham med at få styr på alle løse ender og gør ham klar til at blive clean
Jeg er selvfølgelig rigtig glad på hans vegne, og har fortalt ham hvor stolt han skal være! :-)
Men det fik mig jo til at tænke over min egen situation, som jeg har svært ved og overskue - Det bliver kun værre og værre.
Jeg er født i en familie hvor næsten alle har en psykiatrisk diagnose eller har forsøgt selvmord og været indlagt.
Min far fik diagnosen sclerose, væk er en sygdom der rammer central nervesystemet, da jeg blev født. Han gik desværre bort 9 år efter. Min mor har altid været meget psykisk ustabil og dette har ikke ændret sig. Det værste hun har udsat mig for var et selvmords forsøg. Hvor jeg fandt hende da jeg var 11 år. Min ældste storesøster er tidligere misbruger af hash og stoffer. Dette plagede og forfulgte mig hele min barndom. Igennem at det hun udsatte mig for, lærte hun mig hvad svigt er. Hun lærte mig hvordan man fordrejer sandheden og hvordan man undgår problemer ved at lyve og stjæle. Samtidig med at min mor ingengang kunne sine egne følelser og skubbede en masse over på mine skulder fra jeg var 9 år. Jeg har altid været meget følsom og følte at det var min skyld at min mor var ked af det. Og rendte rundt med en konstant følelse af at jeg aldrig var god nok og havde altid ondt i maven fordi jeg følte det hele var min skyld. Oveni det var jeg meget ensom. For jeg har hele mit liv blevet overladt til mig selv. Fordi der ikke var overskud til mig.
Da jeg var 13 år røg jeg min første joint. Og indledte et misbrug af hårspray, deo og lightergas. Det første år jeg gik på efterskole, da jeg var 14 år. Samtidig med at vi eksperimenterede med alle mulige stoffer. Mit andet år på efterskole. Skiftede jeg skole for at starte på en frisk, her røg jeg hash hver dag og begyndte at sniffe lightergas oveni. Dette kunne jeg ikke tåle og det bragte mig ud i en hash psykose som blev ved med at ødelægge mit liv. Jeg følte pause i knap 2.5 år og gennemførte både 10 klasse, et grundforløb og en uddannelse. I de sidste halve år af min uddannelse begyndte jeg at tage amfetamin igen. - Jeg bildte mig selv ind at jeg sagtens kunne holde mig til amf. Jeg fandt hurtig ud af fordelene med amf. Den gjorde at alle mine følelser blev sat lidt i bero, og jeg blev meget mere ligeglad og egoistisk anlagt. Men det var som en ny verden for mig. Jeg troede aldrig at det kunne blive muligt at "skrue" ned for det jeg følte og som konstant holdte mig nede. Så jeg ikke kunne udvikle mig. Den tog os toppen af min usikkerhed og forstærkede min selvtillid og fik mig til at føle mig noget værd. Vi begyndte at blande det med alle mulige andre slags stoffer bla. Syre kiks, MDMA og krydser og sobezone bla. Jeg prøvede så vidt muligt at være så lidt derhjemme som overhovedet muligt. Da min mor var konstant depressiv og græd over alt. Og så havde min ældste storesøster valgt og flytte hjem i en alder af 35. Da hun ikke kan bo alene fordi hun lider af angst for at dø oveni en diagnose: personlighedsforstyrrelse, borderline. Jeg boede ude ved venner og veninder så meget som muligt.
Mit misbrug er kun blevet meget mere omfattende og jeg har ødelagt rigtig mange ting for mig selv. Fordi det har taget overhånd så mange gange. Og har haft svært ved at finde mig selv i min virkeligheds flugt.
Det er gået op for mig at jeg bliver nød til at gøre noget ved det inden det er for sent. Men jeg ved bare ikke hvordan. Jeg føler mig så træt og kan slet ikke overskue det. Så er det svært og vide hvor man skal starte.
Grunden til at jeg laver det her opslag er egentlig for at sætte ord på det og for at spørge jer om i har nogle gode råd og ideer til hvordan jeg kan få mig selv i gang med det her, uden at jeg flygter. Jeg er ikke god til at springe ud i noget så ukendt. Jeg kender stort set kun til det den virkelighed som ikke er virkelig, og som ikke findes. Jeg kommer til at gøre det her helt selv. Da jeg ikke kender nogen som er stærke nok til at kunne stå ved min side. Jeg bor stadigvæk hjemme da vi venter på min mors førtids pension går igennem. Jeg overvejer om det er bedst for mig at flytte, da min ældste søster stadigvæk bor hjemme. Jeg er bare bange for at jeg ikke kan styre det. Når der ikke er nogen til at stoppe mig. Som der hjemme ved min mor
Håber i vi hjælpe og på forhånd tak.

LSD er det stof, som der eksisterer flest foredomme og mest misinformation og indgroet had overfor, netop fordi at mennesker har hørt, læst eller endda oplevet, at familie, venner og bekendte blev sindssyge eller tog livet af sig selv. Tragisk, men selvfølgeligt - LSD uden viden er gift, for LSD med viden er et vidundermiddel.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Ja, det lyder godt nok til du har brug for en ny start.
Det handler mest af alt om at ændre sine rutiner - og finde noget nyt at lave så man ikke keder sig og ender med at falde i igen.
jeg ville begynde og motionere hvis jeg var dig, så vil du også slippe af med at du føler dig træt og uoplagt.
Finde noget du går op i.
Nu ved jeg ikke hvad du laver i hverdagen?

