Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 20:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

http://ekstrabladet.dk/112/article1853482.ece

Hashfremstilling endte i eksplosion
En 18-årig mand kom alvorligt til skade, da han brugte lightergas til at forædle hash.

22:07, 27. okt. 2012 Ritzau /112

facebook Twitter E-mail
En 18-årig mands produktion af hash endte lørdag i en voldsom eksplosion i hans lejlighed i Kirstinelundsparken i Maribo på Lolland.

- Han var ved at forædle noget skunk med lightergas, da elkomfuret fik lightergassen til at eksplodere, siger vagtchefen ved Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi, Søren Nielsen.

Ved eksplosionen blev flere vinduer i lejligheden blæst ud.

- Og i køkkenet blev alle elementerne skubbet rundt, fortæller vagtchefen.

Den 18-årige selv blev forbrændt ved eksplosionen og blev bragt til Rigshospitalet Traumecenter, men han er uden for livsfare.

- Han var heldig at ruderne blæste ud, så trykket kunne komme den vej ud af lejligheden. Ellers var han formentlig kommet meget værre til skade, forklarer Søren Nielsen.

Ulykken afslørede også for politiet, at der var et decideret skunklaboratorium i lejligheden. Skunk er en særlig slags hamp med en høj koncentration af det virksomme stof i hash og marihuana.

- Det er jo så noget vi skal tale nærmere med ham om på et tidspunkt, siger Søren Nielsen.
:roll: hashfremstiling?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Var lige ved at poppe champagnen, fordi jeg troede, at jeg havde læst en artikel omhandlende stoffer på ekstrabladet, uden faktuelle fejl... Men så læste jeg de sidste 5 linier :/

Edit: Ja kunne så bare have læst overskriften... Var tydeligvis nol han var ved at lave, ikke hash.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The world of Bith.
Skunklaboratorium... Ej for fanden..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Pokkers, det ødelagde min hypotese om, at det kun var i Aalborg folk formåede at springe hytten i luften ved, at trække nol indendørs. Uforbeholden undskyldning til nordjyderne herfra!

Medlem
Brugeravatar

Synes det utroligt at det er tilladt at bruge stof relaterede udtryk så løst. Det er svært at blive klog på noget hvis man kun har den danske presse at gå efter, ihvertfald.

Medlem
Brugeravatar

Pokkers, det ødelagde min hypotese om, at det kun var i Aalborg folk formåede at springe hytten i luften ved, at trække nol indendørs. Uforbeholden undskyldning til nordjyderne herfra!

:gud: :gud: :rocking: :gud: :rocking: :gud: :rocking: :gud: :rocking:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Synes det utroligt at det er tilladt at bruge stof relaterede udtryk så løst. Det er svært at blive klog på noget hvis man kun har den danske presse at gå efter, ihvertfald.

Historien stammer fra Ritzau, og diverse medier publicerer ofte direkte afskrifter el. lettere omskrivninger af Ritzaus oplæg. Selvom jeg ikke har undersøgt sagen nærmere, har jeg dem længe haft under mistanke for, at være hovedsynderen bag størstedelen af de nonsens/direkte misvisende udtryk som finder vej til flere medier. Vi kan nævne i flæng skunklaboratorium, hashfremstilling (som et udtryk for nol/butan ekstraktion), hestebedøvelse, fælgrens, osv. osv.

Det virker ofte til at Ritzau selv står for de dramatiske/sensationsprægede overskrifter og historier, og altså ikke længere blot leverer objektivt nyhedsstof, som burde være et nyheds-telegrambureaus eneste opgave.

Jeg ved ikke hvornår denne uskik er startet, men det er muligvis gået støt ned af bakke siden et telegram ikke længere blev distribueret pr.telegraf, og det altså ikke længere var mest praktisk, sågar nødvendigt, at fatte sig i korthed og holde sig til essensen.

Nu digtes der frit, uden den store indsigt i emnet. Jeg tror desværre ikke kun denne praksis, gør sig gældende for narko-relaterede historier.

:gud: :gud: :rocking: :gud: :rocking: :gud: :rocking: :gud: :rocking:

Ny hypotese : Nordjyder er glade for smileys og hævy mætal ;)
Offtopic : Det doom/sludge band som stod bag soundtracket til Portland (jeg har glemt navnet pt.) burde udgive noget mer!
Edit: Sons of Cain hedder/hed de!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
@3ef:
Racist!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@3ef:
Racist!

Jeg tror ikke på du er fra AA, før jeg har set en dåbsattest, du lyder mere som kenyaner / lollik :peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]