Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 11:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej allesammen :)

Jeg har i skolen endelig fået det længe ønskede forløb om rusmidler, og jeg ville nu lige stille jer et spørgsmål for at få et lidt bredere blik...

Hvis der skulle komme et/flere nye offentlige tiltag for at få unge mennesker i Danmark til at holde sig fra opioider - hvad skulle det så være? "Påtvungen opholdelse på mændenes hjem dag" eller "overlæge foredrag" var lidt nogle af mine idéer ;) Hvad tænker I?

Tak for hjælpen på forhånd, håber der kan blive lagt op til noget god diskussion!

Dedikeret medlem

Tiltag i forbindelse med undervisning i folkeskolen eller hvordan? Hvilken aldersgruppe er i målsætningen? Som tværfaglig emneuge eller integreret del af undervisnings materialet?

Uddyb lige ;)

Medlem
Brugeravatar

Ud og snak med nogle misbrugere, og måske kunne man lade dem se en eller flere dokumentarer om det stigende misbrug af receptpligtig medicin (specielt i USA). Få dem til at forstå, at der er få ting i verden som er mere vanedannende end opioider.

Medlem
Brugeravatar

Ved unge er der ment folk fra 17-25, og det er tiltag offentligt. Ligesom de der "stop før 5" reklamer for alkohol eller lign. hvis du ved hvad jeg mener. Det er reklamer, artikler, foredrag, tiltag i skolen, tiltag på arbejdspladser osv. - alles. Og nej, det er ikke en tværfaglig emneuge, det er bare et forløb om stoffer. Man kunne vælge imellem benzoer, coke, amf, mdma, opioider, alkohol osv., vores gruppe valgte bare opioider, og vi har nu fået nogle spørgsmål vi skal besvare - et af dem er det med tiltagene. Tænkte at der nok er folk herinde der har nogle spændende idéer til den slags :)

Dedikeret medlem

http://www.lfhn.dk/08_gadesygepleje/dagbog1.html

Prøv og tjekke det her ud kunne godt benyttes til at give en sproglig forståelse for livet som narkoman - hvis man så gjorde det mere visuelt med billeder af de forskellige skade typer hun behandler.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lade være med at tabuisere undervisning i opiater. Har aldrig hørt andet end "du bliver en narkoman af det" i skolen, hvilket ikke har afholdt mig fra at afprøve opiater.

Medlem
Brugeravatar

Det er skam heller ikke tabuiseringen vi er ude efter, det er ren info, ikke sådan noget fordoms-skabende pladder.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er skam heller ikke tabuiseringen vi er ude efter, det er ren info, ikke sådan noget fordoms-skabende pladder.

Jeg tror du misforstår Samuel Caldwell. Det han skriver er et forslag til et tiltag, ingen kritik af dig/jer. Den tabuisering der netop nu finder sted alle vegne, er et stort problem i sig selv, og det er et godt tiltag at forsøge at stoppe den.

Medlem
Brugeravatar

Ahhh, ja ok det forstår jeg lidt bedre nu :D jo men tak for det, det er da klart noget man skal komme ind på - Tak Samuel og йети ;)

Medlem
Brugeravatar

Legaliser valmuen og skyd alle pengene som tidligere blev brugt til at banke narkomaner oven i hovedet ind i forskning og rehabilitering. Problem solved.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]