Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 19:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Hej alle sammen.

Jeg stresser sindssygt meget lige nu... er i behandling (opstartsperiode, er på 2. dag) med suboxone, og det går rigtig godt indtil videre. Har dog et stort problem: jeg har lige fået et arbejde i dag (for at betale gæld fra misbrug af), og jeg skal på arbejde i morgen fra kl. 09 til 17, MEN jeg skal jo hen på misbrugscentret for at have min suboxone! og jeg kan ikke møde senere på arbejde - det er udelukket. Nu har jeg endelig fået job efter 4 måneders arbejdsløshed, så no way vil jeg miste det på under 48 timer.....

Hvad fanden gør jeg? Hvis jeg ikke kan få suboxone i aften/i morgen-tidligtidlig-morgen, så er jeg tilbage på moffi lørdag og søndag, og det har jeg ikke lyst til. Abstinenser er også udelukket. Så bliver det selvmord.

Misbrugscentret havde længe åbent i dag, så jeg kiggede forbi her til eftermiddag, men hende der udleverer medicin var der ikke, så de kunne ikke gøre noget... derudover skal jeg jo sidde i en time efter jeg har fået sub her i starten så de kan se at jeg ikke falder om.

Kan jeg ringe til vagtlægen? Tage på akut psykiatrisk modtagelse?

Ih altså...
tak!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Er det ligemeget hvornår du skal hente din medicin? I så fald kunne du jo vente til slutningen på eftermiddagen, også tage en time tidligere fri, for at tage til længen eller anden undskyldning.
En mulighed :)

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem

Det vigtigste først er en sætning jeg har lært at respektere når det gælder misbrug.. Hvis du ikke kan få din medicin pga du skal på job så sur røv, så skal du ikke på job.
Helt sikker vil det være dejligt og tjene penge og få betalt gæld, men vælger du at prioritere at tjene penge nu så er jeg ret sikker på at det ender med at du sidder fast i misbruget.
Pas på med ikke at ville gøre det hele rigtigt i en fart - det har taget tid og opbygget dit misbrugs jeg og det vil tage dig tid og få opbygget et stabilt "clean" dig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Enig med Fso.
Og ved din arbejdsgiver at du skal have den medicin for ellers får det alvorlige konsekvenser for dit helbred?
Håber lidt det er sådan, for ellers skulle jeg sateme ikke nyde noget af at have sådan en arbejdsgiver, no offense.

Hvis ikke han ved det, har du så tænkt dig at fortælle ham omkring din situation, eller i hvert fald bare sige at du i en periode skal have den medicin for at fungere? For hvad vil sådan en chef helst? Lade en medarbejder holde fri/møde et par timer senere og så faktisk fungere og klar på arbejde eller en der enten melder sig syg hele tiden eller er så dårlig tilpas på arbejde at han ikke kan fungere?

PS: Godt at høre du har haft en god start, har fulgt med i din anden tråd omkring emnet. Og tillykke med jobbet, selvom det virker lidt rodet lige nu :)

Edit: Jeg glemte at nævne, du nok kunne finde på en undskyldning for at skulle smutte en times tid og med samvittigheden i orden (efter min mening). For hvis han helst ikke skal kende til situationen og det kun lige er i morgen den er gal, så kan jeg ikke se noget slemt i det, tværtimod.
Hvad gør du så de andre dage du skal på arbejde? Skal du have medicinen hver morgen eller?

Mvh

Medlem
Brugeravatar

Hej alle sammen. Tak for jeres hurtige svar.

I må ikke blive sure nu - jeg er lidt ude af mig selv og en del angst ramt især nu.
Jeg var hos vagtlægen som var ok forstående, og han recepterede mig nok Sub til at kunne klare den til tirsdag.
At miste arbejde på under 48 timer efter ansættelse er ikke en mulighed for mig. Har været jobsøgende i et år nu!
Min arbejdsgiver hverken ved eller skal vide at jeg er i behandling. Jeg er droppet ud af skole, så jeg kun har arbejde 24 timer ugentligt. Så kan jeg få tid til min behandling mens jeg stille tjener lidt til at kunne nyde livet og have en behagelig udfasning af sub på et senere tidspunkt.
Det er bare uheldigt at behandlings- og arbejdsstart lige ramte sammen - er tilbage på centret tirsdag, og så er arbejde 2. prioritet.

