Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har været så uheldig at der er gået mug i en af mine planter, og høstede og sorterede hurtigt i dem. Nu hænger de gode så stadigvæk til tørre i et skab på gæsteværelset. Det var i går jeg høstede og hængte op. Da jeg så kom hjem i dag, så ser jeg at der er kommet mere mug på nogle andre skud. Står og skal smide en hel bærepose ud af mit første grow, og har læst noget om Water curing.
http://www.weedguru.com/forum/viewtopic ... 88&t=26670
Forstår jeg det ret at man kan redde lidt af sine planter, dem der ikke er værst medtaget, ved at lade dem ligge i vand i 7 dage, for så at tørre dem bagefter?

Og sæt jeg nu bare vil tørre resten på den måde, da det lugter meget i hele lejligheden, skal jeg så bare lægge dem i et glas med huller i låget i 7 dage, og efter 7 dage så hælde vandet ud og hænge dem op over en radiator med lav varme? Det kunne evt. være en løsning på de planter der ikke er gået mug i endnu.

Håber at høre fra folk med erfaring på området. :-)

Medlem

Jeg glæder mig til at høre svar på dette og læse om water curing
i midlertid vil jeg sige - maybe du kan lave nol eller hash (med si - stykke stof du nemt kan købe - skal bare være fint nok) - det kan du måske undersøge.
edit: måske kan du gøre det med det hele (water cure) - det lader til at smage og lugte bedre og mere smooth
jeg kan huske fra da jeg legede med manipulation af weed at jeg undersøgte dette og fandt ud af at chlorophyl renses væk - stor fordel synes du ikke!?

Junior medlem

Nu spørger jeg måske meget meget dumt, Ferdinand, men hvad er chlorophyl?

Så hver dag jeg skifter vand, så skal jeg si det for at få alt ud af det, eller? Forstår ikke?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Jeg glæder mig til at høre svar på dette og læse om water curing
i midlertid vil jeg sige - maybe du kan lave nol eller hash (med si - stykke stof du nemt kan købe - skal bare være fint nok) - det kan du måske undersøge.
edit: måske kan du gøre det med det hele (water cure) - det lader til at smage og lugte bedre og mere smooth
jeg kan huske fra da jeg legede med manipulation af weed at jeg undersøgte dette og fandt ud af at chlorophyl renses væk - stor fordel synes du ikke!?

Hmm... For det første hvis han vil lave ryst med en si, så vil alle sporene fra muggen jo komme igennem sien også.
Og for det andet så forsvinder klorofyl også næsten helt fra planten når du tørrer det normalt, og ikke kun ved water-curring.
Det er vel en smagssag om det lugte/smager bedre - Personligt synes jeg det er synd da det smager af intet, og du kan ikke mærke du ryger noget.

Junior medlem

Flux, så du mener at jeg kan redde mange af dem der har antræk til fint hvidt dun, ved at putte dem i vand, så jeg bare ikke bruger det siede, men kun skudet efter de 7 dage, og yderlige et par dage på lav varme?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej det mener jeg ikke. jeg smider selv ALT ud med mug ved den mindste tvivl, skal ikke risikere at ryge mug - jeg ved ikke om det skader, men bare ikke en chance jeg vil tage.

Junior medlem

Okay, tak for svar. Jeg smider alt det gode i glas og i køleskabet imorgen! :) Tak.

Medlem

enjoy!
klorofyl er grønkorn tror jeg - grønt stads i planten der laver fotosyntese

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Mug er temmelig giftigt. De to værste ting der kan ske, som virkelig er skrækscenarier, men stadig ikke umuligt, er at du udvikler overfølsomhed over for mug, og efter som mug er alle steder i små mængder, så kan det være et rigtig grim ting at skulle leve med. Det andet der kan ske er at mugsporene slår sig ned i dine lunger og begynder at gro der. Det er kendt som aspergillosis, hvis du har brug for nogle gustne billeder til at overbevise dig.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

enjoy!
klorofyl er grønkorn tror jeg - grønt stads i planten der laver fotosyntese

:hm:
Søg efter mug herinde, det har været oppe og vende et par gange, men den generelle mening er at mug smider man ud ;)

Junior medlem

Jeg har sorteret alt i dag. Alt er kommet i glas og i køleskabet. Skudene fra den gode plante for sig og de skud fra den dårlige, uden mug, for sig :-) håber det giver lidt der fungerer bare lidt. De blev jo også høstet for tidligt pga mug :-(

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]