Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 21:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Projekt uge
Junior medlem

Hey psy :peace:
en kammerat og jeg, har valgt at have om stoffer i vores projekt uge. Overemnet er "Fede tider"
Så ville vi høre hvordan i forbinder stoffer med fede tider. Kom gerne med uddrag fra jeres eget liv. EVT Ideer til problem stilling, fremlæggelse osv. Nu skal det ikke virke som om at vi vil have jer til at lave hele svineriet. Vi har skam allerede lavet en del selv :D Men vi mangler lidt inspiration

-Tak på forhånd

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Billede
Lån dem på biblioteket. :D

Medlem

Kom gerne med uddrag fra jeres eget liv. EVT Ideer til problem stilling, fremlæggelse osv. Nu skal det ikke virke som om at vi vil have jer til at lave hele svineriet. Vi har skam allerede lavet en del selv :D Men vi mangler lidt inspiration

-Tak på forhånd

I siger at i selv har "lavet en del selv" men i vil have ideer til problem stillingen???

Medlem
Brugeravatar

Hash har haft stor indflydelse på nogle af mine bedste minder. Jeg har haft nogle ret så mærkelige byture, som jeg tænker tilbage på med et smil på læben. At være påvirket giver mig bare en anden måde at se alting på, og så får jeg mig en velfortjent pause fra hverdagen og det almene liv. Jeg har lidt ondt af folk som er ædru hele deres liv og ikke sætter virkeligheden i perspektiv, hvis i forstår hvad jeg mener...
Held og lykke med projektet :D

Junior medlem

Kom gerne med uddrag fra jeres eget liv. EVT Ideer til problem stilling, fremlæggelse osv. Nu skal det ikke virke som om at vi vil have jer til at lave hele svineriet. Vi har skam allerede lavet en del selv :D Men vi mangler lidt inspiration

-Tak på forhånd

I siger at i selv har "lavet en del selv" men i vil have ideer til problem stillingen???

__________________________________________________________________________________-

- Historien er at vi lige har mistet 2 i vores gruppe og vi er blevet bedt om at omskrive vores problem stilling :P

Junior medlem

Hash har haft stor indflydelse på nogle af mine bedste minder. Jeg har haft nogle ret så mærkelige byture, som jeg tænker tilbage på med et smil på læben. At være påvirket giver mig bare en anden måde at se alting på, og så får jeg mig en velfortjent pause fra hverdagen og det almene liv. Jeg har lidt ondt af folk som er ædru hele deres liv og ikke sætter virkeligheden i perspektiv, hvis i forstår hvad jeg mener...
Held og lykke med projektet :D

TAK FOR SVARET! Din udtagelse kan helt klart bruges is vores projekt :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg så kloden splitte sig i to og helvedesild spilde ud i universets uendelige afgrund. Jeg var vidne til udklækkelsen af verdens første fugl, dens vaklen og pippen, dens første vingetag ud i lysets evige horisont. Jeg har set tusmørket sænke sig over skoven indhyllet i tykke tåger født af kaos og tilfældighed. Jeg har følt bølgernes brusen på en fremmed strand som jeg, og kun jeg kender, badet i lyset og omsvøbt af mørkets evindelige tag. Jeg har danset og stampet i jorden til lyden af brølende monstres parringssang, følt deres livsånde og brølet i kor..

Det er lidt sådan jeg har det med LSD og svampe... Hvilke slags udtalelser kan i ikke bruge?

Medlem

Geografisk sted: byen
Snoezel din logik er kun til at elske.

Medlem

Jeg har flere gange oplevet/følt at jeg er kommet tættere på venner, de gange vi har været skæve sammen, specielt hvis vi kun har været 2-3 stykker. (ritalin)Har mange gange oplevet at mine venner ``åbner´´ sig op, og fortæller mig private ting, som(jeg tror) har fyldt meget inde i dem, det har også givet mig et bedre forhold til dem der åbner sig op.
Det ``lol at everthing´´ skrev kan jeg relatere til 100%. Synes lige det skal nævnes at, jeg næsten kun har haft de der ´´åbnings oplevelser´´ med folk der ikke har været i misbrug eller lignende, men forbrugere og brugere. Håber i kan bruge det til noget, held og lykke med projektet!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a curious mind
Fede tider er når man får en åbenbaring på psykedelika!!
Men fede tider er også de 2 flasker vin med kæresten, eller det bonghovede man deler med sin bedste buddy.
Man skal bare altid huske at der også er fede tider uden stoffer :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Jeg er 16 år og har kendt til hash i halvandet år cirka. I perioder røg jeg hver dag, men jeg vidste jo godt inderst inde at det jeg lavede, var noget pis.

Jeg tog mig sammen og "Seized my enemy" og skaffede mig af med mit "misbrug" og fik et "forbrug" til at fungere helt fint for mig.

Men fra da jeg var 15 og blev introduceret til hash til nu hvor jeg sidder og skriver, føler jeg at jeg er blevet klogere på en eller anden måde.

Jeg tænker mere over hvordan jeg er som menneske, hvordan andre ser på mig, og hvordan jeg behandler andre mennesker. Jeg er overbevist om at jeg har fået skabt en kontakt til mit indre, som jeg aldrig ville have fået uden hash.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Svampe har givet mig en indsigt i livet og vores måde at være på over alt hvad jeg nogensinde kunne have forventet, det har virkelig åbnet mit sind for nye inputs, og lade være med at være så snævertsynet.

Hash har givet mig rigtig gode, dejlige, varme minder fra sommer tiden, især når man sidder på en græsplæne og ryger med en sød pige og hygger sig. Chiller med sin bedste homie, og suger lidt mens man spiller.

Amfetamin har jeg et par sjove festminder på, men ikke umiddelbart et stof jeg forbinder med fede tider - eller jo, lige om aften er der gang i den, men 7-8 timer senere er man længere nede end før man tog det.

Bl.a på svampe kan jeg nævne at jeg lå på en madras med en sød veninde, som havde været med til at gro svampene, passet dem når jeg ikk var der, hun gik lige så meget op i det som mig. Dagen kom og der var høstet og jeg æd en dose.
ca 45 minutter efter blev lagenet meget blødt, alting blev lidt sjovere, og ca 10 minutter senere lå jeg og vred mig i eufori, mens jeg fniste og mærkede lagnet mod mine hænder mens jeg kørte hånden igennem det, min veninde lå og grinte af mig og snakkede med mig, og var bare meget fascineret af hvor påvirket man blev af det. Vi lå og småkyssede lidt for første gang, og ja.. hele mit liv gik bare op i en eufori blandet af forelskelse (som er verdens bedste) sammen med første-gangs svampe tur, jeg lå der og følte intet kunne blive bedre i den verden, jeg havde scenarioer i hovedet hvor man zoomede helt ud og så om på den anden side af jorden hvor en gut sad i sit kæmpe palads, og havde alt hvad han manglet.. jeg grinte bare af det; han ville aldrig kunne få det så godt som jeg havde det på en madras i en 1-værelses, en trist tirsdags vinter aften.

Det vil jeg huske for evigt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]