Jeg vil lige citere et af mine tidligere indlæg som går lidt i dybden ift. mine oplevelser med aMT (taget ud af context, men burde være dækkende):
aMT bodyload afhænger meget af dosen, ROA, kombination og individet samt nok også af andre mere tilfældige faktorer. Jeg har selv prøvet doser på mellem 5 og 45 mg.
Oralt:
Meget små doser (5-15 mg) mærkes der intet til næsten intet bodyload på come-up, og ikke noget specielt nævneværdigt igennem trippet. Doserne her er dog ikke psychedeliske, måske med undtagelse af en lille smule op mod de 15 mg. Personligt synes jeg ikke doser på mellem 10-20 mg er hvad man kan kalde et trip, men snarere bare en smule stimulerende. Over de 20 mg er der klart mere tydelig empatogen-lignende effekt, og maven kan især på come-up rumstere en smule. Mellem 30-40 mg bliver det svært at undgå kvalme, til gengæld er det også her at aMT's effekt begynder at komme til sin ret, og det psykedeliske træder mere i kræft. Desuden kan man også opleve en svag følelse som minder lidt om diaré på come-uppet bare uden at man egentligt skal på kummen. Igen er det også her at stimuleringen kan blive en smule ubehagelig her. Den er dog ikke værre end f.eks. 2C-I og kan kun være værre end 2C-B's forstået på den måde at det alt sammen mest er igennem come-uppet at det opleves, og come-uppet varer et godt stykke tid. Jeg har desuden også oplevet ikke at have kvalme, og ligepludselig opleve at min gag-refleks går lidt amok, for senere at kvalmen pludselig forsvinder... det er en smule uforudsigeligt.
Oralt kan come-uppet inddeles i 3 faser. Ca. 1 time uden nogen virkning, herefter 1½-2 timer langsom opbygning, og til sidst ½-1 time hvor man egentligt er rigtig oppe, men lige bliver skudt rigtigt godt af ala. 30-45 min. efter man har spist MDMA og euforien ligesom endelig skylder ud over en. Det hele er bare mere langtrukken og bølget end MDMA, og indeholder ofte mere ubehag på come-up.
Plugging:
Jeg har prøvet rektalt imellem 35-45 mg. Doserne rektalt ligger nogenlunde på samme niveau som doserne oralt. Jeg synes rektalt er klart at foretrække, især ved en høj dose. Stimuleringen føles mere 'clean' og der er mindre 'tremors'. Jeg har personlig tendens ved nogle stoffer til at få en klam overstimulering, især i ben/læg/lår, så det kan være jeg snarere er undtagelsen end reglen, men generelt set nyder folk ofte stimuleringen ved rektalt indtag mere. Igen, den bliver mere 'smooth' og mindre 'pushy'. Derudover er come-up rektalt kun på 1-1½-2 timer. Det bliver lidt sværere at differentiere mellem 'stadierne' da hele overgangen føles mindre 'stadie'-agtigt og mere som én lang overgang, så også lidt sværere at sige helt præcist hvornår man rigtig peaker, men pludselig er man der. Kvalmen forsvinder også næsten fuldstændigt.
Rygning:
aMT kan desuden ryges, men jeg har ikke selv forsøgt mig med dette, og doserne er meget lave. Det skulle efter sigende være en mere stimulerende og mindre psykedelisk high.
Ift. vasokonstriktion har jeg oplevet det samme oralt og rektalt. Den er ikke super slem sammenlignet med noget såsom LSA, men dog relativt tydelig, især hvis man i slutningen af trippet ikke befinder sig et varmt og blødt sted. Det er klart at fortrække, da ens hænder/fødder især kan føles kolde og våde.
Udover det kan jeg også sige lidt om trippets forløb, som jeg ved andre også har kunne nikke genkendende til (dette er umiddelbart ens for rektalt og oralt, ligesom længden af virkningen er stort set ens efter come-up).
