Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 jul 2025 05:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

ved ikke om dette indlæg er placeret forkert.

jeg vil meget gerne have nogle svar på hvad effekten af lightergas er? altså hvorfor folk vælger at sniffe det lort. hvad oplever man. hvordan er rusen osv. jeg er selv 19 år og efterhånden ret fornuftig hvad andgår indtagelse af diverse ting og sager. så tro ikke at jeg har tænkt mig at gå ud og købe et lager og gå i hegnet på lightergas. jeg prøver bare at forstå hvad effekten ved at indtage lightergas indebærer :)

Bill Hicks

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Jeg ser den som meget forvirrende og skræmmende, har prøvet det 1 gang og det troede jeg i trippet at jeg ikke ville komme derfra og at min verden handlede om mig og min kammerat der sad og sugede gas, og han sagde at jeg har siddet og kigget ned i gulvet og rystede helt vildt på hovedet. og jeg har ikke prøvet det siden. btw så under trippet havde alt en metallisk klang. jeg fraråder på det kraftigste det lort! :)

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Medlem

jo tak for svaret :) havde egentligt forestillet mig at rusen var noget nær hash/skunk eller lattergas. altså en meget basket oplevelse med måske en fysisk bedøvende effekt. btw. (ud fra dit ''profilbillede'') har du prøvet natteskygge?

Bill Hicks

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
det næste spørgsmål bliver vel om det mon også er en god ide at nappe lidt "krokodil" :lol: ? ;)

lattergas er livsfarligt, ud over det giver det en "kaotisk" rus der ikke rigtig er til at nyde (imo) efter hvad jeg erfaret i mine åndsvage efterskoledage - var at jeg inhalederede noget gaz blev svimmel og følte mig mærkeligt tilpas med en metalisk smag i munden, ved lidt større doser (som er næsten umulige at kontrollere) besvimer du, hvilket kan resultere i at du falder og slår hovedet ned i noget hvor hverken dig eller dine venner er istand til at gøre noget fordi i alle er lamme på gaz, ud over det er der også risioko for pludselig hjertestop os.v anyway du vågner op og føler dig meget dummere end før, tung i hovedet, måske også lidt hovedpine.

natskygger ? just don't alsåå... men du kan da læse lidt om det her http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/Natskygger eller søge her search.php

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Jeg har prøvet Natskygge mange gange, aldrig fået den delieriske effekt men har fået effekter som cannabis, og små visionære hallucinationer med væge der dansede og skygger der ikke burde være der men fraråder self at man indtager Natskygger da trip dosis ikke er langt fra døds-dosis :)

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
lightergas er meget kraftigt hallucinogen ved tilstrækkeligt høje doser, mine kraftigste og mest virkelighedstro trips har været på lightergas eller benzin.... MEN, det er langt fra legetøj og jeg vil kraftigt fraråde dig at gøre det, opløsningsmidler er det eneste stof jeg fortryder.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
lattergas er livsfarligt,

Håber da du mener lightergas, lattergas er da næsten så godt som ufarligt. Den eneste måde du måske kunne komme til skade er da hvis du inhalerer så meget at du ikke får ilt nok, og ja så besvimer du, men du vågner altså igen, bare rolig (vi snakker MEGET gas her).

/Christoffer

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Visse vasse... Det eneste der er farligt ved lattergas er at det kan skabe vrangsforstillinger i kombination med psykedeliske stoffer. Kroppen har en ubevist refleks at selvom man besvimer, så trækker man stadig vejret, så på det led er det overhovedet ikke farligt.

Har altid selv holdt mig fra lightergas, men har hørt rusen beskrevet som noget nær lattergas, bare ikke lige så godt, nærmest "lattergas light".

Medlem

da jeg var 13-14år, var jeg dum nok til at sniffe en del ligther gas. jeg blev forvirret, glemsom, pisse mærkelig, svimmel, hovedpine. det er svært at finde noget der minder om, men lidt ala alkohol. jeg råbte meget, hæmninger forsvandt og jeg tænkte ikke særlig klart. nogle fra de ældre klasser, dengang, sniffede en del, hvorefter de klirede 8 ruder på min gamle skole(de er blevet taget, så jeg stikker ikke nogen). bare lad være med at tage det, rusen er røvsyg og jeg kunne nærmest mærke at jeg ikke fik ilt nok.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
lattergas er livsfarligt,

Håber da du mener lightergas, lattergas er da næsten så godt som ufarligt. Den eneste måde du måske kunne komme til skade er da hvis du inhalerer så meget at du ikke får ilt nok, og ja så besvimer du, men du vågner altså igen, bare rolig (vi snakker MEGET gas her).

/Christoffer

jeg mente self lightergaz, som du kan se var kl 7 om morgenen da jeg skrev, var ikke helt frisk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
En af mine oplevelser jeg har haft på lightergas da jeg var ung var, at jeg sad på en træstamme i en lille skov. Efter at have suget en kæmpe lunge, som jeg havde holdt i lang tid, begyndte mit syn at sløre lidt og jeg pustede ud.

Med et blink sad jeg et stort rundt kammer, med et rundt luft. Jeg kiggede lidt forvirret rundt og så, at i det modsatte hjørne stod djævlen og hoppede, skiftevis på det ene ben og det andet ben, mens han pegede ned i et hul. Jeg kunne forstå at for at komme ud af trippet skulle hoppe ned i hullet. Jeg kravlede hen til hullet og med ryggen til hullet, lænede jeg mig bag over.