Alt dette er der styr på - min skønne kæreste holder mig i nakken. Og jeg har intet behov for at misbruge suboxone. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Okay det var godt vagtlægen hjalp dig, syntes også det er den, under omstændighederne, bedste løsning.
Ingen kan blive sur på en der søger råd, hjælp og støtte - tværtimod :)

Og godt at høre der er kommet styr på sagerne, så du kan passe både arbejde og og behandling - pas nu bare på med det ikke bliver for meget lige pludselig. Men du siger selv, arbejde i 2. række og det syntes jeg er en god indstilling, i denne situation i hvertfald, og det skal du holde fast i. Det tyder det også på du selv er indstillet på - så klø på så meget du selv kan overskue det og ønsker dig god arbejdslyst :)
Glæder mig til at høre hvordan det går :)

Mvh

Dedikeret medlem

"Okay det var godt vagtlægen hjalp dig, syntes også det er den, under omstændighederne, bedste løsning.
Ingen kan blive sur på en der søger råd, hjælp og støtte - tværtimod :)"

Du gør det rigtigt godt der er ingen som er sure på dig - super at du har kæresten til at holde dig i nakken.

Medlem
Brugeravatar

Tusind tak.
Jeg var jo lige ved at bryde sammen af dårlig samvittighed, efter nogle af svarene.....

Jeg har nu røvfuld Suboxone, som ligger lige foran mig - og jeg er ikke fristet til at poppe en pakke under tungen. Er så stolt af mig selv.
Mig, som så nemt hopper i fristelser. Jeg kan mærke på mig selv, at jeg er fast besluttet på at komme ud af det her. Jeg har ikke taget mit elskede stof siden mandag!! :) Suboxonen virker vist som den skal.

Om jeg så vil holde fast i Suboxone i et par måneder, måske mere, indtil jeg er klar og omstændighederne i livet passer til udfasning af dagligt opioidindtag (for satan hvor er det blevet en tro følgesvend i livets hårde dage), så skal det her nok lykkedes.

Dog har jeg en enkelt frygt lige nu: smider de mig ud af behandling på centret, fordi jeg er gået "uden om" dem for medicinen? Jeg husker ikke at jeg har skrevet under på regelsæt og krav for behandling. Og kan jeg evt. få refusion for Suboxonen jeg har købt? Centret skulle jo "alligevel betale den", undervejs i behandlingen - 650 kr. for medicin til 4 dage er lidt pebret for en ung knægt...... Men pengene værd, eftersom jeg ikke havde andre muligheder hvis jeg skulle beholde jobbet. I værste fald, så koster medicinen kun 63% af en arbejdsdag for mig. No problem, jeg kan godt lide at arbejde - især uden abstinenser, hi hi.

Desuden har jeg/er i gang med - i håb om ikke at få skæld ud på centret, men nærmere ros - en "dagbog", hvori jeg fører log over daglige doser (tidspunkt, mængde og hvordan det dækker abstinenser), og jeg kører samme system med morgendosis som på centret. Altså, startede med samlet 4 mg morgen + 6 mg til resten af dagen. Dagen efter, dagen forindens samlede dosis om morgen + 6 mg til resten af dagen, osv....). Jeg har på fornemmelsen, at skønt maks. daglig sub-dose er 24 mg, så tror jeg at jeg vil have det perfekt på 20 mg dagligt. 16 mg var næsten business as usual - dog ingen buzz, blot samme gode energi som jeg havde på min "gamle" narko.

Puha hvor jeg snakker. Endnu engang, tak for den gode støtte. Krydser fingre for ikke at blive slagtet på centret, for jeg synes de er rigtigt søde og forstående. Bortset fra i dag - de er på ingen måde fleksible. Overhovedet. Punktum. Godt jeg valgte Suboxone - ellers var jeg jo helt på skideren :-D

Hygge

Senest rettet af twisted 29 nov 2012 22:20, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Sorry Mr. Rolig, overså dette i min stressede skimmelæsning. Du får lige svar :)

...

