Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 20:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej hej alle på Psy.. :cheers:

Jeg kunne godt tænke mig at prøve et hallucinogen.

Jeg har røget en hel del hash i mit liv (jeg eeeeelsker at ryge hash), men gør det nu kun i gennemsnit en gang om ugen/hver anden uge ca.. Jeg har taget amfetamin én gang, men jeg følte ikke at det var det værd, rent rus-mæssigt, og da jeg ikke bryder mig om "kemiske-stoffer" så ville jeg ikke få lyst til det igen.
Jeg er en 18 årig knægt, og jeg går på gymnasiet i 2.G.

Da jeg altid har flirtet med tanken om at prøve noget hallucinerende, tænkte jeg at det var jer jeg skulle spørge til råds.
Min største frygt har altid været bivirkninger. Jeg ville dælme være ked af at blive kronisk mentalt syg eller noget.

Jeg snakkede med en af mine venner, som har prøvet lidt af hvert. Han sagde at Salvia kunne være en mulighed. Da jeg spurgte "Jamen, hvad skal jeg være klar der kan ske?" svarede han; "Du skal være i stand til at kunne se din afdøde bedstemor kravle op af dit ben", og så mistede jeg lidt lysten til det igen :shock:

Så nu spørger jeg jer, hvad ville det bedste være for mig, som en første gangs hallucinogen? (Jeg er ikke glad for unaturligt fremstillede ting, som er lavet ved hjælp af kemi osv. da jeg har svært ved at stole på folk)

Mvh Fuck

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg vil anbefale svampe som første gangs psykedeliske oplevelse. Nu ved jeg ikke hvad du mener med hallucinationer, men hvis det er at se ting som ikke er der (f.eks din afdøde bedstemor kravlende op af benet) så er der natskygge eller slavia. Da jeg ikke vil anbefale det til nogen, som ikke har erfaring med den psykedeliske verden (rent faktisk vil jeg slet ikke anbefale natskygger, da du går rundt i 12 timer og ser ting som kan virke så livagtige, at du handler på det og det kan være, i værste tilfælde, dødeligt) da du kan blive væltet om kuld ved sådan en oplevelse.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Narnia
Jeg er enig med Rootmood, mit første trip var på 1 gram mexi svampe.
Jeg syntes at svampe giver et mere rolig og trykt trip. og det er også mere behageligt.
Jeg syntes helt klart at du skulle starte med ca. 1 gram svamp, så får du også en ide om hvordan de psykedeliske stoffer er. uden det er for voldsomt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu har jeg hverken prøvet lsd eller svampe, men har derimod gode erfaringer med 2c-b, som førstegangs stof. Inkl mig selv, og 3-5 andre. Det kræver dog at du har adgang til en milligrams vægt, som kan veje helt ned til 1mg. Ellers vil det nok blive en anelse uansvarligt.
Ellers siger andre LSD også er rigtig godt at starte på (½ - 1 mærke, alt efter styrke). Ellers søg lidt omkring på siden her. Det har været oppe og vende en del gange efterhånden :)

Edit; Læste ikke lige den nederste kommentar du har skrevet. Men den frygt skal du nok overvinde på et tidspunkt :mrgreen:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg er også klart på svampe eller lsd som første gangs. Ikke at det var min egen første oplevelse men gid det var. Stille og rolig chilleren trip. Så længe du er HR minded skal det nok gå.
Salvia kan du jo søge efter på youtube... Du vil sikkert blive skræmt, men det er nok okay. Jeg synes ikke det virker behageligt.

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil anbefale svampe som første gangs psykedeliske oplevelse. Nu ved jeg ikke hvad du mener med hallucinationer, men hvis det er at se ting som ikke er der (f.eks din afdøde bedstemor kravlende op af benet) så er der natskygge eller slavia. Da jeg ikke vil anbefale det til nogen, som ikke har erfaring med den psykedeliske verden (rent faktisk vil jeg slet ikke anbefale natskygger, da du går rundt i 12 timer og ser ting som kan virke så livagtige, at du handler på det og det kan være, i værste tilfælde, dødeligt) da du kan blive væltet om kuld ved sådan en oplevelse.

