Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 17:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyns Land, Danmark
Hej folkens

Long time no see.. er længe siden man har været herinde.. sket meget i mellemtiden..
Men ja kan jo starte med at fortælle at jeg her d. 2/12/12 fik en kraftig forgiftning på Amfetamin..
Har ellers altid kunne klare nogle vilde dage med amfeline, uden at få problemer..
Men ja, vågnede så søndag morgen, alt virkede til at være helt fint indtil ca. 1½ time efter lidt søvn..
Hjertet begyndte at hamre derudaf, og kunne bare mærke pulsen i hele kroppen som om man ikke kunne kontrollere det..
Bare en crazy angst-fornemmelse for at dø, fordi man ikke kunne trække vejret ordenligt.. Og nogle vilde hallucinationer, nok fordi man manglede luft.. Nåh, ringede til en af mine naboer som sagde jeg nok lige burde få fat i gift-linjen for at forhøre hva der kunne være galt.. De fortalte mig det nok bare var bedst at jeg skyndte mig ned på skadestuen, så afsted med mig.. bestilte en taxa fordi jeg ikke ville være til besvær for resten af samfundet?? (mærkelig tanke).. Det var seriøst den vildeste og allermest underlige køretur jeg nogensinde har prøvet..

Da jeg ankom på skadestuen, gik jeg direkte hen til skranken selvom der stod en anden og forklarede at jeg nok havde fået en OD på amfetamin, og så gik det stærkt.. blev vist ind på en seng, og så begyndte angsten for alvor at bryde ud.. rysteture, kramper og uregerlige bevægelser som om trippet fra de forgangne dage begyndte igen..
Kunne ikke decideret snakke, men kunne høre ALT hvad der foregik.. Husker så de gav mig et drop, og at de fortalte mig de ville "flushe" (mit ord, ved ikk lige hva jeg ellers skal bruge) min krop med stesolid for at få pulsen ned.. Da den var temmelig høj, og blodtrykket blev tjekket konstant.. Ved faktisk ikke hvor længe der gik med det, men ved bare at de skød stesolid i mig et par gange.. Pludselig blev alt bare behageligt.. faldt totalt i staver og ja som om man kunne få luft igen.. Kunne stadig igenting, men husker klart og tydelig at den ene sygeplejerske hviskede til en kollega, "Ja. det sker hver gang det der", efter de havde givet mig stesolid..

Vågnede op inde på en helt anden stue et par timer efter iført ledninger og lort der var monteret til sådan en hjerterytme-fætter, men stadig med vild angst og uro.. Så blev igennem hele natten beroliget med et par skud stesolid.. Nåh, var så under observation i 24 timer.. for at tjekke om hjertet var ok.. Hvilket det heldigvis er, det har ikke taget skade af den crazy høje rytme.. Så jeg blev udskrevet mandag eftermiddag.. Ville helst bare hjem og slappe af og ja finde ud af hvad fanden der skete..

Men så nu her, en lille uge efter døjer jeg stadig med en del uro og angst.. angsten kommer sådan i bølger, men uroen er der sådan set hele tiden.. Har fået nogle Oxapax 15mg mod symptomerne.. Fik 2 fra sygehuset.. men de forsvandt hurtigt efter jeg kom hjem for at fjerne angsten.. igennem ugen der er gået, har jeg så prøvet at spise mine truxaler jeg har liggende 25mg.. men de havde slet ingen angst-dæmpende eller beroligende effekt.. Så har først i dag fået udleveret 30stk Oxapax.. og BAM, uroen og angsten er væk igen..

Hvad kan der være sket?? Mine receptorer der er blevet beskadiget??

Men ja, kunne have været en fæl familie-tragedie hvis man var krattet af eller havde fået en hjerneblødning lige her op til Jul, specielt når ens søskende går højgravide.. Så det satte virkelig nogle tanker i gang..
Skal også ned og snakke arbejde her senere, men fuuuuuck det stresser mig helt vildt at tænke på lige nu..
Døjer med noget PTSD efter jeg er blevet overfaldet 2 gange.. Så det har vel også en vis indvirkning på min hverdag og måden jeg fungere på efter det der skete i sidste uge..

Ved bare det er slut med stoffer, ihvertfald amfetamin for mit vedkommende.. stadig svært og slippe tanken.. Ryger dog stadig mine par daglige pinde.. Dem kan jeg sgu ikke undvære og slet ikke oven på det der lige er sket..
Har bare lyst til at være hjemme, i halvmørket og slappe af.. Alt andet får mig til at stresse helt vildt..

Lyder det forkert?? Eller er det en meget normal reaktion..??

Well anyways, glad for at være i live.. Var virkelig en tur jeg ikke ville lade selv min værste fjende opleve..
Og pas på jer selv derude.. Drugs er sgu farligt, og vi er kun mennesker..

