Jeg er ikke vanvittigt godt inde i moms- og skattereglerne, så jeg gav mig til at skimte moms-loven.
Fordelen med din løsning må være, at man ikke betaler moms ved hussalg og selskabsskat - med mindre det er nybygget - men han vil vel stadig skulle betale skat af pengene?
Men tror også jeg fandt et hul, der gør min idé lige så god:
Citat:
§ 34. Følgende leverancer af varer og ydelser er fritaget for afgift:
1) Levering af varer, der af virksomheden eller af erhververen eller for disses regning forsendes eller transporteres til et andet EU-land, når erhververen er registreret i et andet EU-land efter regler svarende til §§ 47, 49-50 a, 51 eller 51 a. Fritagelsen omfatter dog ikke levering af varer, der afgiftsberigtiges efter reglerne i kapitel 17.
Så hvis jeg har forstået det rigtigt, og han laver en webshop, er det vel bare at lave kunder (i bogstavlig forstand

)i et andet EU-land. Så skal jeg bare lige regne ud, hvordan man slipper for selskabsskatten, men man kan sikkert bare ligge sit firma i udlandet.
Men det var jo slet ikke det emnet handler om, jeg synes bare det er ret spændende, hvordan man dealer the right way - selvom det tætteste jeg kommer på at være dealer, er at have hentet for 100 kr hash til mine kammerater i ny og næ