Junior medlem

Jeg er egentlig i gang med en videre uddannelse. Men jeg tror jeg bliver smidt ud i morgen. Da jeg ikke har passet det, den seneste tid.
Men har overvejet og begynde at føre en sund livstid. Som du siger med motion.
Det er egentlig synes er hårdest er at skal ud og finde nye bekendt skaber, som ikke har noget med stoffer at gøre. Jeg ved ingengang hvad jeg har af interesser. For det har jo bare været at hænge ud med vennerne og ryge noget hash.

LSD er det stof, som der eksisterer flest foredomme og mest misinformation og indgroet had overfor, netop fordi at mennesker har hørt, læst eller endda oplevet, at familie, venner og bekendte blev sindssyge eller tog livet af sig selv. Tragisk, men selvfølgeligt - LSD uden viden er gift, for LSD med viden er et vidundermiddel.

Dedikeret medlem

Prøv og begynd at gå til NA møder - opbyg relationer som vil det clean liv. Henvend dig på misbrugscenter og få hjælp til at kvitte misbruget - døgnbehandling efter fulgt af halvvejshus og dagbehandling kunne lyde som en god ide.
Lev i den virkelige verden og lad det var ok at være ked af det - find en mentor med god psykologisk indsigt, som kan støtte dig fx en fra NA.

Mvh

Junior medlem

Skal man ikke være clean når man går til NA?
Jeg har tidligere været på misbrug centeret, var til to samtaler.

Det er bare den pokkers facade, som jeg skal have lagt fra mig. Det er bare ikke nemt, når den har været en del af mig så længe.

Dedikeret medlem

Nej du er velkommen til at komme og være med - sig tingene som det er når du præcentere dig - forklar at du ønsker at stoppe med misbruget så skal det nok gå.

Junior medlem

Jeg har en kammerat der også går til de møder i Fredericia, han sagde til mig at man skulle være clean. Men jeg vælger nu tro på dig :-)
Jeg synes faktisk det lyder som en god idé, men hvor er det nu det foregår henne?

Dedikeret medlem

Google er din ven - ring og hør dem af hvor der er møde i nærheden af dig. Havde også hørt at man skulle være clean men sådan har jeg ikke oplevet det i Ribe/Esbjerg.
Hørte om en gut der havde gået jævnligt til møder i to år før han fejrede sin første clean dag han sad og lyttede indtil da.
Man skal self ikke være totalt påvirket det ville jo ikke give mening ;)

Senest rettet af .....? 13 okt 2012 21:22, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Reglerne i N.A. er vidst sådan at man skal være clean for at måtte dele noget til et møde, men folk som endnu ikke er clean er velkomne til at sidde og lytte, de må bare ikke selv sige noget. Der skelnes ikke mellem hvor lang tid man har været clean, en person som har første clean-dag har ligeså meget ret til at dele som en person der har været clean i 10 år. I nogle byer holdes der vidst også lysmøder, som er samme princip som N.A.-møder bare hvor deltagerne hovedsageligt ikke er clean og alligevel godt må dele.

Medlem

Første skridt på vejen til at gøre tingene bedre, er anderkendelse af hvor du er og hvem du er. Og det skridt har du taget. Resten er "bare" fysiske tiltag. Mit råd til dig er at tage et skridt af gangen. Få f.eks fat i dit uddannelses sted og læg kortene på bordet. Ring til kommunen og få fat i din sagsbehandler - alle har en også selvom de aldrig får brug for hende/ham og læg igen kortene på bordet. Du har måske ikke, som din kammerat en stor familie til hjælp, men det betyder ikke at du ikke kan få hjælpen. Kommunen kan hjælpe dig med misbrugscenter og psykolog.

Det er den største uretfærdighed når vi fødes til så meget modgang. Men der er kun som kan gøre det bedre. Og bare det at du ved, du har brug for hjælp er flot! Var din mor nået til, hvor du er nu, habde verden måske set anderledes ud. Så gør dig selv den tjeneste og få hjælpen af de professionelle og bryd "den sociale arv". Du skal nok klare den !!!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: pleadian´s and back
Tusind tak for din historie. Det er en voldsom omgang du har været igennem. Og når det er sagt har du jo en super fin indsigt og forståelse af tingene..
Jeg er sikker på hvis du får nogle "stærke" mennesker ind i dit liv som vil noget andet end at lalle rundt på stoffer konstant, vil du kunne ændre din adfærd.. Det kan være meget svært, for ikke sige umuligt, hvis man alene i samme miljø ønsker at skabe den forandring du ønsker der.
NA kan måske gøre det for dig. Det har det gjort for mange 100.000 verden over. Eller ja som nogle af de andre snakker om.. misbrugs centeret i dit område..
Det er jo bare vigtigt at du er ærlig omkring det og briger det ud i lyset..
Ønsker dig alt muligt styrke til at bryde ud af den cirkel du er "fanget" i.
:peace:

Junior medlem
Brugeravatar

:life: :life: du tror garanteret at dette er en løgnhistorie men jeg har sniffet lightergas i mange år op imod 10-15 dåser om dagen og jeger her endnuog det takker jeg sku de højere magter for har fået en del fysiske skade på grund af mit misbrug men min hjerne fungere sgu stadigvæk jeg er ikke blevet en grøntsag men har været en af dem der har lagt på gaden og blevet kigget skævt til på grund af min adfærd når jeg har tåget rundt i en gasrus men der er en grund til at man starter et misbrug. jeg blev tvagnsfjernet og anbragt på et børnehjem og grundet savnet til mine forældre og min ensomhed på børnehjemmet fandt jeg en trøst i lightergassen og en mulig for at flygte ind i rusens verden og den verden blev sgu meget stor med tiden men jeg har fået nok nu er blevet 46 og tør ikke friste skæbnen længere jeg er nok en af de få heldige der har overlevet et massivt årelangt misbrug det kræver mod og viljestyrke at stoppe et misbrug men jeg ved at på et tidspunkt skal det nok ske for dig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]