Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 09:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej, Psy. har haft et misbrug i 7 måneder(cannabis) hvor jeg nok i gennemsnit har røget hver anden dag. men her den 20 oktober(min fødselsdag) skulle jeg i byen klokken 21:30 hvor jeg først kom hjem klokken 02:00 og der skulle jeg selvfølgelig have mine fødselsdag's bonghoveder(normalt plejer vi at tage et hver og så skiftes vi med uret) og jeg havde jo fødselsdag så selvfølgelig skulle jeg starte ud med 2 hoveder(lige efter hinanden). men der hvor jeg tog anden bonghovede fik jeg på en måde et "Træk" oppe i hovedet altså inde i hjernen, og jeg kan huske at jeg ikke drejede hovedet når jeg så i en retning så var det øjnene der fulgte med. og den aften var der en ven med for første gang, skal lige siges at han er 3 år ældre og har røget en del mere end jeg har, men han tog så 1 bonghovede og var helt stegt kunne overhovedet ikke komme i kontakt med ham, og som jeg skrev før var det jo min fødselsdag så havde fået et par film af mine venner som vi så skulle se efter vi havde røget bong, så vi fulgte mester koger ind i huset lagde ham på sofaen. og vi var alle så stoned at vi ikke kunne komme igang med at sætte filmen på. efter 15 minutter rejste mester koger sig så'en halvt op i sofaen og brækkede sig op i luften hvor derefter alt brækket røg ned over det hele på sofaen, og det var = badtrip for mig, så jeg betalte en af mine veninder for at rydde det hele op og så gik vi ned i stuen og satte filmen på. jeg kan huske at jeg overhovedet ikke kunne følge med i filmen, og der var nogle mennesker ude på gaden som gik hjem fra en fest af og råbte alt muligt lort, men da jeg først hørte dem troede jeg det var mester koger der var blevet sindsyg for han ligenede virkelig en der var ude at skide

den nat var jeg så mega skæv og fuld at jeg bare ville op og sove, men da jeg lagde mig i sengen kunne jeg overhovedet ikke på nogen mulig måde lægge mig til at sove der lagde jeg bare at tænkte på at jeg skulle sove og om ham kogeren var blevet sindsyg og hvad han kunne finde på at gøre hvis han vare blevet sindsyg og bla bla bla... dagen efter tog gæsterne hjem og jeg havde stadig tømmermænd, havde det faktisk normalt lige indtil jeg skulle i seng så startede det hele med at jeg fik en Overvældende følelse af angst for om jeg havde fået en hash psykose eller om jeg ville blive scizophren, den angst var der hele første uge.

anden uge fik jeg en osteklokke fornemmelse tirsdag, onsdag og torsdag. derefter fik jeg angsten igen. jeg har så gået lige siden med tanker om at jeg er sindsyg og har været hos lægen og en misbrugsbehandler hvor de begge har fortalt mig at jeg højst sandsynlig ikke er blevet sindsyg(da hvis jeg var blevet sindsyg skulle have gjort noget fuldstændigt tosset..) og det har lykkedes at dæmpe angsten lidt men den kommer bare tilbage dagen efter.. og så har jeg haft nogle synsforstyrrelser ved ikke om i kender til dem, det er ikke halluer det er bare sådan nogle små prikker(i ved ligesom hvis man kigger op i himlen om sommeren så kan man se sådan nogle små slørede prikker der kører rundt) der nogle gange kan få min fulde opmærksomhed men lige så snart jeg kigger i den "prik's" retning er den der ikke? og så er det også ligesom om at der ikke er balance oppe i hovedet eller sådan føles det ihvertfald ?

skal lige siges at jeg ikke aner om det jeg har skrevet overhovedet giver mening =/

har der ekstremt svært med at forklare hvordan jeg har det og ville bare høre om det er "Normalt" af hvad jeg har beskrevet indtil videre

ved godt det blev lidt langt og Tak fordi du gad at læse med =)

Medlem

Nu ved jeg ikke helt så meget om det. Men du må vel bare give det nogle uger. Jeg er sgu også HELT ude og skide dagligt efter at jeg stoppede med røgen for lidt over 4 uger siden.

