Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 23:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: MDMA + astma
Medlem
Brugeravatar

Hey psy. Mig og en af mine bedste venner står over for vores første MDMA trip i morgen. Men vi har læst os frem til at MDMA og astma medicin kan give forhøjet blodtryk. Medicinen indeholder 320 mikrogram budesonid og 9 mikrogram formoterolfumaratdihydrat.
Hans astma er ret mild, men jeg ville lige høre jer, om der er nogle herinde der har prøvet den blanding og om den er decideret livsfarlig, eller om man bare skal passe på sine doser. Vi regner med at tage 100 - 150mg og så redosere med 50mg lidt senere på aftenen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Begge stoffer kan give anledning til hjertebanken og formoterol kan også øge pulsen. Sammen med MDMA som har samme bivirkninger virker det ikke som en god kombination, men jeg ved ikke hvor udtalt og farlig denne kombination er.
Tager din ven sin medicin hele tiden eller kun ganske sjældent når han får anfald? Plejer han at opleve ovennævnte bivirkninger ved sin medicin?

Når man tænker på hvilke ting folk blander MDMA med tror jeg ikke det er det værste I kan gøre. Men jeg har som sagt ingen praktisk erfaring med kombinationen.

Når jeg læser om interaktioner på pro.medicin står der ikke noget om at stofferne ikke må kombineres med lægemidler som er kendt for at belaste kredsløbet. Jeg vil tro at hvis han undgår at provokere sine lunger og får sin medicin inden I tager MDMA så burde der ikke ske noget alvorligt.

Medlem
Brugeravatar

Det er meget rene krystaller vi har.
Han bruger den ekstremt sjældent (3 - 6 gange om året). Jeg tænker også at det går fint hvis vi holder os inden for 200mg hele natten, selvom han så skulle få brug for hans medicin. Hans hjerte og blodomløb er ganske sundt og normalt ud over astmaen, og alle andre forholdsregler er taget (vand, mad, tripsitter hvis det skulle gå galt)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tænker lidt under comeup kan man ofte bliver stram i brystkassen, have sværere ved at trække vejret ordentligt og få hjertebanken - jeg tænker det ville være en meget ubehagelig situation for en med astma.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Admin
Brugeravatar

@lolateverything: I har ingen garanti for, at det er "meget rene krystaller"

Anyways. Vi mangler vist bare, at en med astma kommer forbi og fortæller om erfaringer. Prøv at google mdma astma.

-Jimmy Carter

Junior medlem

Hey psy. Mig og en af mine bedste venner står over for vores første MDMA trip i morgen. Men vi har læst os frem til at MDMA og astma medicin kan give forhøjet blodtryk. Medicinen indeholder 320 mikrogram budesonid og 9 mikrogram formoterolfumaratdihydrat.
Hans astma er ret mild, men jeg ville lige høre jer, om der er nogle herinde der har prøvet den blanding og om den er decideret livsfarlig, eller om man bare skal passe på sine doser. Vi regner med at tage 100 - 150mg og så redosere med 50mg lidt senere på aftenen.

Hey lol at everything.

Er det et faktum, at hans astma er ret mild?
Normalt gives et kombinationspræparat bestående af en steroid og en lagtidsvirkende β2-agonist (i dette tilfælde Symbicort forte, som består af 320 mikrogram budesonid og 9 mikrogram formoterol) kun til astmapatienter med middel eller højere sværhedsgrad... eller til KOL-patienter.
Hvis der er tale om en mild form for astma, ville det være mere fomålstjentligt med maks. alm. Symbicort eller en ren β2-agonist. Symbicort (forte) er jo symptomkontrollerende, så det kan godt virke som om, at vedkommende har mild astma, men som i virkeligheden er værre men som ikke "ses" pga. medicinens virkning (som jo er det terapeutiske formål). Det jeg bare vil sige med dette er, at man simplificeret sagt ikke kan sige med Symbicort forte at astmaen er mild. Hvis den er mild, er man i hvert fald fejlmedicineret med førnævnte præparat. :)

Med hensyn til interaktion mellem det nævnte astmapræparat og MDMA, er det vel ikke et forhøjet blodtryk som er den direkte årsag til livsfarlig komplikation. Den allermest farlige bivirkning for MDMA i forhold til det kardiovaskulære system er vel risikoen for dissemineret-intravaskulær-koagulation (DIK). Det er ganske vist rigtigt, at denne tilstand er farligst i organer med høj blodgennemstrømning (og følgelig yderligere risikofyldt ved signifikant forhøjet blodtryk), men det er vel stadig DIK som følge af hypertermi som er den direkte farligste årsag til dødsfald i sammenhæng med det kardiovaskulære system og hypertension. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]