Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 23:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ja
Ved ikke om det er det rette forum, men min veninde har lige drukket alkohol, og kom så i tanke om at hun er på diccilin. Hun har prøvet denne kombo før, hvor hun fik det dårligt. Er denne kombo farlig? Har søgt lidt på nettet, men folk siger forskellige ting - men i plejer at have styr på den slags!!
-På forhånd tak!

Site Webmaster
Brugeravatar

Citat:
Ud fra hvad du skriver i dit spørgsmål, går jeg ud fra at du er sat i behandling med Dicillin.

Der sker ikke noget ved at indtage alkohol i moderate mængder sammen med Dicillin. Du er formodentlig blev sat i behandling med 2 tabletter 3 gange daglig og det der er lidt specielt for Dicillin er, at man får den bedste virkning af præparatet hvis man tage det forskudt for mad, dvs. bedst 1 time før eller 2 timer efter mad.

Når jeg skriver, at du godt kan indtage alkohol i moderate mængder, er det for at antyde at det vil være en skidt ide at drikke mere end 1-2 genstande dagligt. Derved undgår du også at påvirke dit immunsystem, som jo også skal hjælpe til med at bekæmpe din infektion. Så en fredag/lørdag i byen med vennerne og masser af drinks er en skidt ide.

Det er ikke alle typer af antibiotika der går godt sammen med alkohol. Specielt et præparat som hedder Metronidazol, skal man ikke nyde alkohol sammen med. Det man så typisk vil opleve er kraftig hovedpine og andre ubehagelige bivirkninger.

Med venlig hilsen

Lars F. Nørgaard

Farmaceut

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem
Brugeravatar

Nej.. men hvis hun er syg og på dicillin / pencilen, vil jeg da råde hende til at ikke at drikke igennem for at at komme sig hurtigere .. hvis det bare er et par øl er det no problem

Dedikeret medlem
Brugeravatar

kaster hun ikke "bare" op?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Når lægen siger du ikke skal drikke alkohol ved siden af, så er det ikke fordi det er farligt eller kommer til at ødelægge din dicilin behandling. Det er simpelthen fordi, at indtagelse af alkohol eller rygning for den sags skyld, giver unødigt stress til den krop, der burde bruge sine ressourcer på at hele sig selv eller bekæmpe en infektion.

Der er ingen fare i at ryge en pind eller drikke et par øl. Det værste tilfælde er at din krop får svært ved at bekæmpe infektionen og at lægen må forlænge din dicilin kur, men snakker vi kun om en enkelt aften ude, så tror jeg ikke du har noget at bekymre dig for.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ja
Tak skal i have, vi havde en rigtig hyggelig aften, og hun holdte lidt igen, og fik det ikke dårligt :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]