Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 12:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kan meget vel være at din angst også fører til depression, så prøv at tage hånd om din angst. Evt. med kognitiv terapi, eller måske mindfulness. Uanset hvad, vil det få dig længere væk fra din depression hvis du holder dig igang og ikke "sidder fast", ligesom MariJuanita skriver.

Og lad vær med at ryge for meget hash! Så hellere tage noget ketamin, som faktisk kan afhjælpe depression (hvis det endelig skal være)

Ik den bedste ide...

Hvis han endelig skal vælge, så er ketamin faktisk det bedste valg: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3000408/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2858237

I ain't no scientist, men ketamin virker faktisk rigtig godt mod depression. Endda forholdsvis akut (efter ca. 40 min). Det er så ikke gældende for alle, men det er sku et bedre valg end cannabis.

OP: Hypnoterapi SAMT højskole er mit forslag. Det synes jeg stærkt du skal overveje.
Kender lige som westzyyyyde også et par stykker som har haft helt vildt god effekt af hypnoterapi, samt en i min familie praktiserer det, med gode resultater.
Og højskoleopholdet ville jeg anbefale, så du kan komme ud og opleve noget andet. Det tror jeg du har brug for.

Alt det bedste herfra, god vind!

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov, Lolland, Danmark, Europa, Verden, Mælkevejen, Universet.
Jeg sér mangt en lighed med min situation, og vil som de andre har været inde på - finde en hobby af en slags.
Jeg fordyber mig i musik. Af instrumenter spiller jeg en masse forskelligt nu, og tager gerne ud og erhverver mig et nyt instrument, jeg kan hygge mig med. Jeg producerer/skriver derudover selv musik på computeren og lytter til et hav diverse stilarter af elektronisk musik, men også et bredt spektrum af episk musik, Rock i alskens variationer samt sjove og skæve tag på populærmusik.

Som dig havde jeg også et fedt job, en dejlig kæreste og trygt og godt hjem med to katte, Missi og Cait Sidhe - den rene idyl.

Men så en dag krakelerede hele den pæne facade, og den nu forhenværende kæreste flyttede med alt habengut samt vores fælles katte til Hillerød, og jeg sad tilbage med en gæld for lejlighed, måtte krybe hjem til kødgryderne hos min moder og stedfader og sidde dér i det værelse, jeg havde forladt tre til fire år tidligere for at bo i Nykøbing.
Dét værelse, hvor jeg havde lært min daværende at kende.
Selvsamme værelse, jeg havde tilbragt dag og nat sammen med min daværende, da hun flyttede ind hos mig.

Dét var satme hårdt. Og dét gjorde også, at jeg vendte min indstilling til næsten alt 180 grader.

Før al tomulten havde jeg aldrig rørt stoffer og bandede og svovlede det langt væk - sagde regulært fra overfor kammerater, der tog dem.
Men da vores forhold var gået i vasken tænkte jeg, "Hvorfor egentlig ikke?".

Så der blev røget hash - selvom jeg bliver syg af dét skidt.
Der blev sniffet koks og coke ad nauseam.
Der blev poppet kiks, flirtet med Emma og meta.

Min familie viste godt, hvad jeg havde gang i - jeg var pisse ligeglad og gjorde ikke noget videre ud af at skjule det. Spurgte de ind til noget, fik de også ren besked - oftest blev de kede af det, men jeg var sgu også hamrende ked af det, og mildest talt træt af tilværelsen.

Først da jeg mødte en gammel kammerat fra produktionsskoletiden af, vendte tingene sig - han lagde et godt ord ind for mig, og jeg startede som ernæringsassistent - en uddannelse jeg er ved at være færdig med.

Jeg kokser til stadighed med lidt streger nu og da - men passer mit arbejde, mine hjemlige pligter (bor sammen med en kammerat fra skotland) samt har droslet mit alkohol og stofforbrug meget ned siden da, takket være en kombination af held, gode kammerater, gåpåmod og som skrevet tidligere, musik.

Dét hele kan måske sé ud ad helvedes til lige nu, men før eller siden vender skuden, og du vil få vind i sejlene.

Ønsker dig al mulig held og lykke.

http://www.youtube.com/user/KopyKhat http://soundcloud.com/kopykhat http://www.bandbase.dk/kopykhat

Medlem

Geografisk sted: Der hvor du ikke kan nå mig
Syntes da det er mildest talt det er langt ude, ved ikke lige hvor HR er det du siger angående det ketamin.
Så det du siger er at han skal lad sit misbrug af cannabis lig, og suge noget keta istedet?. Vil da bare lige sige at keta har afhængligheds potentiale(langt større end tjald samt frygt bivirk)... Du anbefaler stoffer, til en person der i forvejen har et forbrug/misbrug(GHB), og en psyke at rode

med. Undskyld sproget, men hvor hvorfanden er din hjerne henne?. Det lugter altså lidt af et forsøg Freud gjorde, ved at give sin
meget gode morfinist(Kraftig Morfin afhængelig) Ven coke i stedet, for morfin. Men det resultat at vennen døde med dobbelt
afhænglig og OD.
Hvordan kan du overhovedet overvej at sige det... Ja angst kan give dep, og dep kan give angst- Men ved du hvad ,stoffer kan gi begge dele, samt uoverskuelige +mange flere problemer, og er meget meget ofte grunden til at folk kommer længer væk.og at mange hardcore stofmisbruger(Narkomaner) tit er meget psykiske syge, oven i deres misbrugs problemer. vil ikke lyde som en besfar, men skam dig.

