Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 13:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Hej alle sammen.

Jeg har tidligere søgt hjælp herinde til mit ret heftige kodeinmisbrug - mellem 1600 og 2000 mg dagligt.

Nu er jeg heldigvis nået forholdsvist langt i misbrugscenteret. Dvs. jeg skal til samtale med læge i dag. Da jeg ikke blev taget seriøst første gang (for nogle måneders siden) fordi mit misbrug "bare" er kodein, og "kodein ikke har misbrugspotentiale", har jeg denne gang sagt at jeg har et morfinmisbrug (eftersom kodein jo bliver lavet om til morfin i kroppen...). Jeg har fortalt at mit misbrug er på mellem 150-200mg morfin dagligt (har læst en del om opioiders ækvivalente doser), og denne dosis forekommer mig plausibel taget den enorme mænge kodein i betragtning.

Nogle dage efter den første visitationssamtale blev jeg ringet op af rådgiveren på centret, som fortalte mig at jeg er blevet bevilliget substitutionsbehandling. Nogen der ved, om det bliver metadon eller suboxone? Hvad plejer man primært at bruge i disse doser?

Mit egentlige spørgsmål er så: begynder jeg på substitution i dag, eller skal jeg vente en uge på at lægen nosser sig sammen til at vurdere min sag?

Er ganske enkelt træt af mit misbrug, og jo før jeg starter i medicinsk behandling, desto bedre. Vil bare så gerne substituere nu... lige nu... Fordi jeg kan ikke selv trappe ned, og jeg er sikker på at de ikke giver mig kodi/morfin til nedtrapning.

Da jeg desværre - som følge af mit misbrug - har mistet pretty much al kontakt til venner og familie håber jeg, uden at være egocentreret og opmærksomhed - at jeg måske kan glædes over lidt support herinde. Det er I så gode til. Misbrug er en bitch :cry:

Bedste hilsner

Medlem
Brugeravatar

Haha, ja jeg ved sgu ikke så meget om den slags sager, men jeg vil da mere end gerne komme med støtte og høre om din historie med Suboxone eller Metadon eller hvad det nu bliver :) Held og lykke med det herfra indtil videre, glæder mig til at høre hvordan det bliver bedre, for det gør det skam nok :)

Medlem
Brugeravatar

Takker!
Jeg gør mit bedste for at holde humørsi oppe:-) Jeg skal til lægesamtale kl. 11, og så får vi at se hvad der sker. Jeg rapporterer tilbage senere!

Dedikeret medlem

Ser også frem til en tilbagemelding fra læge besøget - håber du bliver hørt og får den hjælp du har brug for.
Jeg kender intet til styrke forholdet mellem kodein og heroin så vil være rart at få det forhold du har regnet dig frem til bekræftet. Så du ikke starter din afgiftning med at tilføre mere end nødvendigt i og med det vil forlænge udtrapningen.
Når det så er sagt så vil jeg ønske dig held og lykke;) ingen er tjent med at leve i et uhåndterligt misbrug!

Medlem
Brugeravatar

Mange tak:-)

Jeg var som sagt til lægen, og det gik fint. En times hyggelig samtale frem og tilbage om mine visioner.
Nu kommer problemet: jeg kan starte i morgen kl. 9 med substitution. Valget er op til mig - metadon eller Suboxone. Hvad fanden skal jeg vælge? Efter at have læst en masse om begge kan jeg sige, at jeg helst vil have metadon.

Metadon starter jeg på 30 mg, og så går der vist 2 dage før jeg kan øge med 10 mg. Med Suboxone kan jeg redosere samme dag, hvis startdosis ikke er tilstrækkelig. Metadon skal jeg møde hver dag - hvor jeg godt kan få lidt ekstra med hjem med Sub.

Det hårdeste er dog, at jeg skal møde abstinent i morgen kl. 9. Bliver en hård nat...

Hvad synes I?

Dedikeret medlem

Jeg tænker lidt hvorfor vil du helst have metadonen? Er det fordi at den giver den "bedste" rus?