/Manni

Senest rettet af zoonk 10 dec 2012 14:17, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder godt nok som en hård omgang.. Det viser desværre også, at uanset hvor hård og robust man (tror man) er, så er det altså farligt for kroppen at binge stimulanser på den måde der. Håber du ser det som en slags wakeup call, men ærgerligt med angsten. Den skal nok forsvinde igen på et tidspunkt, når du har fået den bearbejdet. God bedring og god jul =)

Medlem
Brugeravatar

Jah, må da erkende man ikke vil indse man er menneskelig.. ihvertfalde ikke før efter den tur her..
Det har virkelig været et wake-up call.. Så ja.. Håber også snart det angst og uro går væk..
Har ikke haft det sådan siden jeg blev overfaldet i Odense, hvor jeg fik sparket kæben i stykker osv..

Men det her er en helt anden angst.. kan ikke rigtig sætte finger på hvad, foruden man bare er bange for at dø??
Men ja, julen skal man prøve at nyde alligevel selvom lysten ikke lige er der, og tak..

Og god jul til jer derude..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

HVor meget amfetamin havdde du taget, og hvor længe havde du været i gang?

Medlem
Brugeravatar

Ved jeg købte godt 5-7g om torsdagen.. Og mig og en god kammerat fra Færøerne startede ud med en enkelt nitte om torsdagen for lige at tjekke det.. og så sad vi bare og drak et par bajer og chillede lidt.. skulle på arbejde næste dag.. Så festen begyndte først fredag.. og så weekenden igennem.. Ved at alt det jeg købte er væk, og har da nok selv taget det meste.. Og ved at alle andre til festen også havde en hel del amf med.. Ved da at lørdag nat hev færingen en rimelig stor pose frem.. der har nok været en 5-10g i den pose.. og den var væk næste dag.. vi var så en 5-7 mennesker.. men stadig..?? Aldrig prøvet at ramme tolerancen for hvad jeg kan klare.. så er selv pænt chokket over det skete.. Men ja måske også dumt tænkt bare at køre på, for plejer at være MEGET OBS. på det med at drugge den.. læser meget herinde om tingene før jeg går igang, og er rimelig rutineret i det miljø..

Men det har ikke været så uforsvarligt at man ikke har spist, for ved vi lavede en røvfuld kødsovs om lørdagen..
og ved selv hvor vigtigt det er med mad..

Junior medlem

Var igennem samme tur i 2008 - dog var angsten ikke et problem efterfølgende, men det var noget af en alarmklokke.
Jeg gik i anafylaktisk chok efter 3 1/2 døgns fest på amf og måtte indlægges på intensiv med 18 elektroder tilsluttet en EKG og drop i begge hænder. Fik stesolid, ketogan, ascorbinsyre og antihistaminer intravenøst og væske gennem den anden hånd - og drak aktivt kul for at rense ud i kroppen.
Umiddelbart inden indæggelsen lå jeg næsten livløs indtil jeg fik hjælp af en ambulance og blev fragtet akut til hospitalet. Jeg var ikke sikker på, at det faktisk var pga. amf, så jeg forsøgte mig med en meget lille mængde 14 dage senere, men måtte afsted på hospitalet igen...denne gang dog ikke SÅ slemt. Ueg fik bekræftet, at kroppen nu går i anafylaktisk chok af amf - en ret heftig bagside af medaljen... :/

Medlem
Brugeravatar

NobodyReally - Det der med at vågne op i EKG er virkelig en underlig ting og jah med drop til væske og det andet de bruger for at udligne amf'en i kroppen.. virkelig virkelig ubehageligt.. Ved jeg ikke engang vil prøve mig med amfeline mere, da jeg virkelig frygter samme resultat.. Og som du siger, hvad hvis man virkelig tager skade næste gang.. så den tanke vil jeg ikke engang bevæge mig ud på..

Men jah, ret heftig bagside af medaljen.. Den får virkelig en til at tænke over hvad man har her i livet..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Anafylaktisk chok...Narsty!

Medlem
Brugeravatar

Vil det så sige jeg i princippet har været ude for et Anafylaktisk chok?? Sidder lige og læser om det..

Tror mere det var til - NobodyReally - .. Men ja nok derfor var under EKG-observation

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg har engang vågnet op i det noia angst trip du beskriver, hvor jeg kun havde taget 0.25 g ca. Det lykkedes det mig dog at berolige mig selv, efter et stykke tid. Men mens det stod på var det virkelig ubehageligt. Troede seriøst at jeg skulle dø.

Så pas virkelig på med amf'en...

Medlem
Brugeravatar

Snufkin - Jah den der fornemmelse af at dø er virkelig intens.. Og specielt når vejrtrækningen fucker helt op, og hjertet jerner derudaf så bliver det ekstra scary.. Har lige haft et møde med en masse folk inkl. min psykolog og hun sagde direkte at jeg havde reel-angst for at dø, specielt fordi jeg også har PTSD.. Så det har virkelig været en kulminering af det hele..

