da jeg var mindre troede jeg stjerner på himlen var sole
Hvilket de også, hovedsageligt, er.
Crime skrev:
hvis man tænker på hvor stor chancen er for liv og hvor meget mere intelligent end os det kunne være får en til at tænke på opstanden af det menskelige dna. det er kommet fra rummet og til jorden men fra hvem og hvordan. håber vi finder ud af det en dag
Hvordan ved du (eller nogen andre, nogensinde) noget som helst om hvad chancen for liv er? Menneskeligt DNA er kommet fra jorden, stol du trykt på det. Vores DNA er 96% identisk med chimpanser, omkring 50% identisk med planter og op til 8% er nonsens rester fra virus infektioner gennem de sidste (+/-) 2 milliarder år. Om den første RNA streng så kom fra rummet er ikke til at vide, men Homo Sapiens DNA gjorde ikke.
Jeg tvivler på at præcis mennesker opstår to gange, hvis man tænker på at det har taget 2 milliarder års opståen og uddøen at nå til os. Men jeg ved selvfølgelig ikke noget om det, hvordan skulle nogen kunne.

Obama skrev:
Vil våge at påstå at jeg har fået en indsigt i ting, som ikke kan beskrives som andet end syn på hvad der er på den anden side, og som følelser. Har oplevet nogle ting som ikke kan forklares.
Jeg tror helt ærligt at psykedeliske stoffer generelt ikke tilbyder nogen form for indsigt i noget som helst, hvis ikke du allerede begriber en stor del af det du søger indsigt i. Jeg tror på at psykedeliske rusmidler kan inspirere og skabe nye tanker om gamle problemer og på den måde være et fantastisk værktøj (udover en sjov tur). Men hvis ikke man er astronom, tror jeg ikke at man lære noget om universet ved at tage psykedeliske stoffer. Jeg tror man sluger en masse spirituelle oplevelser og sanse indtryk og projicere det på universet, fordi det man føler virker så stort og uhåndgribeligt som kun universet er.
Beklager det lidt negative indslag, men jeg kan virkeligt ikke se hvordan et psykedelisk stof skulle kunne fortælle dig noget som helst om liv i universet, eller hvordan "det hele hænger sammen", kun hvordan man kunne
tro at det gjorde, for så snart man kigger på fakta giver det jo ikke mening.