Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Mit... Trip?
Medlem

Jeg havde lagt dem til at tørre for 2 dage siden, og de var ikke blevet helt tørre, men heller ikke friske.. Så jeg valgte at tage 5 gram, en dejlig fin stor svamp, som jeg skar i små stykker, og heldte kogende vand henover. Jeg lod det stå og trække lidt, og ellers bare ned med det hele, også de små svampe stykker. Jeg lagde mig foran brændeovnen med nogle forskellige julelys der skifter farver henover mig, og noget dejligt berolignende musik.. Jeg ventede sådan på der skulle ske noget, nogle mønstre, men det var som om der ikke skete noget.. Jeg blev bare meget afslappet, og det var også det eneste, jeg endte med at falde i søvn, og nu er jeg her 2 timer efter indtagelse, og vil egentlig bare spørge - har jeg gjort noget galt? Har jeg sat forventninger for højt op? Er det for lav en dosis?

Det skal siges at jeg er 196cm høj, og vejer 130kg, så måske er det bare ikke en stor nok mængde?

Tak på forhånd :cheers:

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
En tommelfinger regel plejer at være, at fx 10 g friske svampe bliver til ca 1 g tørret. Så hvis du har indtaget en svamp, der stadig var meget væske i, ligger en del af forklaringen nok deri..

Du kunne også prøve at ændre setting, væk fra det der skifter farve af sig selv, og lade din hjerne gøre det i stedet

Medlem
Brugeravatar

To dage burde ellers kunne fjerne en del af vandet, så fem gram (antager at her er tale om cubensis?) halvtørt burde snildt kunne mærkes.
Havde du meget mad i maven inden? Tager du noget medicin? Specielt visse former for antidepressiva kan nedsætte sensiviteten for psilocybin signifikant!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det kan også sagtens være, at svampene bare ikke er særlig potente. Jeg har selv prøvet dette, hvor der ikke var nogen særlig mærkbar effekt, selv med doser op mod 4-5 gram. Det er derfor at det er anbefalelsesværdigt, at tage sporeprint at gode svampe.

Medlem

Jeg får 100mg Sertralin dagligt :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Setralin er et SSRi. Dette kan godt være grunden til at du ikke trippede, men jeg ved det ikke.

Hvad der er vigtigere er at du tager et SSRi hver dag og du tager andre stoffer samtidig. SSRi'er interagerer forskelligt med næsten alle stoffer, nogle gange kan det være livsfarligt. Jeg vil råde dig til at læse godt op på din medicin, og kombinationer med den før du tager flere stoffer overhovedet.

God aften :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
SSRI og svampe er ikke farligt, men det er SSRI i i kombination med flere andre stoffer, så det er helt sikkert en god idé at tjekke op på det som Nilalph skriver. Om det er en god idé at tage stoffer når man er i behandling med psykofarmaka er en anden sag.

Jeg har selv taget svampe mange gange mens jeg var i behandling med citalopram og min erfaring er, at dosis skulle ca fordobles, men det er helt sikkert individuelt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]