Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 00:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Har bare lige et par spørgsmål, og tror det ligger lige på kanten til at jeg rent faktisk må spørge, hvis ikke, så håber jeg der er en der smider en PB så jeg kan få lidt hjælp.. Nå men..

Jeg har længe været ude at lede efter de små sataner, og nu er der simpelthen blevet for koldt og trist til jeg gider bruge flere timer på at finde et par svampe, da alle mine spots er fuldstændig ryttet. SÅ derfor vil jeg igang med et growkit..

Er det nemt at bestille sådan et hjem - er det overhovedet imod loven, når ikke du har injekteret sporeprintet??
Kan det blive fanget i tolden, eller er chancen ret lille? Skal man købe et "kit" eller bare et sporeprint?

Håber nogle kan hjælpe,
God weekend!

Medlem

kender ikke meget til det men er ret sikker på at svampesporene er ulovlige men hvis du bestiller inden for eu så er der ikke særlig stor risiko da vi har fri handle i eu :D held og lykke

Medlem
Brugeravatar

Sporerne er ikke ulovlige, da de ikke indeholder psilocybin. Det er derfor man kan købe dem i butikker. Jeg er ret sikker på at de bliver ulovlige, så snart svampene begynder at gro, da *de* gudsketakoglov indeholder det. Jeg tror risikoen for at det bliver taget i tolden er meget lille.
Hvis du ikke har erfaring med at dyrke svampe er det klart nemmest at starte med et growkit. Du kan få forskellige growkits, som kræver et forskelligt niveau af engagement. Nogle skal du selv sterilisere vækstmediet, andre kan du bare hælde vand over og så vokser myseliet. Hvis du bestiller et sporeprint skal du være forberedt på at skulle gøre et stort stykke arbejde i forhold til at forberede og sterilisere vækstmediet. Det er lidt besværligt men også ret spændende og processen er helt klart det værd, fordi du så har været med på hele turen. Du kan se i denne vejledning hvad der skal til for at dyrke med et sporeprint: http://www.fungifun.org/English/Pftek

Held og lykke med det!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sporer er ulovlige fra "Bekendtgørelse om euforiserende stoffer" Liste B.
"...Svampe og sporer af arterne Psilocybe semilanceata, Psilocybe cubensis eller andre svampe/sporer, som indeholder psilocin eller psilocybin, herunder bl.a. dyrkede, tørrede eller på anden vis bearbejdede svampe/sporer."

Når det er sagt så har folk hvis sjælden problemer med at importere en "grow box" fra andre EU lande (læs Holland)
Men hvad med at være med i flokken af "De Få Rå" 8) der dyrker selv? Det er billigere og det er faktisk ikke så svært.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Jeg er 16 år, overvægtig, er godt og vel 195cm høj. Fra en tidlig alder fik jeg konstateret autisme, som senere er blevet udbygget med indafvendt ADHD, Angst, OCD, og Skitzofreni. Derfor er jeg meget, meget psykisk ustabil, og har det bare svært ved rigtig mange ting. ...........

viewtopic.php?f=5&t=39712

Jeg tror slet ikke psykedeliske og andre stoffer er løsningen for dig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er 16 år, overvægtig, er godt og vel 195cm høj. Fra en tidlig alder fik jeg konstateret autisme, som senere er blevet udbygget med indafvendt ADHD, Angst, OCD, og Skitzofreni. Derfor er jeg meget, meget psykisk ustabil, og har det bare svært ved rigtig mange ting. ...........

viewtopic.php?f=5&t=39712

Vi voksne har virkelig fået f..... dig op, alene at kalde dig alle de ting er grotesk. Jeg vil gerne undskylde på min generations vejene. Men at blande stoffer ind i dit liv vil bare gøre det hele dobbelt så svært.
Pas på dig selv!

Medlem
Brugeravatar

Kaktus Klausen skrev:
[quote="[url=http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?p=545033#p545033]

Jeg tror slet ikke psykedeliske og andre stoffer er løsningen for dig.

+1 på det. Læs den tråd igen. Der er allerede nogle gode svar og folk vil dig det bedste. Pas på dig selv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]