Synes det utroligt at det er tilladt at bruge stof relaterede udtryk så løst. Det er svært at blive klog på noget hvis man kun har den danske presse at gå efter, ihvertfald.
Historien stammer fra Ritzau, og diverse medier publicerer ofte direkte afskrifter el. lettere omskrivninger af Ritzaus oplæg. Selvom jeg ikke har undersøgt sagen nærmere, har jeg dem længe haft under mistanke for, at være hovedsynderen bag størstedelen af de nonsens/direkte misvisende udtryk som finder vej til flere medier. Vi kan nævne i flæng skunklaboratorium, hashfremstilling (som et udtryk for nol/butan ekstraktion), hestebedøvelse, fælgrens, osv. osv.
Det virker ofte til at Ritzau selv står for de dramatiske/sensationsprægede overskrifter og historier, og altså ikke længere blot leverer objektivt nyhedsstof, som burde være et nyheds-telegrambureaus eneste opgave.
Jeg ved ikke hvornår denne uskik er startet, men det er muligvis gået støt ned af bakke siden et telegram ikke længere blev distribueret pr.telegraf, og det altså ikke længere var mest praktisk, sågar nødvendigt, at fatte sig i korthed og holde sig til essensen.
Nu digtes der frit, uden den store indsigt i emnet. Jeg tror desværre ikke kun denne praksis, gør sig gældende for narko-relaterede historier.
Ny hypotese : Nordjyder er glade for smileys og hævy mætal

Offtopic : Det doom/sludge band som stod bag soundtracket til Portland (jeg har glemt navnet pt.) burde udgive noget mer!
Edit: Sons of Cain hedder/hed de!