Hvis ikke han ved det, har du så tænkt dig at fortælle ham omkring din situation, eller i hvert fald bare sige at du i en periode skal have den medicin for at fungere? For hvad vil sådan en chef helst? Lade en medarbejder holde fri/møde et par timer senere og så faktisk fungere og klar på arbejde eller en der enten melder sig syg hele tiden eller er så dårlig tilpas på arbejde at han ikke kan fungere?

God idé med at fortælle at jeg skal have noget medicin og samtale for at kunne fungere. Han behøver jo ikke at vide, at det er i forbindelse med misbrugsbehandling.
Perfekt pointe med lidt mere fleksibilitet frem for konstant sygemelding!
Den vil jeg tygge på.

...

Edit: Jeg glemte at nævne, du nok kunne finde på en undskyldning for at skulle smutte en times tid og med samvittigheden i orden (efter min mening). For hvis han helst ikke skal kende til situationen og det kun lige er i morgen den er gal, så kan jeg ikke se noget slemt i det, tværtimod.
Hvad gør du så de andre dage du skal på arbejde? Skal du have medicinen hver morgen eller?

Det dur bare ikke i morgen, fordi jeg har en times kørsel til arbejdsgiveren, og vi skal, på arbejdet, allerede videre en time efter at jeg møder (dvs. ved en 10-tiden, misb.centret åbner kl. 9, og skal overvåges på centret i en times tid) - kæmpe logistikprut, jeg ikke helt kan finde umiddelbar løsning på...

Håber dog, at jeg kan snakke med centret. Skal arbejde hver anden morgen i hverdagene, tidligt. Så fordi jeg er så god til at styre medicinen og tydeligvis kan tåle det, så vil jeg krydse fingre for at jeg så måske kan nøjes med at møde hver anden dag på centret, og så få medicin med til arbejdsdagene. Hvis jeg alligevel skal administrere det selv i weekender, så ser jeg ikke det store problem i det selv :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
tro mig når jeg siger at der findes seriøst ikke nogen behagelig udfasning af subutex. Det heder nedtrapning og det ER nederen, og det er noget alle narkomaner ved.
venlig hilsen
Martin

Medlem
Brugeravatar

Du kunne evt skaffe dig lidt subutex "på egen hånd" til nødstilfælde som disse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Big up herfra! Tager virkelig hatten af for at du starter på nyt job, sideløbende med at du er ved at trappe ud af dit misbrug.
Det kræver sgu rygrad!
Håber du kommer godt igennem det, men det lyder det bestemt til at du gør. :-) Og ja, sæt pris på din kæreste i en situation som denne.
Husk at hold os updateret! Det varmer så godt i hjertet at se en komme ud af et misbrug.
God weekend, og held og lykke med jobbet.

Medlem
Brugeravatar

Tak for jeres svar!

Lige pt. er jeg på ca. 20-24 mg dagligt. Det er den dosis, jeg er kommet frem til, tager abstinenserne uden at slå mig ihjel og ødelægge mig liv :-)

Tak for tippene. Har ikke fixet før - så ved ikke hvorfor jeg ikke får Subutex. Men jeg synes, at naloxonen er et godt additiv, i forhold til ekstra "sikkerhed".

Jeg har det rigtig godt i behandlingen so far - får dog lidt hovedpine af og til.

Bedste hilsner

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Det er en hård omgang at passe arbejde samtidig med at man er i substitutions behandling!
Naloxon skal, svjv IV'es for at det virker, mener jeg at have hørt et par steder, og at det netop er i for at man ikke kan skyde pillerne.

For alt i verden, så ønsk ikke at blive trappet over på metadon, det er en rigtig kælling at stoppe med!

Det er sådan at alle nye narkomaner der får kontakt til et misbrugscenter bliver startet på subuxone, og at metadon kun udleveres til gamle stiknarkomaner.

Medlem
Brugeravatar

Det er en hård omgang at passe arbejde samtidig med at man er i substitutions behandling!

Jeg synes faktisk det er ok, har pludseligt fået en masse energi og overskud, efter start på Suboxone. Det er virkelig skønt. Og så har jeg været så lidt i skole på det sidste - af flere årsager - at det er dejligt at være startet fuldtid på arbejde og fordybe sig i det:-)

Naloxon skal, svjv IV'es for at det virker, mener jeg at have hørt et par steder, og at det netop er i for at man ikke kan skyde pillerne.

