Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lorte øen
Jeg kommer snart i besiddelse af en salvia plante og da jeg ved det ikke er alle planter man kan dyrke hydroponist (dyrkning i vand) ville jeg lige høre jer om det kan lade sig gøre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En hurtig Google søgning på "salvia hydroponics" giver følgende:
"Yes, Salvia D. grows very well in hydro, but it grows very fast !"
"Salvia divinorum can be grown hydroponically."

Så ja!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hvis du ikke allerede har læst op på dyrkningen, vil det være en god ide - fx må planten ikke (eller næsten ikke) få direkte sollys, det er en dræber...

Medlem
Brugeravatar

Jeg har læst mig til, at salvia ikke må få direkte sollys og at den elsker høj fugtighed, så jeg havde tænkt mig at lave et fugtigheds kammer og bruge mine plante LED pærer som lys. Jeg havde overvejet at bruge et Aeroponic system, da jeg ved det er det bedste system til hampdyrkning. Men hvad for et hydrosystem ville i anbefale?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Hvis du vil have nogle fine blade, må din plante IKKE få direkte sollys.
Sørg for at planten aldrig dehydrere, den dør :P
Har læst i en guide at oprindeligt, så lever planten i en jord med høje koncentrationer af humus.

En fin guide, du burde læse godt igennem, før du modtager planten :)
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... 8M8kSkVsNw

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Det er, og dette er uden referencer eller andet til at bakke dette op - en sumpplante, der gror nederst i fx en fugtig regnskov, hvor der ikke er direkte sollys - måden planten formerer sig på, er ved at vokse sig så høj og ranglet, at den vælter og dermed vil nye hovedstammer opstå ud fra sideskuddene - den er også vildt let at tage stiklinge fra...

Dedikeret medlem

Ikke én LED pære, med E27 fatning, fra den side du linker til er noget bevendt til plantevækst. Derudover har det at planten ikke tåler direkte sol ingen relevans i forhold til valget af LED sammenlignet med andre lyskilder.

Faktisk er det ikke mere end 3 dage siden jeg kom til at "solskolde" en hel flok blandede lophophorae med LED lys..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det gror som skidt, bare smid den i en vindueskarm hvor der ikke kommer direkte sol :) Hydroponics ville være totalt overkill, meget bedre at bruge pladsen på cannabis IMO.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hov, det lyder jo rigtig godt alt sammen. Jeg kan huske da den lige kom frem at der var en masse med den var utrolig svær at dyrke, skulle nærmest være i ilt-telt og have en tibetansk lama til at sende godt vibes mod planten bare for at få den til at overleve. Jeg må se at få fat i en stikling, når jeg få plads.

Medlem
Brugeravatar

Hov, det lyder jo rigtig godt alt sammen. Jeg kan huske da den lige kom frem at der var en masse med den var utrolig svær at dyrke, skulle nærmest være i ilt-telt og have en tibetansk lama til at sende godt vibes mod planten bare for at få den til at overleve. Jeg må se at få fat i en stikling, når jeg få plads.

Ud fra de guides jeg har læst lyder det faktisk, som om den er ret nem at dyrke og ved langsom tilvænning kan de godt gro ved normal fugtighed. Men det skal lige siges det er ret svært at få fat i en stikling, da de fleste hjemmesider har den out of stock, men jeg fandt heldigvis et sted hvor jeg kan købe en plante på 20-25cm, så jeg glæder mig utrolig meget til at få den hjem. Grunden til jeg vil dyrke den hydroponist er at jeg ikke særlig godt kan lide at dyrke i jord og har mest erfaring med hydroponist dyrkning.

Medlem

jeg kender også et sted du kan købe den. det er måske det samme.
dyrk den bare indendørs uden hydropinics - den gror fint uden . ja bare sørg for den ikke får direkte solskin. det er også nemmest! (bare stil den et sted i rummet (uden sollys.. yes))
OK!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg tror der er langt flere ting der kan gå galt med den i hydroponics. Hvis du kan dyrke en gulerod i jord kan du også dyrke en salvia, jeg har dyrket adskillige og de kræver seriøst intet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]