Medlem
Brugeravatar

Ja du må sgu nok lige gøre klar med dig selv lige hvorfor du vælger den ene frem for den anden... man kan jo f.eks. sige at det er en klar fordel ikke at behøve at hente nyt metadon hver dag hvis du vælger suboxone

Medlem
Brugeravatar

Efter at have undersøgt det lige hurtigt skulle jeg da mene at Suboxone er lidt federe at tage :) forklar endelig hvorfor du tænker metadon

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a curious mind
Hej Twisted!

For det første, hatten af for at du er i stand til at hive dig selv igennem processen for at slippe en afhængighed - det fortæller mig at du har mod på livet og gerne vil have en god fremtid, og det skal du holde fast i og rose dig selv for :gud:

For det andet, der er fordele og ulemper ved begge de midler du nævner og du vælger selv hvad du føler passer dig. Umiddelbart er der følgende fakta:
->Suboxone har en mindre afhængighedspotentiale - derfor kan du have lidt ekstra liggende derhjemme. (Det er altså heller ikke en fornøjelse at skulle hen på centreret hver dag, når man er i behandling og har det mere eller mindre skidt)
->Suboxone er ikke altid en effektiv substituering for folk som har været stærkt afhængige af opiater - du kan risikerer at Suboxone ikke lindrer abstinenserne nok til at du føler du kan stoppe dit misbrug. (http://recoveringaddict.hubpages.com/hu ... -Methadone)
->Når du skal afvænnes af substitueringsmidlet, så har Suboxone mildere abstinenser, hvor abstinenser ved Methadone kan være slemmere at komme igennem.
-> Der er mindre risiko for overdosering ved brug af Suboxone.
-> Betaler du selv for medicinen? Methadone er billigere end Suboxone.

Jeg ønsker dig alt held og lykke, du må endelig smide en besked hvis du føler at du er helt ude og skide og har brug for støtte :peace:

God vind!

Medlem
Brugeravatar

Tusind tak for svar - og tak for tilbud om snak. Det kan meget vel være, at jeg benytter mig af det :-)

Jeg valgte Suboxone, da dette virker som det bedste valg - også i den anden ende, når jeg skal trappe ud. Desuden er det perfekt at jeg kan få sub med hjem, så jeg slipper for at møde op dagligt.

Jeg startede med 2 mg, uden nogen særlig lindring af abstinenser. Så fik jeg 2mg igen 45 minutter senere - denne hjalp lidt efter en halv times tid. Dog havde jeg stadig mavekramper, svedture og hovedpine, så jeg tog 2 ud af de 3 jeg fik med efter jeg forlod centret. Dette gav betydelig forbedring af min krops tilstand. En time senere følte jeg stadig behov for fysisk og psykisk lindring, så jeg tog den sidste. Dvs. 10 mg i alt i dag. Jeg fik faktisk en lille koger på, men havde det meget mærkeligt. Det var som at være abstinent uden at have en krop :hm:

Alt i alt har jeg haft det godt i dag, efter jeg havde fået alle piller. Men til gengæld har jeg lidt af SINDSSYG irritabilitet i dag. For helvede hvor min lunte har været kort. Alting har gået mig på. Så jeg har kørt som en idiot, og være en douche over for alt og alle. Dog smiler jeg stadig til folk :D :D :D

I dag har været en udmærket start på substitutionsbehandling. I morgen får jeg 10mg fra morgenstunden, og så ekstra med hjem. Sådan fortsætter jeg det til jeg føler mig stabil.

Fordelen ved suboxone er, at jeg ikke rigtigt kan tage mine 2g kodein, da jeg - så vidt jeg har forstået - ikke får noget ud af det.

Jeg rapporterer tilbage i morgen når jeg har fået min nye narko :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
...på den anden side, ku det at du sku hente doner dagligt, gøre at du ikke lige napper lidt ekstra....

Men rigtig meget held og lykke - det er et særpræget misbrug du har haft gang i - har aldrig hørt om nogen der har misbrugt kodeinudtræk fra kodimagnyler, på den måde der...

Sejt, at du tager hånd om problemet!!

Much love!

Medlem
Brugeravatar

Mange gange takker :)

True, det er et lidt spøjst misbrug. Så spøjst, at jeg har fået at vide på Svane apoteket, at der på det seneste har været markant-markant stigende efterspørgsel på de stoppende Kodimagnyl.

