Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 21:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej. Ja, overskriften siger lidt sig selv..

Et par eksembler:
Første gang jeg tog mdma, var jeg omkring 15 år. Jeg var til en lille fest.. havde en dejlig rus fra om aftenen/natten/morgen og tog hjem omkring ved eftermiddagen, på hovedet i seng.
Dagen efter vågnede jeg op og skulle i skole.. Solen skinnede ind på mit værelse og jeg husker hvor skræmt jeg var over diverse skygger på mit værelse. Jeg følte at de ændrede sig og så underlige ud. Det resulterede i at jeg hængte lagener op på mit værelse så der blev mørkt, mens jeg gjorde mig klar. Jeg havde MEGA noia på, det underligt at sidde og skrive om, for kan jo godt se hvor latterligt det lyder, men jeg var virkelig bange.
Jeg skulle ned til stationen og der løb jeg hele vejen ned, rædselsslagen for min egen skygge der forfulgte mig. (jeg var udmærket klar over at det var min egen skygge og at den skulle være der, men det var rigtig uhyggelig)

Sidst jeg tog mdma er snart et måned siden.. der blev jeg ramt af det igen.. de mindste lyde, så flyver jeg op, kigger mig omkring, får hjertebanken, sveder, mega noia på osv. Da jeg lå og skulle sove om aftenen og hørte en lyd (sikkert fra min hund) var jeg overbevist om at der var nogen i huset ( evt. en morder eller politiet).
Jeg skulle tidligt op en morgen og der var mørkt da jeg skulle ud (var nødt til at gå gennem en mark) pludslige bliver jeg ramt af det angst igen, jeg ved ikke hvorfor, men jeg stopper op helt stiv, kigger mig omkring og begynder til sidst bare at SPÆNE gennem marken.

Jeg fliteret med emma, RIGTIG mange gange og HVER gang har jeg fået det på denne måde.. Ikke under rusen, først når jeg har fået sovet ud, begynder det.
Derudover så får jeg en kæmpe mistillid til alle omkring mig, jeg tvivler på dem og tror de vender sig mod mig. Især tror jeg min kæreste går bag min ryg og laver diverse skjulte ting..
Det hele var ca. en uges tid, så har jeg det helt normalt igen..

Er der andre der får det sådan, eller er det bare min form for emma-nedtur?

Junior medlem

Jeg fliteret med emma, RIGTIG mange gange og HVER gang har jeg fået det på denne måde..

= Jeg har flirtet med emma

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvor ofte tager du MDMA, hvor store doseringer og hvor gammel er du? 15 år er fandeme tidligt.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

Hvor ofte tager du MDMA, hvor store doseringer og hvor gammel er du? 15 år er fandeme tidligt.

Før i tiden tog jeg meget.. nu tager jeg det kun 2 gange om året, til nogle bestemte arrangementer.. jeg er 22 år i dag og plejer at måle op og fylde i kapsler.. jeg kan desværre ikke finde ud af at styre det når jeg først er påvirket, så ryger den ene kapsel ind efter den anden... så jeg kan nå og få slugt en del i løbet af en nat, hvis det er mig der holder det..

Stodder
Brugeravatar

Det lyder som om det er på tide at lægge MDMA på hylden. Du kan jo tydeligvis ikke tåle det...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Og du får stadig disse angst ture efter MDMA?

Hvis det er tilfældet så bør du stoppe dit forbrug med det samme, eller i hvertfald ned justere dosen kraftigt. Jeg tror dine angst ture kommer pga. din respektløse omgang med stoffet.

Hvis du ikke kan styre det, så få en anden til at holde stoffet, eller tag én enkelt dose med til fest og lad resten blive hjemme.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Desuden findes der andre empatogener som er mildere for systemet, såsom methylone.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Desuden findes der andre empatogener som er mildere for systemet, såsom methylone.

Nu er det ikke fordi jeg ikke stoler på dig, men er der lavet undersøgelser der bekræfte dette? I så fald vil jeg gerne have et link... :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er sku et godt spørgsmål.
Det første hit gav det her: http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=42819 - der står en heeelvedes masse hehe.

Personlig erfaring og andres siger også, at man hverken bliver lige så fucked/får lige så slem nedtur på methylone kontra MDMA... Men linket burde indeholde noget mere fagligt, har kun lige absolut skimmet det.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Har det selv på samme måde som dig og alle dem jeg har hørt fra har det også sådan ;) , det ville bare være fedt med noget ordentlig empiri til at bakke det op :) Nu har jeg lige læst lidt op og ned på den der side, jeg er ikke helt overbevist, og det folk vist generelt heller ikke derinde...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg synes at du skal stoppe helt med at tage MDMA. De oplevelser du får imens du er påvirket kan ikke være bivirkningerne samt dit mentale helbred værd.
Vælger du alligevel at bruge stoffet igen, vil jeg anbefale dig at læse en masse om harm reduktion for netop MDMA. Det misbruger dine serotonin receptorer i hjernen, hvilket er stoffet der styrer dit humør og derfor er man sjældent glad ovenpå et MDMA trip. Heldigvis kan man ved at spise bl.a. de rette aminosyrer (tryptophan / 5-htp) og vitaminer (C + B6) booste ny produktion af serotonin.
Læs dette indlæg igennem: viewtopic.php?f=4&t=6450

