Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 17:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej Psy. Jeg er en Gut på 23 år, og jeg har siden jeg fyldte 18 leget jævnligt (cirka 1-2 gange om måneden) med divs sjove sager, navnligt Psychedelika og Entheogener.

Og hertil har jeg ofte brugt N20 patroner, de der til flødeskum i ved, da de giver spice til de fleste oplevelser.
Men det sidste år har Gassen langsomt optaget mere og mere plads og det sidste halve år har jeg haft et forbrug på 6-700 patroner om måneden. Jeg bruger dem i løbet af en enkelt weekend( Ikke løbende over hele måneden) sammen med feks hash eller svampe, og så sidder jeg ellers bare og hygger med kreative tanker...Ja det føles sgu næsten som afhængeligheden ved at ryge smøger.

Lige Pt har jeg ingen fysiske problemer, men psykisk går jeg med angsten for at få "Vitamin B12 deficiency" og de uhyggelige bivirkninger jeg har hørt at der skulle medfølge. Jeg har bla læst om det inde på Erowid og Wikipedia. Og det lyder ret skræmmende. Så jeg tager nogle stærke B combin vitaminpiller, men jeg ved ikke hvor forebyggende de måtte være?

Har jeg noget at frygte? Og hvad ville i gøre i min situration

Medlem

Hvad jeg ville gøre? Måske slappe lidt af med alt det narko.. Er det ikke lidt roden til problemet?

Medlem
Brugeravatar

jo, det er en psykologisk afhængelighed. Og er bare nået derud hvor jeg ikke kan trippe uden at gassen får en tur med i vognen. Jeg skal så at sige bruge det som brændstof for at bryde igennem på feks svampe

Dedikeret medlem

Citat:
Chronic nitrous oxide B12 poisoning (usually from use of nitrous oxide as a recreational drug), however, may result in B12 functional deficiency even with normal measured blood levels of B12

Citeret fra wiki som henviser til dette studie

Det kunne tyde på at kronisk brug af N2O kan lede til et tab af evne til at udnytte B12, hvilket vil sige at ekstra doseringer af B12 ikke nødvendigvis vil have nogen effekt.

Som du beskriver dit forhold til gassen lyder det som om du burde stoppe, uafhængigt af fysiske risici. Psykologisk afhængighed er kun et spørgsmål om at nosse sig sammen og hvis dét er et problem, er det kun så meget mere grund til at stoppe.

Medlem
Brugeravatar

Ja det er sådanne artikler jeg har læst, Men Hvor farlig er gassen i henhold til et potientielt tab af evnen til at udnytte B12. Hvor tit bruger i Herinde feks gassen, og i hvor stor en dose/hvor mange patroner? Jeg ville gerne kunne sammenligne mit forbrug med er mere "Normalt" forbrug

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Har aldrig selv brugt N20, men 600-700 patroner i måneden over et år lyder voldssomt.

Hvor mange gange har du trippet svampe/entheogener de sidste år?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
6-700 N2O patroner på en enkelt weekend er latterligt meget gas! Du bør stoppe dit forbrug omgående, ligegyldigt om du tager B12 vitamin eller ej, er det ikke sundt det du har gang i. Det at du begynder at stille spørgsmålstegn ved dit eget forbrug er et tegn på at du godt selv ved den er gal. Jeg vil anbefale dig at trappe langsomt ud, frem for en "kold tyrker" ikke fordi at det er decideret farligt for kroppen, men fordi du mentalt skal vende dig til ikke at suge så meget gas. Prøv f.eks. at "nøjes" med 400 patroner næste gang, så 200, derefter 100 osv.

Det lyder i øvrigt som en voldsom dyr hobby du har gang i :)

Held og lykke.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Det det er en meget dyr uvane ja især hvis man ikke benytter sig af nettet ved indkøb. Jeg tripper på entheogener 1 gang om måneden, og ryger hash 1-2 gange om måneden. Gassen plejer at blive benyttet sammen med en af disse grundet dets "åbenbarings effekt" som gør tankerne mere legesyge og ofte ret kreative. Jeg sidder ofte og skriver digte og historier når jeg er på gas, derpå den psykologiske afhængelighed, for det er hygge udover det sædvanelige kedelige studenterliv jeg lever.

Min Kæreste har været meget forståelig, og syntes også det var sjovt at prøve til tider, men hun siger også at "Alt i moderate mængder, så nyder du det også meget mere" Og hun kan feks nøjes med 20 patroner og så holde sig fra det i 3 mdr, mens jeg skal op på mindst 60 før jeg får en virkning, og når man har en kasse med 600 er det bare svært at stoppe igen...Så kommer der en "lige en pakke mere" mentalitet, og lidt alla blackout sidder man på en fredag aften og har suget 250 stk, og så laver man det samme stunt dagen derpå. Og jeg er altså bare begyndt at tænke over evt konsekvenser der kan medfølge i det længere løb. Jeg har for nyligt fået mere ondt i ryggen, og hører at mangel på vitamin B-12 påvirker rygsøjlen, så jeg vil gerne begynde at passe på

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Som svar på titlen til topic:

Ja.

Medlem
Brugeravatar

svaret er jo simpelt nok, nu skal der bare planlægges nedtrapning

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis det er en psykologisk afhængighed du har, er det bare at rette ryggen og se fremad.

Dedikeret medlem

svaret er jo simpelt nok, nu skal der bare planlægges nedtrapning

Jeg tænker lidt at når det er psykisk afhængelighed så burde du gå efter at stoppe helt frem for nedtrapning som vil gøre det svært i lang tid?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Øhh... Hvorfor supplerer du ikke bare med B12 tilskud?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har du overhovedet læst tråden???

Junior medlem
Brugeravatar

Der kan gå længe inden symptomerne af B12-mangel manifesterer sig. Jeg ville gå til lægen og få taget en blodprøve for at være på den sikre side. Du kan bruge som begrundelse at du vil sikre dig at du spiser rigtigt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har du overhovedet læst tråden???

Egentlig ikke. lol

Medlem

jeg skal passe på med hvad jeg siger og dog ikke så voldsomt, da du lyder til at være en fornuftig person på trods af dit overforbrug - du er studerende og har kæreste osv. så du er godt kørende. men hvorfor stopper du ikke bare og måske endda trapper ned istedet for at stoppe med ét. hva, prøv det. og så måske en gang imellem? (en gang hver anden uge, et enkelt trip (20-60 patroner)
har ikke selv erfaring med N02
edit: måske får du lyst til helt at stoppe med det

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]