Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Subutex
Medlem

Hej derude,

Jeg har 2 x 8 mg subutex liggende. Derfor vil jeg gerne høre jer, hvad i har af erfaring?
Er det noget man kan bruge rekreationelt? Eller skal jeg bare smide skidtet ud?
Så vidt jeg kan forstå skal man optage pillen gennem slimhinderne så pillen må ikke sluges.
Hvis det er værd at prøve? hvad kan så være en god start dose? 2 mg?
Er subutex (Buprenorphin) og suboxone det samme?

Titel: Re: Subutex
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Det er der delte meninger om - personligt syntes jeg at det er til skralderen... Men det er rigtig potent og ville nok starte ud med 1mg - du kan sagtens sniffe det...

Suboxone er det samme, plus at der er naloxon tilsat..

slå det evt op på www.medicin.dk

Admin
Brugeravatar

Start meget lavere end 2 mg, hvis du ikke har tolerance for opiater. Jeg ville nok starte med max 500 µg, hvis du er følsom overfor opiater. Altså 1/16 af den knuste tablet. Du kan sniffe dem eller optage det gennem slimhinden i munden. Det kan dog godt være lidt bøvlet, når det er knuste tabletter.

Buprenorfin siger heller ikke mig ret meget. Men andre kan godt li det.

-Jimmy Carter

Medlem

Tak for svarene.

SVJV findes tabeletterne kun i 8 mg og 2 mg, hvilket er ret store doser, hvis 500 µg - 1mg skulle være nok for en førstegangs bruger. Hvad er grunden til det? Nu ved jeg godt, at subutex er bergnet til forebyggelse af abstinenssymptomer hos narkomaner. Er det udelukkende fordi de er tiltænkt til folk med stor tolerance? eller hvad er meningen med det?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Ja! Det er pga. den opbyggede tolerance.

Jeg har selv ganske lidt erfaring med Subutex. Havde også en 8 mg´s tablet, som jeg knækkede i to halvdele.
Jeg sniffede det pulver, som kom, når jeg knækkede tabletten - dvs. nærmere noget der ligner 1/50 af 8 mg.
Jeg skal love for at lortet er potent. Jeg var påvirket på en forvirrende og, for mig, ubehagelig måde i et lille døgns tid...havde dog heller ingen tolerance overfor opioider overhovedet!

Så pas på, hvis du ikke har nogen form for tolerance og start meget lavt ud - du kan altid redosere ;)

Medlem

Synes ikke det lyder særlig tiltalende, lader ikke til nogen af jer har haft en super spændende oplevelse på subutex? Tror lige jeg vil undersøge det lidt nærmere, inden jeg giver mig i kast med det.
Tak for jeres inputs.

Dedikeret medlem

Æhmil skrev:
Synes ikke det lyder særlig tiltalende, lader ikke til nogen af jer har haft en super spændende oplevelse på subutex? Tror lige jeg vil undersøge det lidt nærmere, inden jeg giver mig i kast med det.
Tak for jeres inputs.

spændende ?? Det er et opiod det er ikke specielt spændende du bliver skæv og stenet det er ikke spændende som sådan :D men bestemt rart til tider :D

Medlem
Brugeravatar

jeg har selv været en ivrig bruger af subutex engang, jeg syns det var en "god" pille.
hvis du ender med at ville prøve, så start meget lavt, ca 1 /16 a 8 mg pille,eller endnu lavere og opløs det under tungen, det er bedre end at sniffe det.

Junior medlem

Jeg har ikke læst reglerne!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
indholds stoffet i subutex findes iøvrigt også i pillen temgesic der modsat subutex ikke er beregnet til afhængige men til smerte behandling her er doserne så lave som 0,2 eller 0,4 mg :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Har prøvet subutex nogle gange nu, i starten var det da sjovt når ens verden bare vippede X)
men gider det heller ikke mere, tror jeg havde en halv pille og tog kun i weekender og det holdt næsten en måned, det var lidt vildt :D

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Subutex er for mig ikke det vildeste sus eller noget i den stil. Men man skal starte meget stille op med stoffet, hvis altså man har tænkt sig at få en hyggelig rus og ikke konstant opkastning i flere dage muligvis. I starten var selv de "milde" Temgesic for meget for mig. De er vist på 0,8mg så vidt jeg husker. 0,5 eller 0,6 mg var nok til en dejlig stille og rolig behagelig rus i 8-10 timer nok - og med lidt afterglow næste dag.

Mange, måske de fleste der prøver buprenorphin får en dårlig oplevelse fra første forsøg, nok fordi der skal så ufatteligt lidt stof til at gøre forskellen mellem en lang bræktur og en fin rus. Men tager man den med ro og sørger for at dosere rigtigt, så er subutex et rigtig behageligt præparat.

Rusen er IMO meget stille og rolig de mange timer man er påvirket. Man lægger ikke så stor vægt på de problemer man nu kan have. Jeg synes euforien er mild/moderat, og man bliver afslappet på en særlig lækker måde. Det sløver ikke overdrevet meget - faktisk ikke ret meget.

Det er fx.

Det er meget hyggeligt til en aften med nogle kammerater og en god film.
Jeg får også en lyst til at lave arbejde fx rydde op/gøre rent og hygger mig faktisk med det.
Eller bare tage en tur i parken, tage på cafe eller grille bøffer med venner i godt vejr.
Det er osse nice nok til bare at tage en off-day og stene TV/computer hele dagen.

Men synes man bliver lidt for rolig/stenet/afslappet til at lave vilde ting som fx. at deltage i fester/koncerter. Så synes jeg ikke man nyder det i samme grad, som hvis man var taget afsted ædru eller med nogle øl.

Det er jo et opioid (semi-syntetisk) så man skal selvfølgelig være varsom med det, da det jo kan komme til at give grumme abstinenser over længere sigt. Jeg har taget 1 til 1,5 mg hver dag i flere uger (måske en måned), med en pause på en uge måske - og så en uge mere på subutex igen. Derefter har jeg taget måske gennemsnitligt en 8mgs pille om måneden over en del måneder. Plus lidt heo en gang i mellem. Det udviklede jeg ikke de mindste abstinenser af, men ingen skal bestemt gøre det efter, da det vist er ret individuelt hvornår man begynder at få abstinenser.

Jeg vil mene misbrugspotentialet er ret højt hvis man er begyndt at bryde sig om stoffet. Det dræber kedsomhed, man glemmer sine problemer for en stund og så er det jo også fandens dejligt med et stof, som giver humørløft i mange timer uden efterfølgende "tømmermænd". Måske noget sløvhed dagen efter men eller ikke rigtigt.
Så er der også jo selvfølgelig også det misbrugspotentiale med buprenorphin at det er utrolig effektivt til at dæmpe angst såsom panikanfald, socialangst og også paranoia synes jeg.

Know your drug, know your body, know your limits...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]