Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 21:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129 ... 321  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: København Nv
Ja.. Tænkte nok det bare var mig.. Mange tak bindegal!

Junior medlem

Hej derude....

Nu har min champignon kompagnon og jeg, været ude på ko marken siden kl 10:00 og det eneste vi falder over disse flotte dog uduelige svampe :( .. Er der andre der har haft heldet med sig i dag ??

Fred og kærlighed - Psylomon.
BB-code:
Billede
Direkte link:
http://www.gratisimage.dk/image-5AB5_5098F3D1.jpg

Junior medlem

Hej Psylle ;)

Nej, for jeg har ikke gidet gå ud i den kolde blæst :O
Måske kan du finde nogle Amanita muscaria i en granskov - så kan du og paddehatte-partneren gå bersærk ;)

Namasté

F.

Junior medlem

Jeg fandt 30 stks igår på Amager fælled, og lod et par små stå, så der er stadig håb :)

Junior medlem

Haha badroulbadur ja vi er godtnok vikinger men jeg tror vi holder os til den lille svamp! ;-)

Tenspeed!
WOW! Hvor vildt mand, jeg var også ude på amager hele dagen i går, dog ikke amager fælled tror jeg, jeg var på det der natur reservat der ligger ved siden af, du ved, der hvor der har græsset køer tidligere i år, og der hvor der stadig går får. Jeg var så frustreret over ikke at finde en eneste så jeg havde givet op.. :(
Det var så lige indtil du informerer mig om din udmærkede høst i samme omegn! Jeg mistænker lidt SN'ens fravær at skyldes, at det er saltvand der pibler op af jorden der hvor jeg var ?! Hva siger i derude??? Men Tenspeed.. Du har sat glød til mit håb og mange tak for at du lod nogle små stå! Jeg vil bevæge mig derud i morgen så. Fingers crossed! :gud:

Fred og kærlighed - Psylomon

Junior medlem

de er gode iår syntes jeg nu har jeg ikke brugt såååh meget tid endnu men har da omkring 20-30g. "tørre" :rocking:

Junior medlem

Dok Olsen
Rock on baby.. Respekt

Junior medlem

Hej Alle.
Jeg har fundet så mange forskellige svampe i år, men dog ingen der har mindet bare en smule om SN, bortset fra i går, hvor jeg fandt disse to. Den mindste er 3,7cm høj og den største er 4cm høj.
Jeg tror ikke at det er SN, men hvis det ikke er SN som jeg formoder det ikke er, er der så nogen der kan fortælle mig, hvad det er for nogle svampe?
:peace:

Billede

Billede

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror det er nogle huesvampe af en slags. Har du fundet dem på en mark eller i skoven?

Junior medlem

Tak for svaret. :)
Jeg fandt dem på en græsplæne, hvor der er mos og masser af kløver.

Junior medlem

Så har Ulla fundet flere svampe. Jeg er godt klar over, at ingen af disse er SN, men går de under kategorien Psilocybin svampe? Og hvis nej, er der så nogen der alligevel ved hvad de hedder?

(Med Blitz)
Billede

(Uden Blitz)
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for svaret. :)
Jeg fandt dem på en græsplæne, hvor der er mos og masser af kløver.

Du skal ud på marker med Heste-Køer-Får-Hjorte, det er der de er..
Eller golfbaner..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så har Ulla fundet flere svampe. Jeg er godt klar over, at ingen af disse er SN, men går de under kategorien Psilocybin svampe? Og hvis nej, er der så nogen der alligevel ved hvad de hedder?

(Med Blitz)
[ Billede ]

(Uden Blitz)
[ Billede ]

Aner ikke hvad det er for nogen, jeg er aldrig stødt på den slags på en Komark..
De ligner ingen kendte Syller..

Junior medlem

Mange tak Psykofreak. :)

Der er langt til den nærmeste mark, så det får jeg nok problemer med. Måske er jeg heldig næste år.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er langt til den nærmeste mark, så det får jeg nok problemer med. Måske er jeg heldig næste år.

Hvis det er fordi ud bor her inde på stenbroen lige som mig så skal du ikke fortvivle, der er flere gode plukke steder tilgængelig med de offentlige transportmidler. Flere af dem bliver nævnt eller hentydet til i denne tråd :wink:
Men du er nok lidt sent ude, der er ikke rigtig nogle der har lagt billeder ud efter den natte frost vi havde. Hvad angår selve svampene så er der kun en her i DK det er muligt for os almindelige dødelige at finde og det er Spids Nøgenhat, og så kaldt SN, Psilocybe semilanceata eller Liberty cap. Hvis du prøver at søge på billeder af de førnævnte så vil du se det er en lille svamp med en lille dut i toppen som det letteste kendetegn. Så prøv at se hvordan dutten ser ud på billeder på nettet, det vil være en stor hjælp ude i marken.
God jagt.

Junior medlem

Men, Ulla, som BG herover siger, så er det blevet småt med dem (måske bortset fra Amager). Personligt har jeg tænkt mig at holde pause indtil ... september, tror jeg nok ;)
Glædelig jul til alle (så er dét overstået)

mvh. F.

Dedikeret medlem

Jeg er også nede med at den lange juleferie er startet - rigtig glædelig jul.

Junior medlem

:D

Hvis det er fordi ud bor her inde på stenbroen lige som mig så skal du ikke fortvivle, der er flere gode plukke steder tilgængelig med de offentlige transportmidler. Flere af dem bliver nævnt eller hentydet til i denne tråd :wink:
Men du er nok lidt sent ude, der er ikke rigtig nogle der har lagt billeder ud efter den natte frost vi havde. Hvad angår selve svampene så er der kun en her i DK det er muligt for os almindelige dødelige at finde og det er Spids Nøgenhat, og så kaldt SN, Psilocybe semilanceata eller Liberty cap. Hvis du prøver at søge på billeder af de førnævnte så vil du se det er en lille svamp med en lille dut i toppen som det letteste kendetegn. Så prøv at se hvordan dutten ser ud på billeder på nettet, det vil være en stor hjælp ude i marken.
God jagt.

Tusind tak. :D
Jeg vil læse tråden igennem senere, og så må der gå endnu et år. Men jeg håber at jeg en dag, bliver en af dem der er heldig med at finde.

Junior medlem
Brugeravatar

Hey Psychedelia.

Nu har jeg været ude på min første svampe jagt idag, og jeg har kigget efter spidse nøgenhatte. Jeg er kommet hjem med et par stykker svampe, som jeg selv tror kunne være en sikker vinder. Nu mangler jeg bare nogen med mere viden og erfaring, som kan bekræfte mit fund.

Hvis der er jackpot tager jeg derud igen imorgen! :)
Tak for hjælpen.

Juggie

På billedet har jeg lagt dem øverst som jeg mener forhåbentlig kunne være en spids nøgenhat.

Billede
Billede
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey Psychedelia.

Nu har jeg været ude på min første svampe jagt idag, og jeg har kigget efter spidse nøgenhatte. Jeg er kommet hjem med et par stykker svampe, som jeg selv tror kunne være en sikker vinder. Nu mangler jeg bare nogen med mere viden og erfaring, som kan bekræfte mit fund.

Hvis der er jackpot tager jeg derud igen imorgen! :)
Tak for hjælpen.

Juggie

På billedet har jeg lagt dem øverst som jeg mener forhåbentlig kunne være en spids nøgenhat.
De orange ved jeg ikke hvad hedder og de mørke er enten mørkhatte eller en slags blækhatte.
Er det en kreaturmark eller i skoven du har fundet dem. SN vokser kun på marker..

[ Billede ]
[ Billede ]
[ Billede ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]