Junior medlem
Brugeravatar

har godt nok hørt at hvis man tager en koldtyrker så fucker pysken op

og tak for svaret =)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

og tak for svaret =)

Det er forskelligt fra person til person, hvad der hjælper. Hvis man tager en kold tyrker, kan de psykiske abstinenser begynde at vise sig efter et par dage, nogle får hårde abstinenser, andre slet ikke nogen. Det er ikke fordi det skader psyken på nogen måde, det kan sammenlignes med at tage en kold tyrker fra smøgerne. Du kan få humørsvingninger og gå fra et være aggressiv, til nedtrykt, optur osv.. Men det burde gå over efter 1-3 uger, og handler egentlig bare om at holde ud, og modstå fristelsen.

Hvis du ikke magter en kold tyrker, kan du prøve en nedtrapningsplan, fx. Henrik Rindoms Guldkakao-forslag:
http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=126360

Synes dog ikke du skal gå så højt med dose og antal indtag, slet ikke hvis det ikke er dagligt du ryger

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg ved ikke så meget om det med angsten... men de små flimmer tingester du ser for øjnene er bare døde celler, det skal du ikke tage dig af, alle har dem og de kan ikke undgås :)

og så vil jeg lige sige, at selv mig der ikke ryger sååååh meget igen... ved at alkohol + weed = baaad idea

Junior medlem
Brugeravatar

jeg er stoppet, tør simpelthen ikke at ryge mere efter 20. oktober, er så mega bange for at jeg er blevet psykotisk. altså jeg kan fx. ligge i sengen og prøve på at sove så lige pludselig (kan minde om et bad trip) så kan jeg komme i tanke om hvordan virkeligheden er, eller om det jeg oplever er virkeligt, eller hvordan jeg overhovedet kan vide at det jeg oplever er virkeligt. som fx. en lyd udenfor en bil der kører forbi, en hund der gøer etc. så min hjerne begynder at spekulere om det er virkeligt det jeg hører, eller om alt forgår inde i mit hovede =(

det ret klamt syntes jeg selv har haft det i 1 måned, 2 uger og 4 dage nu =(

Junior medlem
Brugeravatar

Lyder ikke særlig behageligt... men tror det handler om viljestyrke. Det er ligesom hvor en depression kan køre en helt ned, man tror alting er lort. Men så skal man bare flippe skuden 180 grader og sige "Nej hør lige, det her er min krop, min hjerne, mit liv og jeg bestemmer selv hvordan tingene skal være"

tror måske at det er tankegangen der lige skal sættes igang mod noget bedre :)

Medlem

og tak for svaret =)

vil ikke sige psyken fucker up når man stopper, det er forskelligt fra person til person, jeg har røget hverdag de sidste 10 år og har "lært" og leve med det, har fuldtidsjob og lange arbejdsdage, hvor jeg slet ikk ryger før jeg skal i seng, for 25 dage siden stoppede jeg med at ryge, fordi jeg skulle afsone med fodlænke, og har stadig ikk røget det mindste siden... kan godt være det for tidligt og sige fra mig af, men har haft venner på besøg som røg en enkelt gang, hvor jeg heller ikke havde nogle former fra problemer, ud over jeg selvfølgelig havde lyst til og være med på klovnen. men tilbage til kold tyrker, har jeg stadig ingen problemer.. :rocking: havde godt nok rygetrængen de første par dage og hjertebanken nr jeg skulle sove, men ellers ingen problmer mere. kan tilgengæld mærke jeg har mere overskud og er blevet mere udadvendt, så det er jo for mig en positiv retning det hele er vendt og drejet til...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Lyder ikke særlig behageligt... men tror det handler om viljestyrke. Det er ligesom hvor en depression kan køre en helt ned, man tror alting er lort. Men så skal man bare flippe skuden 180 grader og sige "Nej hør lige, det her er min krop, min hjerne, mit liv og jeg bestemmer selv hvordan tingene skal være"

:stupid: Det kan godt være at det er super svært, men det lyder til at du har godt styr på virkeligheden, men bliver angst når din hjerne får nogle skøre ideér såsom, er det nu også virkeligt det jeg oplever, hører, ser osv.
Det handler om ikke at blive bange for disse syrede tanker, men bare se dem for hvad de er; tanker og intet andet.
De kan ikke skade dig eller gøre dig sindssyg. Prøv at små grin, smil, lidt ad det hele, når du f.eks. ligger i sengen og bliver bange for om du er ved at blive sindssyg. Du ved udemærket godt hvad der er virkeligt and whats not, du har bare en livlig fantasi og røgen har gjort dig angst for dine egne tanker. Lær at leve med det, accepter dem og jeg vil vædde med de forsvinder igen med tiden. God vind!