Tak for info - det vidste jeg faktisk ikke. Men så vidt jeg kan forstå, så pga. at buprenorphinens virkemåde, så kan jeg ikke rigtigt tage andre opioider samtidigt, fordi receptorerne allerede er "dækket". Er det nogenlunde korrekt?

For alt i verden, så ønsk ikke at blive trappet over på metadon, det er en rigtig kælling at stoppe med!

Havde ellers overvejet evt. skift, bliver så deprimeret af ikke at få buzz af Suboxone... Rusen jeg fik de første 2 dage på sub var vidunderlig. Selvom jeg gerne vil lidt væk fra det. Savner bare den fantastiske rus - i hvert fald lidt. Føler mig ikke 100% klar endnu til helt at opgive opioider - vil bare gerne være mere stabil og væk fra miljøet.

Det er sådan at alle nye narkomaner der får kontakt til et misbrugscenter bliver startet på subuxone, og at metadon kun udleveres til gamle stiknarkomaner.

Jeg fik valget, og hvis jeg ikke synes at Suboxone er tilstrækkeligt eller noget for mig på længere sigt, så må jeg gerne skifte til metadon :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Vil lige starte med at sige at det er skønt at høre du har fået mere energi og alt det! :)

Synes godtnok det lyder vildt at du fik valget mellem metadon og subuxone! Kender en del, som ikke har planer om at komme ud af misbruget lige foreløbelig, og de må ikke komme over på metadon.

Den rus du skriver at du savner får du også kun maksimalt i en lille uges tid fra metadon.
Og kommer du først på metadon, er det tæt på umenneskeligt svært at trappe ud af det igen, uden at ende i døgnbehandling. Just so you know!

Man kan godt tage andre opioider mens man er på sub, det skal bare være nogle højere doser, eller nogle kraftige opioider. Ikke af det på nogen måde kan tilrådes at gøre det. For hvis du bliver testet positiv i en pisprøve (som de tager i tide og utide), så bliver du nægtet sub den dag. Plus at hvis du vender krop og sind til at tage opioider samtidig med sub, så går der ikke mange dage før det bliver rutinen istedet for weekenden.

Det at du bliver depri af ikke at få den rus du plejer er første bid af det sure æble som skal ædes inden man kan få en normal hverdag uden misbrug.

Det er kun meningen at substitutionsmedicin skal tage dine abstinenser, således at du kan få en hverdag til at fungere. :)

Medlem
Brugeravatar

Ah, dejligt uddybende svar. Mange tak. Jeg holder mig fra andre opioider - men hold kæft hvor jeg savner buzzinga 8-)

Jeg er dog lidt sur på misbrugscentret. Lidt meget sur.
Jeg fik lidt skældud over at jeg havde taget fået udskrevet Suboxone gennem vagtlægen - for det første må vægtlæger ikke den slags, og for det andet vil de ikke have at jeg får medicin andre steder fra. Det er kun dem der må udlevere.

Så lige nu er jeg sgu tæt på at falde tilbage... fordi, jeg SKAL derhen dagligt indtil jeg er "stabil" på en bestemt dosis. Jamen for helvede, i weekenden har jeg ført dosislog og jeg er stabil på 20 mg!!! Og jeg har ikke behov for at misbruge Suboxone - og man kan ikke. Så jeg forstår ikke, at det ikke kan være tilstrækkeligt at jeg kommer 2-3 gange ugentligt på centret, og at jeg så får medicin med til flere dage. Hvis jeg alligevel skal have medicin til selvadministrering i weekenden...? Hvad er så problemet med hverdagene.

De kan ikke forstå, at man ikke kan udeboende uden arbejde og SU. De irriterer mig virkeligt. Desuden er det røvirriterende og spild af liv at jeg skal vente på centret i en time efter dosering, for at de kan sikre sig, at jeg ikke falder om. MON ikke, at efter en uge på Sub - og de sidste 4 dage på 20 mg - at jeg godt kan tåle det?

