Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 00:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Der hvor du ikke kan nå mig
Hey svampefolk. været lidt tamt her i år på de nærliggende marker.Dels oversvømmet, og dels tråt og trampet til smat af klovdyrene. Næst bedste spot, var nærmest dækket af jointskodder så kom for sent x].
Nogle der kan smidde en liste op med andrer psyller der kan findes her i dk?. Har indtil videre -

Gymnopilus sp. Fibret flammehat
Inocybe haemacta (HARM REDUCTION Mange dødlige look alikes, lad være at pluk lortet :D !!!)
Panaeolus cinctulus -
den her du mener GAL?, er også i det her link http://www.shroomery.org/8461/Which-psi ... in-my-area (Ranbæltet hvis du søger den på google- sider på dansk, første der dukker op)

Panaeolus fimicola
Panaeolus olivaceus
Psilocybe fimetaria
Psilocybe semilanceata

Er jo endelig nogle ret store basse nogle af dem her O.o

Self en del slørhatte osv. Men primæret "skov svampe" Tak :mrgreen:

(Redigeret, da jeg fandt ny liste på shroomy +HARM reduction.
Andre forslag self velkommen, derfor topic ikke slettet ;9)

Senest rettet af Tomaten 30 okt 2012 22:42, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
http://en.wikipedia.org/wiki/Psilocybe_azurescens ?

Ifølge wiki's kort findes de i Tyskland, så sandsynligheden for at de også vokser i DK er ret høj IMO(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ge-map.jpg)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey svampefolk. været lidt tamt her i år på de nærliggende marker.Dels oversvømmet, og dels tråt og trampet til smat af klovdyrene. Næst bedste spot, var nærmest dækket af jointskodder så kom for sent x].
Nogle der kan smidde en liste op med andrer psyller der kan findes her i dk?. Har indtil videre -

Gymnopilus sp.
Inocybe haemacta (HARM REDUCTION Mange dødlige look alikes, lad være at pluk lortet :D !!!)
Panaeolus cinctulus
Panaeolus fimicola
Panaeolus olivaceus
Psilocybe fimetaria
Psilocybe semilanceata

Er jo endelig nogle ret store basse nogle af dem her O.o

Self en del slørhatte osv. Men primæret "skov svampe" Tak :mrgreen:

(Redigeret, da jeg fandt ny liste på shroomy +HARM reduction.
Andre forslag self velkommen, derfor topic ikke slettet ;9)

Edit:
For det første er Psilocybe semilanceata SN. For de andres vedkommende er enten ikke til at finde her i dk eller ikke velegnet som "psyller".
Tjek dine kilder før du lægger noget ud, spørg hvis du ikke ved. Der er forskel på at være uvidende og dum. Du er tæt på grænsen med denne slags poster.

Senest rettet af bindegal 30 okt 2012 19:39, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Azurecens/Cyanecens kunne da være for læækkert x] skulle vist være rigligt udbredt i Tyskland:P, men om den er vandret over den åbene grænse og op i det mørke Midt Jylland, er jeg lidt i tvivl om :/. Heller ikke fundet klar info om det er Syd/nord tyskland den er udbredt :). Men den her :p.... med savl på"

Medlem

Bindegal uddyb?

Senest rettet af Tomaten 30 okt 2012 19:37, rettet i alt 1 gang.

Medlem

http://www.shroomery.org/8461/Which-psi ... in-my-area
Doven utålmoding ,og hurtig på aftrækkeren med i dit verdens syn,? xD

Medlem

Nå ja, men er sgu ikke rendt i skoven med pandelampe på(i nu xD) eller postet de er ok. Tjekket de danske navne, og der er fund her i DK. Nå ja så er kammertonen slået, er det nu jeg skal spørge om der er krokodil i min go op? x]

http://www.stenlarris.dk/HERBARIE/HERBC/Gymnopilus.HTM Findestedet passer fint, da jeg er i omegn, kan ikke finde noget info ang. uegnet til brug "giftig" mm. Ryst guldkornene ud af posen ...O:

Senest rettet af Tomaten 30 okt 2012 19:53, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor tror du at de svampe du nævner aldrig kommer op i diskussioner her på Py.? Mon det er fordi de ikke er hver at søge efter undtagen som kuriositeter eller fordi du er den første der har overvejet om der er andre "psyller" der er være at gå efter her i DK?
Cyanecens er funet ved meget få lejligheder, men den findes på rødlisten over danske arter og er blevet omtalt et par gange bla. i bladet Svamp der er "Foreningen til Svampekundskabens Fremme" publikation. Se f.eks http://www.svampe.dk/svampe/indeks/sum21-30.htm og søg på "cyanescens".

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
http://www.stenlarris.dk/HALUBIL/HALUBOG.TXT <- der står noget. Men der er vist ikke andet af værdi end SN i danmark. Ihverfald ikke noget jeg gider lede efter.

Azurescens er hjemmehørene i nordamerika, og er indført i europa, men findes nok kun der hvor den bevidst er sat fri. Det er muligt at dyrke dem udendørs i danmark og der er et par, sikkert meget lykkelige, brugere fra boardet der har dem i haven. Hvor du finder noget du tror er Azurescens, så vær opmærksom på at der findes en meget giftig svamp, som jeg selvfølgelig har glemt hvad hedder, som ligner meget og du derfor skal være mere end sikker.

En anden gang kan du fint stille den her type spørgsmål i generelle spørgsmål om svampefund-tråden.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

Bindegal det ved jeg da virkeligt ikke, for ellers havde det nok faldt mig ind :). Eller folk heller vil brænde sig på SN(mere potent, og mere vel kendt)?

Medlem

Randy var da super informativt harm red., og til at gide at se på!. Mange tak

Senest rettet af Tomaten 30 okt 2012 20:19, rettet i alt 1 gang.

Medlem

RANDBÆLTET GLANSHAT Panaeolus subbalteatus & FIBRET FLAMMEHAT Gymnopilus junonius lyder da som ok alternative, doses er overkommelige og har set dem begge hernede på fodboldbanen RG(Kiggede da lige for at se om de kunne være SN) og i skoven FF gulbrun/orange store svampe som voksede på træstubber,så rimmelig udbredt i området :), men vil da lige få fat i en svampebog i morgen(Da det væreste at være dum, uvidene også DØ AF DET!)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja men se Tomaten, du kan finde ud af andet en bare at skrive af og give det vider uden at tjekke det. Randbæltet glanshat Panaeolus subbalteatus eller panaeolus cinctulus om du vil, kan både findes og bruges.
Og nu er det jo heller ikke de helt samme svampe der står i dit indlæg som til at starte med, vel?
Men ellers se her http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =2&t=11687

Medlem

Du da bindegal xD. Kritik er brugbart!, men er det min person, og så et total ligegyldigt emne. Får du da et smil og gode vibes herfra. Vil da endelig heller lave en liste og gå systimatisk til værks, ved at låne en svampebog og så vælge og vrage. Fra det udgangs punkt- hvad andre psilocybin er der her i dk.
Men du skal ha tak for div. links ;)- Faktisk meget meget brugbart, og at den google det for mig er da bare Luksus :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]