Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 00:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej har hørt folk siger at de fleste svampetrip stopper når man spiser noget og man helst skal tage det på tør mave (selvfølgelig) men stopper det hvis man spiser?
Syntes bare jeg har læst flere indlæg der siger at det er godt at have ens livretter når man tripper, men har også hørt at de skulle forsvinde når man spiser noget? Er lidt forvirret?

Og mht. til cannabis. Styrker det trippet?

Hilsen Znaxs

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Nej, dit trip stopper ikke bare fordi du spiser noget.
Ja, cannabis kan forstærke oplevelsen og gøre den mere uoverskuelig. Jeg har selv prøvet at sidde på come-up en gang, tage et par hvæs af en joint og ganske kort efter gik tiden i stykker. Pas på med at ryge, hvis du ikke er fortrolig med svampene for sig først.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Man kan ikke spise et svampetrip væk, man kan måske synes at det forsvinder lidt ved det, men det tror jeg er ligeså meget fordi man får energi tilført og det skal være henimod slutningen... Men du skal ikke regne med at kunne slå et evt. bad trip ned med din livret inden for rækkevidde, men derfor kan det da sagtens være en fin idé at spise sin livret, bare for oplevelsens skyld :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Ud fra egne erfaringer, synes jeg det kan være meget rart at have lidt i maven at stå imod med og ikke mindst holde blodsukkeret lidt oppe. F.eks. en portion havregryn/havregrød, et par skiver brød eller noget frugt. Desuden kan det anbefales at have proviant til trippet, kan være meget uoverskueligt at skulle ud og hente mad/købe ind. Og på den anden side kan det være rimelig trist at side og være sulten eller have lyst til en eller anden form for snack. Så jeg ville helt sikkert anbefale at købe lidt forskelligt mad og drikke, og gerne noget du holder af :)

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem

endnu bedre end stoffer er mad

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Man kan let bilde sig ind, at svampene stopper med at virke. Hvorefter de virker på fuld knald få minutter efter. Kan være dem du har hørt historien fra, har været ude for noget lignende efter de har spist. Men det er mest af alt placebo, og mad er ikke en modgift mod psilocybin. Du behøver heller ikke faste inden du spiser svampene, det eneste fasten gør, er at svampene bliver optaget lidt hurtigere i kroppen, altså at dit trip er kortere tid om at gå igang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mad stopper ikke trippet og cannabis sætter fut i det. Frem for mad ville jeg forslå en øl at komme ned på der giver dig lidt at stå i mod med, både dens effekt som flydende brød og alkoholen. Den er heller ikke så slem at komme af med hvis din krop ikke vil ha' den. Ang. faste så er der nogle ting der taler for og imod. Personligt råder jeg gerne til at faste 6 timer før trippet, da folk tiltider kaster op om det så er nervøsitet eller kroppen der ikke vil holde på svampene af fysiske eller psykiske årsager. Men det kan give dig et energi problem hen mod slutningen af trippet.
Og lad vær med at faste hvis du ikke kan, det er ikke smart at hoppe på Mc eller i grillen lige før et trip fordi man ombestemmer sig og bare er for sulten.
Skal du absolut have nogle stopklodser med så kan du bruge benzoer, jeg vil ikke råde dig til at bruge dem og normalt kan du tale folk ned hurtigere end det tager pillen at virke. Og du skal ikke nævne at du har dem på dig for så vil folk prøve at bomme dem fra dig under trippet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Enig med bindegal i et en benzo er vejen frem, bare det at have den liggende kan ofte tage lidt af det ubehagelige.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]