Men fuck jeg er glad for at være i live uden skader.. Det helt vildt..
(Uden skader menes på hjerte og andre vitale dele) Nu det bare psyken der skal med.. :cry: :cry:

Junior medlem

Jeg skal naturligvis ikke sige, om du røg i chok, men risikoen er reel.
Oplevede du ændringer i din krops reaktionsmønster op til indlæggelsen? ...udover de forventede og hvad du har beskrevet, naturligvis...? :) Evt. hypersensitivitet i ansigt, arme og ben? ...måske overdrevne reaktioner af huden ved berøring...? Tab af følelse i hænder, fødder, ansigtet eller lignende?

Det var ikke en fed oplevelse, men den åbnede mine øjne for virkeligheden og risiciene ved kemisk underholdning. :)
Jeg krydser fingre for hurtig fremgang. :)

Medlem
Brugeravatar

hvordan mener du med hypersensivitet?? aldrig lige hørt om det før..

Men generelt var det bare virkelig virkelig underligt, og det begyndte først da jeg ramte skadestuen..
og det var alle sanser.. havde det virkelig ubehageligt da jeg kom derud og kan faktisk ikke beskrive den fornemmelse,
fordi det stadig virker lidt fjernt men husker det meste.. ved bare kroppen begyndte og gå i kramper og sådan.. virkelig ubehageligt.. ved faktisk ikke om jeg havde følelse i fødder og hænder og sådan.. husker minimalt da det hele begyndte at gå alt for stærkt..

Ved også det gjorde FORFÆRDELIGT ondt da de lagde drops på mig.. har haft drop før, da jeg blev opereret for kæben.. Men seriøst den her gang var lige som om man blev stukket i rygmarven med en issyl!!

Junior medlem

Hey, har haft lidt ligende oplevelse med joints... sad som normal i de mærkeligste tanker, og lige pludslig var det som om at min hjerne fandt ud af noget helt vildt. Hved ikke rigtig hvad det var. Blev rigtig bange og begyndte at tro jeg var syg i hovedet. Jeg gik hjem og lagde mig i min seng. Der begyndte mit hjerte at gå på fuld knald. Og begyndte at tro alt var en drøm og nu skulle jeg dø. Når efter et par timer fik jeg det mere normalt. Nu 4 dage efter har jeg stadig lidt tanker om at ejg ikke eksistere og jeg ikke er mig selv, får lidt schocks lige pludslig osv... men det går meget bedre. Håber virkeligt det snart går helt over. Skal nemlig til min familie i spanien og have en dejlig jul,se min gamle venenr. Jeg tør ikke at tage chancen igen med at ryge dernede.
Når men håber du bliver god igen... Viste virkelig ikke at hash/skunk kunne have sådan nogle stærke psychologiske virkninger.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Jeg sidder lidt og tænker at det dog er noget besynderligt først at gå i anafylaktisk chok efter 3½ døgn på amf. Er det helt udelukket at det er et cutmiddel eller en synteserest som er årsagen? Har du undersøgt dette?

Medlem
Brugeravatar

er også rimelig intresseret i at vide det med anafylaktisk schok..

Ved indtil videre det har noget at gøre med en reaktion i kroppen fordi man ikke kan tåle et bestemt stof..
Men undre mig virkelig over det.. Er det så bare sådan at så kan man bare slet ikke tåle amf mere??
For i mine øjne minder det lidt som om man er blevet allergisk over for noget i amfen..

http://da.wikipedia.org/wiki/Anafylaktisk_shock

Ved at de symptomer der står på wiki, er lige præcis det jeg havde.. kan bare ikke huske det med huden eller hårene..
Men nej der er stadig mange af symptomerne jeg ikke nikker genkende til.. har nok kun haft en mild form.. men ja ved ihvertfald jeg ALDRIG røre det lort igen.. Og slet ikke hvis næste gang kan være fatal..!!

Symptomer jeg havde: åndenød, Trykken for brystet, koldsved, bleghed, Kvalme, opkastning, kramper, uregelmæssig puls..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
du har bare fået alt for meget amf!

slut prut

Medlem
Brugeravatar

du har bare fået alt for meget amf!

slut prut

True

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Må ærlig indrømme at det ikke undre mig at din krop sagde fra, når du har kørt hårdt på amf i 3 dage, og så på de doser! :O

Hvis jeg skal være helt ærlig, forstår jeg faktisk ikke at shoket ikke kom noget før..

Men jeg håber selvfølgelig du har lært noget af det, og du kommer oven på igen.

God vind.. :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Hey folkens

Sidder og er lidt små paranoid, fordi jeg kom til at sidde at læse at hvis man havde fået en hel del amfetamin i større doser og man fik Sertralin f.eks. var der mulighed for Serotonin-Syndrom.. WTF!??

Tænker bare, det er 13 dage siden nu, og har kun fået Sertralin 3 dage nu, og Oxapax ved siden af for at tage abstinenserne og det værste af uroen fordi jeg kun må tage 25mg Sertralin i den her uge..
Sidder så og tænker på om det overhovedet er forsvarligt og tage Sertralin pt. efter den forgiftning??

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]