Når man endeligt er kommet op er det klart
meget MDMA-lignende, med en hint at psykedelika og noget speeded hvor det psykedeliske meget langsomt bygger lidt op og falder lidt igen. Det samme sker efter de første 2 timer for det MDMA-lignende, og det kommer henover de næste 4-8 timer meget i bølger. Det er lidt ligesom hvis man forestiller sig MDMA-rushet som daler, og så pludselig kommer igen, daler, og pludselig kommer igen. etc. blandet med psykedelika. Det MDMA-lignende kan hjælpe utrolig meget i tilfælde af at man får negative tanker, og drejer det hele over i noget mere positivt. Jeg forestiller mig at det er meget svært at badtrippe for alvor på aMT medmindre man kommer op i alvorligt store doser. Jeg har oplevet at disse følelser og fornemmelser pludselig kan svinde bort, og man føler sig næsten sober, men ligepludselig (især med lidt hash) er man helt tilbage igen og har enorm eufori. Udviklingen kan omkring halvvejs blive rimelig svingende. De sidste 4-8 timer går langsomt over en mere svampet tilstand, hvor jeg især oplever at have lyst til bare at slappe af og lade tankerne flyve med musikken. Euforien er ikke helt så stor her, og man kan tydeligt mærke man på den ene side er på vej ned, men på den anden side er det som om at den der MDMA-lignende rus, i takt med at den forsvinder, tillader nogle mere introverte og 'dybe' eller 'syrede' tanker. Jeg har tit lange brain movies.
Det skal lige siges at jeg vælger at beskrive noget af det som MDMA-lignende, da det netop er MEGET MDMA-lignende, og ikke
bare en-eller-anden slags eufori. Der er en klar og tydeligt karakteristisk lighed. Alligevel er aMT et meget anderledes stof, hvor man bør være lidt mere varsom. Det kan til tider være hårdt og gå imod nogle mørkere tanker, men det er ofte ligesom om at man bliver hevet blødt tilbage i eufori-dynen når det bliver lidt for ubehageligt og konfronterende.
Kombinationer:
Man bør af gode grunde passe på med at kombinere med MDMA, da aMT spekuleres til at være en svag til mild MAOi. Jeg har set folk indtage aMT og senere MDMA uden problemer, ligesom jeg selv har indtaget aMT og 5-HTP. Men jeg vil stærkt fraråde det. Generelt set er det nok en god regel at undgå at kombinere med stoffer man ikke burde kombinere med MDMA, da aMT har lignende men mindre akut virkningsmekanisme.
Cannabis og aMT fungerer absurd godt sammen. Bedre end MDMA + cannabis imo. som jeg ellers er
meget stor fan af. Jeg oplever selv at cannabis kan forstærke de fleste psykedelika i en meget spacey retning, og med MDMA stiger euforien meget og det bliver en del psykedelisk. Ved aMT + cannabis er synergien bare vanvittig. Det er som om alle facetter af oplevelsen bliver bedre. Ved come-up mindre kvalme, under trippet mere eufori, laaangt større musik-nydelse især i form af at musikken bliver mere 'psykedelisk med MDMA' end 'MDMA med psykedelisk', og man connecter derfor endnu mere på det der, 'dybere' plan, og desuden beroligere det lidt på stimuleringen.
Alkohol bør man holde sig fra at drikke for meget af. Jeg har oplevet at for meget alkohol hurtigt giver en slem slem hovedpine, og mere end 3-4 øl henover hele trippet forringer det kraftigt. Nogle folk er dog glade for det på come-down.
Nå, nu håber jeg det hele er nogenlundet dækket ind. Alt det her er selvfølgelig ud fra mine egne erfaringer og det kan derfor variere fra person til person. Hvis planen ikke er over 35 mg vil jeg mene at oralt bør være fint, rektalt ville stadig være at foretrække, men det er sjældent super slemt come-up og bodyload. Bare husk godt med mad et tidspunkt inden. Det er nemt at løbe tør for energi når det kan vare op til 12 timer, og jeg har selv oplevet at crashe fuldstændig halvvejs igennem og ikke kunne meget andet end sidde/ligge ned. Stadig et nice trip (men jeg lå så også i et studie med lækre højtalere på en madras

), men jeg var godt nok tømt for energi, og stadig ikke i stand til at spise. Hvorvidt det har den store inflydelse om man spiser lige inden eller har tom man ved jeg ikke rigtig, andre faktorer spiller en større rolle lader det til. Rektalt er det klart nok, og oralt gør det lange come-up at forskellen ikke blive specielt nævneværdig/ikke kunne tildeles andre tilfældige ting. Jeg ville ikke gøre mig store forhåbninger om at spise under trippet.
Personligt ville jeg i hvert fald komme med forslaget stille og roligt, og forklare især
hvorfor plugging er at foretrække, og at det ikke handler om ting som lavere dose (penge), afhængighed osv. som man ellers kan forbinde 'junkien' med, men kvalitativ forskel. En sjælden oplevelse som skal nydes ordentligt og netop derfor det kan være en god idé at gøre den lille smule ekstra indsats for at trippet blive det tættere på perfekt.
Held og lykke, jeg håber i har et godt trip

Skulle i finde på at ryge, så for alt i verden hold jer langt under 25 mg. Lad være med at ryge over 10 mg.