Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for København
Er der nogen som kender en god bong, der ikke er lavet af glas?

Det er nu anden gang vi mister en relativ dyr glas bong, uden en egentlig grund; Den knækkede indvendigt under transport i bil. Det er ret så nedern er skulle smide flere hundrede kroner på rygerudstyr hver anden måned, fordi lortet går i stykker, så jeg tror vi er på udkig efter en i plastik eller lignende. Er der nogen som kan anbefale noget, eller som har erfaringer med bongs, som ikke var lavet af glas. Det ville selvfølgelig også være fedt at have en rubust glas bong, der kan klare et slag på siden uden skader, men eksisterer de overhovedet?

Tak på forhånd!

Medlem

Plastic kommer til at smage, og jeg synes det er svært at rengøre.
Hvis du skal lave noget meget billigt, så køb et par meter akrylrør, skær det ud i passende stykker, lav et hul til hoved og et slip hul, og smelt en bund på.
Billigere kan det ikke gøres ;)

Medlem
Brugeravatar

Det jeg har tænke mig at gøre, er at skaffe en ret tyk glas-vase fra en veninde, og så købe et glasbor og bore hul i den, så den blir til en nem bong. Nogle vaser har så tykt glas, at jeg kan forestille mig man næste kan smide dem ud fra 5. sal uden der ville ske noget...

Medlem
Brugeravatar

Du kan købe nogle udmærket plastic bonger på staden, problemet er bare at den meget hurtigt bliver klam og er svær at rengøre, og så syntes jeg ikke det er helt den samme følelse at suge af. Men ellers kan jeg anbefale en syltetøjsglas bong, der er dog mange der ikke kan lide dem, fordi de er meget anderledes, men jeg syntes de er super gode at suge af, og de går i hvert fald ikke bare i stykker. Du kan købe dem på staden til 300 kr, og de ser nogenlunde sådan her ud:

http://img88.imageshack.us/img88/8826/dsc00472sy0.jpg

(bare rolig, var et billede jeg fandt på google, der er en der ikke har skiftet vand eller rengjort den i meeeeeget lang tid ;))

Medlem

viewtopic.php?f=3&t=22668 bongen på anarkistens billede er keta-smølfen´s(nederste billede i guiden)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Nu hænger pris og kvalitet som regel sammen, også når det kommer til bonger.. Hvis i køber bonger af f.eks mærket weedstar, som der normalt ikke koster mere end et par 100 .- kan i være sikre på at i får noget tyndt glas, som sjældent holder til mange "tæsk". Især i weedstar's tilfælde får man ofte glas der er særdeles tyndere end de reklamere med. Så kort sagt: Hold jer fra de billige bonger/de bonger der ikke står et decideret firma bag. Bongerne er billige af en grund og i mange tilfælde er den høje pris på kvalitets glas faktisk begrundet.

Men når alt kommer til alt, handler det ikke af kvaliteten af glas, men derimod, hvordan man håndtere det. Hvis i rejser meget kan jeg f.eks anbefale en såkaldt bong-bag. (Google it)

Synes nu det er lidt noget vås, at i klager over det er dyrt at punge et par 100 .- ud for glas, hver anden måned, taget i betragtning af, hvor mange penge i sikkert bruger på røg. :)

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem

min weed star holder sku helt fint efter min mening og den kostede kun 290kr. Jeg har da tit haft den med på scooteren selvom den er 60cm høj. Og har da os overlevet et par ture på gulvet sidst knak slam røret men det var et jeg selv havde klippet til med en saks fra en anden bong da det var for langt så vidste godt det nok ikke var så skide stabilt mere ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Så snakker vi vel også 5 mm glas ikke? Jeg ved at erfaringer at weedstar altid laver bunden i deres bonger ekstrem tynd, især hvis der er tale om de 6-kantede bunde på 3,2 mm glasset..
Vil derimod anbefale "Black Leaf", hvor pris og kvalitet efter min mening hænger sammen.. De har skam også lav kvalitets glas til billige penge, men tilgengæld også glas i den dyrere ende..

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem

ja mener da at det er 5mm og den har rund fod ja tjek tråden "flash dit rygeudstyr" på sidste side eller sådan er der et billede af begge mine 2 gamle bonger weed star og black leaf så den der med at black leaf er bedre passer sku ikke det er begge 2 billige bonger faktisk kostede min black leaf omkring 100kr mere og jeg foretrækker nu stadig min weed star også derfor jeg solgte den anden. lige pt sidder jeg med vens roor bong og ja den er mere præcis i samlingerne og sådan men sku ikke fordi der er den store forskel i at suge kun at hovedet er så fandens tyndt at det nemt bliver meget varmt i forhold til mit weed star ;)

Dedikeret medlem

Mit råd er hvis du ikke har råd til og give 1000kr+ for noget ordentlig kvalitet er weed-star eller black leaf til en 300kr helt fint bare pas på med percolators for hvis de ikke er lavet ordentlig bliver bongen meget hurtigt næsten umuligt og suge på. Og jeg har fundet ud af 60cm er måske lige lidt for meget til en bong alligevel hvis du gerne vil kunne tømme den for røg :P

Dedikeret medlem

må jeg anbefale en god gammeldaws vikinge bong.. billige gode og rar at ryge på.. :peace:

Dedikeret medlem

Hvad er en vikinge bong? ^^ har jeg sku aldrig hørt om før hehe

Dedikeret medlem

whaat? lang tyk glasrør med sort gummifod og 18-20mm slamrør...

Dedikeret medlem

Mener du ikke bare de billige "normale" glas bonger fra staden til merskums hoveder?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
frugt/grønt bong... godt nok engangs men sjov at ryge på hvis man er umage med at lave den... :D

plasticbongs er okay, bare husk på at man aldrig kan få den helt ren igen... så god til nød eller hvis i skal et sted hen hvor der er høj sandsynlighed for at en glasbong bliver smadret, det er altid godt at have en i backup i det mindste.

Da jeg læste tråden fik jeg en ide.... bonger knækker efter min erfaring mest fordi halsen er for svag, tænkte på, hvis er er én af jer er kan lidt med nål og tråd, kunne man jo lave en cylinder der går ned i halsen... ikke et super stramt fit, men sådan at den kan skubbes i og trækkes ud med rimelig lethed.... det vil dog nok være en fordel at lave den af noget vandskyende...

Dedikeret medlem

Mener du ikke bare de billige "normale" glas bonger fra staden til merskums hoveder?

hmm joeeh glasbong med lige rør, med stor slamrør og gummitop til merkumshovedet og blød runding i glasset i toppen.. De findes både i tynde/dårlige udgaver og i den mytiske orginale viking bong udgave! Men det er sku et godt spørgsmål! Min ven havde en og den var rocksolid i røret! Fra bund til top! -Hvis det er en std. bong fra staden, så skal jeg sku over og ha et par stykker! :-)

peace out
STWOD

Dedikeret medlem

Ja det var præcist dem jeg mente. de er også lidt nemmere og rense når man bare kan pille bunden af.
Men jo de bonger har de solgt derinde i laaaang tid og kan fås både i store og små.
Dog er jeg blevet lidt mere fin med alderen og jeg vil helst gerne undgå alt der har med plastik/gummi at gøre i min røg :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]