Senest rettet af Sayeh 08 dec 2012 22:08, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Hej abemeistro, presist den samme ting er sket hved mig, torsdags tog jeg mig en ordenlig joint... lige pludslig havde jeg de syeste tanker om at jeg er sindsyg og om jeg virklig existere... jeg har fået det meget bedre efter en dag, selvom jeg går stadig lidt og tinker på om jeg eksistere haha.... men som jeg kan læse er jeg ikke den eneste der har det sådan efter sådan et ''badtrip'' jeg har dov røget en og begyndte at få disse tanker stærkt igen men meget svare end den første... så derfor har jeg lidt overbevist mig selv om at jeg bare skal lade det gå... det skal nok blive godt igen, det er bare min hjerne der er lidt lammet hehe god bedring... har hørt det skulle gå væk efter et par dage-til et par uger...
Så bare tink på at din hjerne er lammet og hold dig væk fra det ind til det er væk...

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for svarene, og tror også jeg er færdig med at ryge Cannabis... =D

Junior medlem

Men hvor langt tid siden er det du fik dit **bad trip* ps det ser ud til at virke for mig at jeg prøver at glemme, slet ikke tinke på... det gøre mig tryg og for mig til at føle normal igen....

Junior medlem
Brugeravatar

:stupid: Det kan godt være at det er super svært, men det lyder til at du har godt styr på virkeligheden, men bliver angst når din hjerne får nogle skøre ideér såsom, er det nu også virkeligt det jeg oplever, hører, ser osv.
Det handler om ikke at blive bange for disse syrede tanker, men bare se dem for hvad de er; tanker og intet andet.
De kan ikke skade dig eller gøre dig sindssyg. Prøv at små grin, smil, lidt ad det hele, når du f.eks. ligger i sengen og bliver bange for om du er ved at blive sindssyg. Du ved udemærket godt hvad der er virkeligt and whats not, du har bare en livlig fantasi og røgen har gjort dig angst for dine egne tanker. Lær at leve med det, accepter dem og jeg vil vædde med de forsvinder igen med tiden. God vind!

Nå nå, nå nå, så man bare dum, nå :O

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
kæft der bliver bavlet lort i den her tråd.. skriver lige lidt senere når jeg er mindre gal i skralden og har noget konstruktivt at komme med :) for lige nu står den på :roll: :x :roll: :x
døde celler.......

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Greyloc skrev:
Nå nå, nå nå, så man bare dum, nå :O

Heh nej :stupid: er som Thumbs up, i agree, idd, im with you - whatever. Sorry for OT.

Junior medlem
Brugeravatar

@ax-axe sidst jeg røg som også fik udløst alt det her møg, var den 20. oktober. så det er omkring 1 måned, 2 uger og 4 dage siden eller bare 48 dage siden =)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Det har vel bare udløst noget angst som var der i forvejen. Gå til læge med det, og få det behandlet, for tror mig det bliver kun værre efter noget tid. Fang det i opløbet! Har haft samme oplevelse dog efter svampe. http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 18&t=29813

Junior medlem
Brugeravatar

Mit angst har så her de sidste par dage faldet lidt.. men her til aften kom jeg til at læse dette link http://answers.yahoo.com/question/index ... 729AATbiHe hvor jeg har fået sygt noieren over. og skal lige siges at jeg har OCD, så jeg går konstant og tænker over om der er noget i vejen med mig :C

det jeg går og tænker mest over for tiden er om jeg nogensinde kommer til at føle som mig selv igen. og så har sådan nogle mærkelige "synsforstyrrelser" som jeg godt nok beskrev før, men syntes de er blevet værre :(

og sidste ting... Så syntes jeg at nogle gange hvor jeg får Angst anfald hvor min hjerne bare arbejder derud ad så får jeg sådan nogle små ryk inde i hjernen eller "stød" ??

Håber virkelig på at nogen kan hjælpe mig, er ikke helt sikker på hvad jeg skal gøre ? :(

Dedikeret medlem

snak med din læge!?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted

^^Enig. Det virker som om du har meget svært ved at slippe de negative eller uhensigtsmæssige tanker, når du først har fået dem? Har du fået konstateret OCD? I så fald er alkohol og bong benzin på bålet - du burde du også vide hvis du virkelig lider af OCD.
Dine synsforstyrrelse er højst sandsynligt cellerester i glaslegemet i øjet. Det kan ligne små sorte tråde, som flytter sig hver gang du prøver at stille fokus på dem. Hvis der er mange af dem (over 5-6 stykker pr. øje) eller hvis du bogstavligt talt kan se at der kommer flere til bør du gå til øjenlægen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]