Jeg søger ikke nødvendigvis efter at kunne se ting der ikke er der, (medmindre det er nice ting selvfølgelig, men det kan man vel aldrig vide??) men mere et trip hvor jeg kan synke ind i mig selv og tage på udforskning i mit sind (Lyder måske ret syret, men har hørt nogen fortælle noget lign. :) )

Mange tak for de gode bud.
Jeg kender en der sælger mexi svampe, er der noget jeg skal være opmærksom på? Kan jeg uploade et billede når jeg har købt dem for at være sikker på at de er ok?

Mvh den meget forsigtige :cheers:

Nu spørger jeg meget dumt, men efter at have set på den her: http://stofinfo.sst.dk/Forsiden/Fakta_om_stoffer/Farlighed.aspx har den da skræmt mig lidt. Er det så skadelig som de fortæller her? Jeg vil jo nødigt dø af en forgiftning :?

Medlem
Brugeravatar

Oooog, hvad med såkaldte flash-backs? Er der noget der hedder det?

Medlem
Brugeravatar

Hvis du ikke søger at se ting, så vil jeg stærkt anbefale dig at tage 1 gram mexi som din første psykedeliske oplevelse.
Men held og lykke :cheers: :rocking: :peace:

Medlem
Brugeravatar

"ikke nødvendigvis" - jeg kunne godt tænke mig det, men som nævnt i #1, ønsker jeg ikke min afdøde bedstemor kravlende op af mit ben :D

Medlem
Brugeravatar

Hvis du skal se din bedstemor kravle op af dit ben skal du tage mange svampe.
Hvis du holder dig til en rimelig HR, vil du se at vægge trækker vejret og bølger og måske nogle farver, og mærke den fantastiske psykedeliske rus.

Medlem
Brugeravatar

Hvis du holder dig til 1 gram mexi svampe vil du ikke gå galt i byen.
Men hvis jeg var dig ville jeg vente. den gang jeg ville prøve det og var sindsygt nervøs for hvad der ville ske, gjorde jeg det ikke og ventede til at jeg ikke var nervøs men nysgerig.
Man skal være helt klar på at trippe, efter min mening skal man ikke tage svampe,syre,salvia. eller andre psykedeliske stoffer hvis man har en lorte dag eller en trist periode, det kan fucke det helt op, så hvis man går rundt og er mega nervøs kan man hurtigt blive meget utilpas når man tripper.

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror efterhånden jeg er kommet til det punkt som du beskriver vneo.

Det er dog pisse svært at finde ud af hvad man skal stole på, da der står vildt meget forskelligt om stoffer rundt om på nettet.
Jeg ser ikke mig selv som nervøs (hvilket jeg har været for det engang), men jeg tror det ville være fedt at prøve.

Medlem

Vneo skrev:
Citat:
: "Hvis du holder dig til 1 gram mexi svampe vil du ikke gå galt i byen."

Jo.. man kan sandelig godt gå galt i byen på 1 gram svampe! Nogle hævder at små doser kan være værre end store doser. Tjek denne tråd ( viewtopic.php?f=18&t=32620&start=240 )
Ellers er jeg enig i resten af dit indlæg, mht. til at man skal være helt klar inden man kaster sig ud i et trip.
Vil anbefale at trådstarter anskaffer sig nogle benzodiazepiner hvis han/hun beslutter sig for at trippe. Det giver en tryghed at vide at man har dem liggende til at bremse trippet, hvis det skulle blive for vildt.

Medlem
Brugeravatar

Har jeg sku aldrig hørt om men se vidt jeg kan se er de oppe på fem gram svampe ?.