Jeg har tit tænkt på, om det måske er at skyde sig selv i foden at gå fra kodein til Suboxone. Men på den anden side, 2g kodein dagligt giver så vilde abstinenser, at jeg ikke kan klare det kold tyrker, og nedtrapning er noget lort, da jeg har en lidt svag viljestyrke.

Er nu på 2 døgn uden kodi, og jeg har det fantastisk!! Især pga. det største problem ved kodimagnyl-ekstraktion: enormt indtag af citronsyre og magnesiumoxid. Har de sidste 4 måneder haft så tynd mave at det ofte har resulteret i sengetøj og undertøj der skulle vaskes mere end normalt... :( Fuldvoksen mand der skal bruge ble! Helt ærligt! Er så glad for endelig at være foruden denne usle form for opiatmisbrug.

Men nu hvor min sub-buzz er væk craver jeg utroligt meget mere - enten sub eller kodein. Men jeg tager bare noget banansorbet-is. Det er også lækkert :-)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a curious mind
Men jeg tager bare noget banansorbet-is. Det er også lækkert :-)

God attitude dér 8)

Der går et stykke tid før man vænner sig til den nye rutine - at ikke være høj på opiater til hverdag. Her gælder reglen om at det tager ca. en måned at bryde en vane og danne en ny rutine:
Citat:
Undersøgelser viser, at det tager 21-29 dage at bryde en vane, idet det tager tid for hjernen at danne nye vaner. Men ofte går det hurtigere, afhængigt af hvor motiveret man er.

fra http://www.sygeforsikring.dk/default.aspx?ID=425 (som faktisk er en nyttig artikel i dit tilfælde :) )

Fortsat held med det, og brug de andre ressourcer du nu har for at tænke på noget andet (damer, øl, en hobby)

:peace:

Medlem
Brugeravatar

Jo tjak 8)

Som du siger, og hvad jeg har læst mig til, så kan det godt være, at hverdagen kan virke uoverskuelig og hård uden sit opiat.

Jeg ved godt, at jeg ikke er på et .seriøst. misbrugsniveau, men jeg synes at 2g kodein = ~200 mg morfin dagligt er en stor mundfuld. Og dette var bare en ingen-abstinenser-dose. Skal op på +1/3-1/2 for at buzze.

Jeg fik lidt tissekone i nat. Det var dejligt, haha 8)

Snax!

Dedikeret medlem

Sex er altid godt til at starte op på kroppens egen belønings system - bliv ved med det.

Medlem
Brugeravatar

Sex er altid godt til at starte op på kroppens egen belønings system - bliv ved med det.

Yup!
Dog bliver det lidt hårdt og svedigt i længden. Det er ikke til at sprænge håndgranaterne på opioider... :evil:

Medlem
Brugeravatar

At skifte kodein ud med subutex eller metadon virker fuldkommen vanvittigt. Kodein er det mildeste opiat der findes. Dine abstinenser vil kun blive værre af at skifte dit stof ud, og når man tænker på at metadon/subutex har de værste abstinenssymptomer overhovedet, så fatter jeg virkelig nada af dit valg: Abstinenserne varer i en hel fucking måned... :|... Meget få folk kommer rent faktisk clean ud af metadon/subutex "behandling", det bliver hovedsaligt bare brugt til at erstatte deres ulovlige afhængighed med en lovlig en således at de ikke er i konstant pengenød...

Medlem
Brugeravatar

I know, men 2 gram kodein dagligt ligger på ca. ~200 mg morfin, og det er ikke til lige at komme ud af. Selvom 200 mg morfin måske ikke virker som en stor mængde, så kunne jeg ikke klare kold tyrker, og nedtrapning har jeg ikke viljestyrke til.

Jeg er så glad for at jeg er kommet i behandling. Nu kan jeg rent faktisk fungere i hverdagen, og jeg har det rigtig godt. Om substitutionsbehandling er dumt for mig synes jeg ikke. Jeg er begyndt at kunne betale min store gæld af, samtidigt med at jeg har lidt plus til overs.

Hvad andre synes om min fremgangsmåde berører mig ikke. Jeg bare så glad for tiden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tillykke, godt du kom ud af det kodein. Det kunne du jo ikke blive ved med på den måde i længden! Når du er faldet lidt på plads så prøv at komme ned i dine subs. Det gør det meget lettere for dig den dag du vil vider.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]