Hej alle, ny her på siden.. Jeg fik for et par år tilbage flouxetine udskrevet, jeg får 30mg en gang dagligt mod panikangst.
Hjælper også mod en følelse af irritabilitet jeg har i kroppen, for et par måneder siden havde jeg det så godt. At jeg ville trappe ud af flouxetine(Naturligvis i samråd med min læge) Oplevede også at medicinen faktisk gjorde min angst værre, som bivirkning.
Trappede fra 30mg til 20 mg ved at dele tabletterne, det første stykke tid gik rigtig godt og min læge sagde til mig. At jeg nok ikke ville få nogen problemer med at trappe ud. Det vigtige han ikke lige fortalte mig var, at flouxetine har en meget lang halveringstid(Som gør at man i det første lange stykke tid ikke mærker nogen forskel)
Lige pludselig en dag da jeg var nede på 15mg flouxetine, kunne jeg mærke en kæmpe forskel. Jeg fik en følelse af, at der stod nogen ved siden af mig(Uden at der gjorde) Fik en slags stød i hovedet, tror man kalder det brain zap.
Begyndte at ryste og blev utrolig irritabel og var ikke særlig sjov at være sammen. Blev irriteret over meget små ting. Jeg rystede og skiftevis frøs og havde det varmt. Ringede efter en lille periode til min læge, hvor jeg ikke kunne holde det ud længere.. Han sagde at det var min angst der fuckede med min hjerne(so to speak) Så han satte mig op på 30mg flouxetine igen.. Har været på de tabletter lige siden, det vil sige i snart 4år.. Det der kan være lidt svært er, at der ikke er så mange easy no drug alternativer(Ikke mig bekendt) mod angst. Vil utrolig gerne af med tabletterne, men tør ikke rigtig.
Selvfølgeligt er der ikke nogle "easy no drug alternativer" ! Angst er en bitch og ikke nem at slippe af med. Men det kan lade sig gøre, også uden medicin.
Hvis du vælger at trappe ud af medicinen, igen, er det nok en god idé at gøre det over en meget længere periode end sidst. Du skriver at du utroligt gerne vil stoppe med pillerne, men ikke rigtig tør. Jeg syntes du skal give det en chance til, men du må veje op med dig selv om du er for "angst for angsten" til at gøre forsøget, eller om du vil arbejde med dig selv og konfrontrere/acceptere din angst uden brug af medicin. (Den sidste mulighed er nok den eneste måde du nogensinde kommer din angst til livs på) Og velkommen til forummet