Bum!

Jeg åbnede øjne. Jeg stod ude i en skov som var tæt af træer! Der var helt tåget og jeg kunne næsten ikke se en hånd frem for mig. jeg rejste mig op og skuede ud igennem tågen. I det fjerne så jeg en skikkelse som stod og pegede af mig mens han hoppede rundt. Han grinte og så ud til at have det mægtig skægt. Pludselig forvandlede tågen sig til et tykt lag spindelvæv som efterfølgende begyndte at blive opløst. Træerne forsvandt så der ikke var så mange af dem og skikkelsen i det fjerne var min ven som stod havde det mægtigt sjovt.

Hvad der var sket i virkeligheden var, at jeg havde siddet på en træstamme, ladet mig falde bag over og rejste mig op og kigget rundt.

Jeg er sluppet godt fra det, men min ven han går og har spændings hovedpine som kan udvikle sig til grim migræne anfald. Højst sandsynligt udløst af lightergas.

Junior medlem

!!!HVIS DU IKKE HAR PRØVET DET SÅ LAD VÆRE!!!

Har ikke læst alle indlæg men mine erfaringer med lightergas er at du får det meget godt, det er svært at beskrive følelsen men dit syn forandre sig (på en meget mærkelig måde) og du sider bare og stener på flasken mens du forestiller dig alt muligt. Direkte hallucinasioner vil jeg ikke kalde det men du tænker alle mulige mærkelige tanker (mest at du ville ønske flasken holdt for evigt) og alle dine (fysiske) følelser forsvinder. Føles lidt ligesom hvis du har været ude i meget koldt vejr i lang tid uden handsker på. Rusen fortager sig 5-10 min efter flasken er tom og man har det ikke særligt godt bagefter. Smagen af lightergas hænger ved i en 30-60 min i munden og du kan ikke smage andet, man bliver svimmel og får hovedpine.

Jeg fraråder stærkt at sniffe lightergas! Det er kun meget langt ude personer der gør det!!!

Sidste gang jeg gjorde det var for ca 2 år siden. var jeg alene med en hel flaske, tog ca. halvdelen af den i småstore"hiv" (15-30 sec per hiv ca.) og det føltes rart, derefter ville selfølgelig tage resten da man bare ikke kan slippe den skide flaske når man først er påvirket af det. Ens fornuft forsvinder og det føltes som om at gas flasken er det bedste som er sket for en. Man vil bare suge mere og kan slet ikke stoppe sig selv. Hjernen siger nej det her er ikke sundt for dig men alligevel tager man flasken til munden indtil den er tømt. Den halve flaske der så var tilbage tog jeg til munden og sugede, sugede, sugede, og her slutter min hukommelse. 2 timer senere vågner jeg op på mit gulv helt forvirret og tænker "hvordan endte jeg her", derefter ser jeg flasken og husker jeg sugede gas, jeg mærkede på den og den var tom. Jeg var simpelthen besvimet med flasken i munden og faldet ned på gulvet samt have suger en halv flaske lightergas.

Siger det lige igen, lad være med at gøre det. Hvis du virkelig gerne vil prøve at være lam på forskellige måder så køb nogle stoffer som er lavet til formålet!

Medlem

skrev et indlæg tidligere idag hvor jeg gjorde klart at jeg ikke har tænkt mig at røre lightergas. jeg vil blot forstå hvad folk ser i det. hvor indlægget er blevet af aner jeg ikke. men kunne aldrig finde på at sniffe lightergas. aldrig! :)

Bill Hicks

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Som nogle af de andre skriver: Lightergas, og andre volatile gasser DRÆBER dine hjerneceller, og den rus du oplever, er effekten af hjernens celledød. Skaden er permanent, og cellerne gendannes altså IKKE selvom du holder pauser, og spiser sundt med videre.
Rusens virkningsmekanisme kan altså ikke adskilles fra følelsen af nerve- og eventuel organdød.

Læs: http://www.erowid.org/chemicals/inhalan ... ants.shtml

(Dette gælder ikke for lattergas, der er et medicinsk anvendt dissociativ med en helt anden sikkerhedsprofil, erowid's vault ses her: http://www.erowid.org/chemicals/nitrous/nitrous.shtml )

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Jeg prøvede det da jeg i sin tid gik på efterskole. Uden at jeg nogensinde har prøvet at blivet boret i tænderne, så vil jeg sige at rusen på en måde mindede mig om at være ved tandlægen. Jeg fik en metallisk agtig smag i munden og en masse snurrende fornemmelser særligt i tænderne og rundt om i ansigtet. Jeg forestiller mig lidt at det føles i samme stil at blive boret i tænderne, blot med en masse smerte oveni...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Har aldrig prøvet det, vil bare lige tilføje hvorfor man ikke skal, og nok også grunden til jeg ikke gjorde det.
En af mine klassekameraters storebror døde af at suge lightergas på en ganske almindelig hverdag. hjertestop med døden til følge, så tragisk.
Derfor har jeg haft det så tæt inde på livet, at det vil aldrig tage, og hvergang jeg ser mine kammeraters lillebror osv lige komme listende med en dåse ligtergas får de også et mildt møgfaldt.
Små møgunger, de aner ikke hvad de har gang i..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har prøvet det en enkel gang. Gav en kortvarig dissociativ effekt ala en lav dose keta. Havde den klammeste smag/fornemmelse i munden i flere uger bagefter. Fy for helvede.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]