Forhåbentligt er de mere fleksible, når -de- vurderer mig stabil. Men gid, at de bare kunne nosse sig sammen, og have tillid. Jeg er en sød og rar knægt, som desværre er kommet lidt for langt ud, men jeg ønsker inderligt at komme ud af misbruget. Jeg synes faktisk, at det gik bedre med at blive "stabil" da jeg selv fik lov til at administrere medicinen. Men har fri i morgen, og så skal jeg på centret og benytte mig af nogle skarpe ord, i håb om sammennossning fra deres side :D

Oh well, i værste fald må jeg skaffe lidt Sub selv, hvis de ikke gider hjælpe. :(

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du skal være lovprist hvis du får lov til kun at møde et par gange om ugen for at hente til flere dage.
Folk jeg kender der har været på sub, har kun skulle sidde på misbrugscenteret til at tabletten/erne er opløst således at de kan se at man ikke spytter dem ud og sniffer dem (hvilket man sagtens kan, og som giver en ganske udmærket rus).

Synes det er rigtig flot at du er blevet tilknyttet et misbrugscenter, men den tankegang med at du overvejer selv at skaffe noget mere sub er gammel misbrugsadfærd "Jamen hvis ikke I kan give mig det jeg vil have, så skaffer jeg det fandme selv!".
Og pludselig er den dosis du får på misbrugscenteret ikke nok, så mister du modet til at gå på misbrugscenteret og pludselig bliver du ringet op hvor personen så siger "Der er ikke nogen grund til at du fortsat er tilknyttet misbrugscenteret, når du ikke henter din medicin". Hvilket det næsten sikkert ender med hvis du begynder at supplere det medicin du får dernede fra. For pludselig er det energi og overskud du har fået, brugt til konstant at tænke på at skaffe mere. Og så er du i hullet igen.

En ting du skal huske på, når du gerne vil have at de nosser sig sammen og viser dig noget tillid, er at du i folkemunde er det man kalder narkoman. Ellers vil du ikke komme så langt ud at du ender på misbrugscenter. (ved at den svier på rigtig rigtig mange, og folk herinde er ingen undtagelse).
Og hvad er noget at det der kendetegner en narkoman / misbruger ? At man vil gøre og sige alt for at få sit stof og få lov til at være i fred så at sige. Derfor er det "desværre" dig der skal bevise overfor dem at du vil din behandling.
Har du personlige samtaler med en misbrugskonsulent? Hvis ikke, så prøv at hør om ikke at du kan få lov til at få en snak en gang om ugen. De er oftest ret kompetente og hjælper dig med det du går og bokser med, og vil helt sikkert også kunne snakke din sag for at få sub med hjem til flere dage i streg, hvis du er ærlig, åbner op og alle de her ting.

Dem jeg kender der har været på sub, har skulle hente deres medicin på apoteket i weekenden, så vil sige at du er heldig på det punkt! Men uden at kende til det center du er tilknyttet, skal du nok regne med at møde op i hvert fald i 14 dage, hvis ikke længere tid, inden de vil til at give dig medicin med hjem til flere dage af gangen.

Håber på dine vegne ikke at du vælger at droppe det, for det vil bare være at skære rebet over der lige nu er ved at hjælpe dig op af hullet.

Dedikeret medlem

Det kunne ikke siges meget bedre Obama - rigtig god ide med at få en misbrugskonsulent og helt rigtig konklusion mht hvad der sker hvis du ikke er villig til at yde dit - dvs bruge noget af din tid på at følge deres regler.
Somme tider skal man erkende at der er ting som man ikke er i stand til at gøre selv og bede om hjælpe og modtage hjælpen på de vilkår den gives.
Det er svært men det er misbrug jo.

Håber du gør det som du ved er det rigtige.. Giv slip i modstanden - misbruger som er ved at få lidt fat i din virkelighed igen. bekæmp den og accepter de fulde konsekvenser af din beslutning - det krydser jeg fingre for at du gør.

Mvh

Medlem

Hej.
Det kommer vel an på hvilken by man er i, for i min by, henter vi alle 2 gange om ugen... g.
Men man får heller ikke med til mere end max 4 dage, og hvis man spiser det, er det bare synd.

Men hvis man virkelig har mistet sin medicin, så kan man få forskud på sin egen, og så udligner de det, så man ikke mærker til det. F.eks.Tager de 5mg metadon pr dag, fra personens ration.

Er selv ved at kæmpe mig tilbage til ''livet'', og er på 6mg suboxone...
Har så meget empati med dig.

Go vind.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]