Da min far her i foråret døende af kræft lever og galdegange og havde problemer med appetitten, så overvejede jeg om jeg skulle foreslå den gamle at ryge spise noget thc. For at han kunne få en stener og bedre appetit.
Grunden til jeg valgte at undlade at spørge min far pga jeg ikke var sikker på hvordan thc ville reagere med alt den medicin han fik - til tider så han ting, drømte ting som så blev virkelighed for ham og generelt var han ret skrøbelig psykisk.
Jeg kunne ellers godt have undt ham en giga æder i en god chokoladekage med hash i, han svandt langsom hen kun spise mindre og mindre og kastede det op, så tænkte en del over det før jeg besluttede at det var et no go.
Efter lange overvejelser og drøftelser blandet andet med min kontakt person på misbrugscenter - besluttede jeg mig for et drugrape mente misbrugsmanden så ikke jeg skulle - jeg skulle spørge ham af.
Jeg gav ham lidt amfetamin i en red bull da vi skulle ud at fiske, måske lige til kanten af hvad man kan tillade sig, men med hele den kærlighed og omtanke jeg kunne ligge i overvejelserne - sørgede for han spiste og drak mere end normalt den dag med diverse lækkerier.
Det var en helt fantastisk dag den første af nogen og tyve ture vi havde før han døde, da vi kom hjem jeg fortalte ham at det ikke var fra hans red bull han havde fået energien.
Da var han glad for at jeg ikke havde forsøgt at overtale ham i og med han ville have sagt nej (hvilket også var grunden til jeg ikke spurgte ham om lov).
På daværende tidspunkt var han kommet hjem fra hospice og han havde givet op. Han var taget ned på hospice for at dø, efter han havde tabt sig 10 kg på en uge, hvor han kastede op hele tiden der hjemme.
På hospice fik de ham stabiliseret ham med noget så simpelt som søsygeplaster og morfin plastre i stedet for morfin 10 mg efter behov.
Flyttede sammen med kæresten hjem og passede ham og tog ham med ud til en fiskesø temlig en del gange - hele hans liv havde han fiske og han havde nogle timer derude hvor alt var glemt samt han kom ud og fik sagt farvel til hans fiskeslæng som trofast mødte og for at være der for deres dødende ven.
Da han blev svagere tappede amfetaminen for meget energi ud af ham og han fik ritalin af lægen i stedet som kunne holde ham vågen når vi skulle noget..
Dette har været en super oplevelse med amfetamin og jeg var glad for at kunne bruge min erfaring fra mit misbrug til at gøre noget for den gamle og det var han også.
En rigtig god oplevelse med amfetamin - den bedste oplevelse med min kemiske kærlighed i mit liv faktisk.
Gjort så megt bedre af jeg ikke tog noget selvom jeg har været hook på det lort i over 10 år hver dag - så tog jeg ikke noget selv, administrerede det bare for den gamle og afleverede slatten tilbage hvor jeg havde fået den da far ikke skulle bruge mere.
Jeg begyndte "desværre" og ryge igen efter at vi havde boet hjemme ved far i 2 måneder og det gør jeg stadig.
Han kom på hospice efter 5 måneder igen hvor vi så flyttede ned og boede ved ham de sidste 3 lange uger - de sidste 15 dage uden mad og kun med det de kunne væde hans læber med af vand.
Var ved at blive sindsyg kæderøg joints under talrige gåture ud fra hospice. Havde et par af vennerne til at lave joints som de kom og afleverede dagligt - lige en dag til og til - og endelig udånde han
Rart og få sat ord på og genhusket oplevelser - var super hårdt undervejs og det hele er ikke bearbejdet endnu.
Heldigvis var min forlovede jo med hele vejen og vi deler mange af historierne, hvilket er en stor støtte - ligesom hun har været det under hele forløbet, hvor hun nåede at lærer min far rigtigt godt at kende og de kunne lide hinanden..
Hun er i den grad godkendt - heldige mig.
Edit ville være super rart med noget fedback