Junior medlem

Jeg har kun prøvet MDMA en gang og der oplevede jeg også selv slet ikke at kunne kunne styre mit indtag, så endte med at tage 1-1,3 gram (ikke på en gang, men over nogle timer) og der havde jeg da også psykologiske tømmermænd i ugen efter og blandt andet ligesom du selv siger et "angstanfald" natten efter jeg var blevet ædru, men det var ligesom om at angsten ikke rigtig var rettet mod noget?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Det er en psykotisk reaktion, det kan der ikke være meget tvivl om. Vil nu mene at det er ret almindelight for amphetamin-stofferne at folk kan opleve en psykotisk reaktion især på nedturen. Jeg tror at de fleste som har en del erfaring med amphetaminer på et eller andet tidspunkt har oplevet lignende psykotisk reaktion. Jeg har ihvertfald selv oplevet et par gange at være helt rund på tapetet. Jeg tror dog ikke at de fleste oplever sådanne reaktioner hver eneste gang de indtager amphetaminer, men de fleste får sig nok et humør-dyk hver gang i dagene efter og er en smule depressive/triste.
Det jeg har oplevet kan jeg nok bedst beskrive som mixed-state bipolær psykose(ikke rigtig psykose da symptomerne aftager efter nogle timer) hvor jeg nærmest har været manisk og depressiv samtidig, hvor jeg det ene øjeblik tudbrøler med snot og tårer og det næste øjeblik er ramt af grandiøse tanker og euphorisk lykke. Medens alt dette står på kan jeg eksempelvis traske frem og tilbage på mit gulv i flere timer imens jeg småmumler og trækker mig selv lidt i håret engang imellem. Jeg har også haft meget kortvarige oplevelser af flere stemmer der popper frem i hovedet oveni hinanden, altså hvor det føltes som om stemmerne blev induceret fremfor at det var noget jeg selv fremkaldte. I bakspejlet kan jeg godt se at jeg i disse situationer har været lidt crazy/forskruet, men sådan har jeg ikke tænkt/oplevet det i situationen...
Det bedste for dig ville nok være at holde dig fuldstændig væk fra det fremover, men muligheder har det jo med engang imellem at byde sig selv om man ikke selv opsøger dem. Jeg ved jo godt selv hvor dejlig rusen er og at det kan være svært at takke nej. I tilfælde af at du beslutter dig at tage mdma, så prøv at nøjes med den ene dose og så ikke mere. Du siger jo selv at det er forholdsvis store mængder du indtager og jeg er overbevist om at det har en hel del at sige. Pas ihvertfald rigtig godt på dig selv. Hvis du (gud forbyde det) på et tidspunkt fik udløst en decideret psykose kan det blive rigtig rigtig slemt. Hvis ens tankemønster fortsætter med at være delusional/forvrænget/paranoid igennem længere tid så mister man til sidst kontakten til virkeligheden og så er man for alvor til fare for sig selv og sine omgivelser... så pas godt på dig selv.

Senest rettet af Nørden 15 nov 2012 03:35, rettet i alt 13 gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
jeg ved godt du ikke kan bruge dette til noget men jeg vil bare gerne vide hvordan det kan være du forsat har taget mdma hvis du har vist/ haft på fornemmelsen at dette her ville ske igen ?
Det er ikke for at slå dig i hovedet - slet ikke, men jeg lider selv af angst og hvis jeg viste at jeg ville få bare ET angst-anffald af et stof dagen efter jeg havde taget det ville jeg aldrig røre det igen uanset hvor godt rusen føltes.

Medlem
Brugeravatar

jeg ved godt du ikke kan bruge dette til noget men jeg vil bare gerne vide hvordan det kan være du forsat har taget mdma hvis du har vist/ haft på fornemmelsen at dette her ville ske igen ?
Det er ikke for at slå dig i hovedet - slet ikke, men jeg lider selv af angst og hvis jeg viste at jeg ville få bare ET angst-anffald af et stof dagen efter jeg havde taget det ville jeg aldrig røre det igen uanset hvor godt rusen føltes.

Tricome, har du nogensinde oplevet at få lidt små-paranoide tanker under en hash-rus?? I så fald ville en paranoid-skizofren person nok undre sig over hvordan du dog så kunne finde på at ryge det igen ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
nej ikke rigtig under hashrusen, men siden jeg for 20-25 dage siden fik kvælningsfornemmelse hver gang jeg røg noget som helst, både smøger og cannabis har jeg ikke røget det siden, jeg lider nu af angst anffald (pga en klump i min hals der giver mig angst og kvælningsfornnemmelse)som kommer igen om aftenen og har ikke tænkt mig at inhalere røg nogensinde igen.... sååååååå..... ?......

men kan ikke forstå din udtalelse når du ikke ved noget om mig - og nu spurgte jeg jo ikke dig - men trådstarter.

Medlem
Brugeravatar

men kan ikke forstå din udtalelse når du ikke ved noget om mig - og nu spurgte jeg jo ikke dig - men trådstarter.

Jeg har altså ikke udtalt noget om dig! Jeg stilte dig blot et spørgsmål i håbet om at det måske kunne hjælpe dig til selv at finde et brugbart svar på dit spørgsmål.

Fair nok at det var trådstarter du spurgte og at du derfor kun ønsker svar fra trådstarter. Men nu har jeg jo, som nævnt tidligere i tråden, selv oplevet noget lignende det trådstarter har oplevet. Dette til trods kan jeg alligevel sagtens finde på at tage mdma igen. Jeg troede derfor fejlagtigt at mit svar kunne være ligeså relevant for dig som et svar fra trådstarter... det er jeg ked af.

Junior medlem

Fordi jeg ved at det går over igen, efter ca en uges tid.. jeg ved at angsten kommer lidt efter, men jeg glemmer hvor slemt det er for mig, tænker bare ''kommer jo gennem det som altid''. men spørgsmålet er så, er det muligt at angsten en dag vil blive ? Og ikke holder op ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, selvfølgelig er det muligt. Det tror jeg også du selv er klar over, men at erkende det er en anden ting. Det er meget seriøst det her.. :)

Medlem
Brugeravatar

Det er utvivlsomt muligt ja...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]