EDIT: Vil bare lige sige at de link du henviser til er behandling af Manio depression/Bipolar affektiv sindslidelse (Mani/BP*D), hvilke jo ikke er det samme som depression stof problemer og angst/Social fobi vel?.
Læs da lige på Boardets wiki- Ketamin er meget "Psykisk afhængligsskabene" hvilket jeg personligt har oplevet, oven i gang lorte tilværelse.

Senest rettet af Tomaten 03 nov 2012 01:00, rettet i alt 2 gange.

Medlem

Geografisk sted: Der hvor du ikke kan nå mig
Syntes TS er langt bedre tjent med nogle er de andre forslag der er kommet, og forhåbenligt et deligt fornuftigt menneske, der kan skelene.Mellem det der skulle ha været lagt ud og gødet marker med, og de forslag som f.eks. Kopycat og nogle andre har langt ud.
I ain't no scientist, nej og du er fandme heller ik hverken psykriater eller biokemiker siden du anbefaler det sh*t.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Tusind tak alle sammen for jeres venlige svar. Jeg har brugt ketamin som selvmedicerin, men kunne desværre ikke styre det. Hvis man kunne få det på recept ville det være skønt:) Men det kommer vel næppe på tale noglesinde. Har prøvet diverse piller, desværre har det bare den bivirkning at jeg bliver kold indeni og generelt bare skid på andres følelser, kunne virkelig ødelægge ting. Jeg husker min farmors begravelse på SSRI, jeg kunne ikke græde, men kun grine af situation. Virkeligt ikke normalt! Det hele virkede bare så ligegyldigt og mærkeligt, hvorfor holde noget for en der ikke er der?

Har taget rigtig meget ketamin i min tid, omkring 10- 20 gram om måneden, og alt dette var samtidig med at jeg havde job og kæreste, det skal så siges at det kun var små bumbs hen af vejen. Jeg ser et kæmpe potientiale i ketamin som antideppresiv, og ville mene hvis man kunne lave ala heroin center, hvor man kan komme og få det, så det ikke ender inden berygtede 24 timers fælde. Det er uden tvivl for mig et af de mest terapeutiske stoffer. Der er ikke nogen eftervirkningerne, ihvertfald ikke vis det skal bruges denne tilfælde. http://www.bluelight.ru/vb/threads/2883 ... sion-with- samt denne her, nogen skal jo starte http://www.socialanxietysupport.com/for ... nt-114431/. Jeg syntes det er yderst spændende læsning. Desværre kommer det nok aldrig nogensinde til at ske, men så må man jo tage den den anden vej..

Talte med min læge om ketamin, men fik selvfølgelig den samme smøre om hvor farlig det var, og at det ikke havde nogen terapeutisk effekt, det var nu heller ikke fordi jeg havde regnet med at få noget. Men ville da gerne høre hendes mening. Men jeg fik udskrevet lyrica, hvilket faktisk er en ok angstdæmber, minder mig lidt om mit elskede GHB, som jeg skyldede ud efter mit indlæg i går. Fuck det blev langt og ligegyldigt, men vil bare sige tak for at havde tid til at komme med alle jeres positive svar.

Hilsen Mikkel

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kan meget vel være at din angst også fører til depression, så prøv at tage hånd om din angst. Evt. med kognitiv terapi, eller måske mindfulness. Uanset hvad, vil det få dig længere væk fra din depression hvis du holder dig igang og ikke "sidder fast", ligesom MariJuanita skriver.

Og lad vær med at ryge for meget hash! Så hellere tage noget ketamin, som faktisk kan afhjælpe depression (hvis det endelig skal være)

Kognitiv terapi er, med go sandsynlighed, alt for overfladisk til hans tilfælde.

Måske, men kognitiv terapi har ofte go vikning mod social fobi. Lige nu tror jeg det er vigtigt at han bare kommer igang med et eller andet, og får det bare lidt bedre. Det er det med at side helt fast der er klamt
Men det skal da ikke holde ham væk fra hypnoterapi. Han kan vel gøre begge dele

Medlem

Det lyder næsten til at du har det ligeså skidt som jeg, og så hjælper simpel psykologi ikke en meter.
Tror du vil have stor gavn af langvarrig rivotril og efexor behandling i høje doser, og måske komme i et bomiljø for psykisk syge og samtidig få en støtte kontaktperson der kan hjælpe dig med at handle ind ordne regninger og alt hvad en person med en skadet sjæl ikke magter...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det lyder næsten til at du har det ligeså skidt som jeg, og så hjælper simpel psykologi ikke en meter.
Tror du vil have stor gavn af langvarrig rivotril og efexor behandling i høje doser, og måske komme i et bomiljø for psykisk syge og samtidig få en støtte kontaktperson der kan hjælpe dig med at handle ind ordne regninger og alt hvad en person med en skadet sjæl ikke magter...

Skulle til at nerdrage over uvidenhed. Vælger i stedet at lade være.

Crazym, tjek din PM.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]