Fuck

Jeg har det også sådan, jeg ståler ikke på det meste at jeg læser mig frem til på nettet.
Men du kan være tryg nok herinde folk ved hvad de snakker om, og så vidt jeg ved er der ingen som er ude på at fucke dine trips op, Men du skal være klar det er vildt klamt og sidde og bad trippe selv om du ikke ser ting er det helt vildt klamt. Men jeg syntes du skal starte på svampe. Efter min mening er LSD og 2c-b nogle stoffer som hurtigt kan blive underlige og forvirrende hvis man ikke ved hvordan man skal reagere på rusen. Svampe giver et meget behageligt og flydende trip til forhold med de andre stoffer.

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Som første-gangs trip ville jeg anbefale et halvt frimærke (lsd) eller et gram cubensis svamp (eller et halvt gram spids nøgenhat). Mdma kunne også være en mulighed. Det er dog ikke særlig psychedelisk imo, men selve trippet (hvis man kalde det det) er rimeligt nemt at styre.
Men læs lidt på det, sæt dig ind i diverse psykedeliske stoffer og beslut så hvilket stof der tiltaler dig mest. Så længe du holder dig til en lav dosis og har styr på set og setting, så kan det næsten ikke gå galt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad med ketamin som første narko, har du overvejet det? Det er lidt noget andet, meget faktisk, men det gjorde jeg, og det var sku fed.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Her på siden er der en stor sektion med triprapporter. De er blandt andet til for, at nybegyndere kan få et indtryk af hvordan de forskellige stoffer virker og hvad man kan forvente under et trip.
Så mit råd er, at du læser en masse forskellige triprapporter. Så kan du både blive klogere på hvad du kan forvente men måske også finde ud af hvad du synes virker mest interessant og hvilken oplevelse det er du egentlig søger.

Medlem

Lad være med at tage stoffer. Vent.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Trådstarter

Gør dig selv den tjeneste, at forberede dig på trippet over en periode. Det er helt tydeligt, at du har søgt en masse information allerede, både på Nettet og fra erfarne bekendte. Men det har samtidig givet dig en forestilling om hvad den psykedeliske oplevelse er for en størrelse, og det kan være et skidt udgangspunkt, hvis man så pludselig oplever noget andet.

Vi er alle i større eller mindre grad programmeret af udefrakommende, der fortæller dette eller hint om fx svampe. Nogle steder vil du læse og høre, at det er fuldstændig omkostningsfrit og bare ren hygge og sjov med et svampetrip, mens andre vil formane dig om, at selv doser nede omkring et gram, kan være en meget ubehagelig oplevelse. Mit bedste råd til dig er, at du skal spørge dig selv over en længere periode hvad din motivation til dette trip er. Prøv at gøre dig fri fra dine forestillinger om hvad der skal ske og spørg i stedet dig selv hvorfor du vil i gang med at eksperimentere med fx psilocybinsvampe.

Det er en slags simpel meditationsøvelse, men forhåbentlig kan den være med til at gøre forløbet op til dit første trip - hvornår det end bliver - til en god oplevelse. Der er i øvrigt en masse gode råd samlet i denne tråd: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=9540

Held og lykke med det hele :)

Medlem
Brugeravatar

@Trådstarter

Gør dig selv den tjeneste, at forberede dig på trippet over en periode. Det er helt tydeligt, at du har søgt en masse information allerede, både på Nettet og fra erfarne bekendte. Men det har samtidig givet dig en forestilling om hvad den psykedeliske oplevelse er for en størrelse, og det kan være et skidt udgangspunkt, hvis man så pludselig oplever noget andet.

Vi er alle i større eller mindre grad programmeret af udefrakommende, der fortæller dette eller hint om fx svampe. Nogle steder vil du læse og høre, at det er fuldstændig omkostningsfrit og bare ren hygge og sjov med et svampetrip, mens andre vil formane dig om, at selv doser nede omkring et gram, kan være en meget ubehagelig oplevelse. Mit bedste råd til dig er, at du skal spørge dig selv over en længere periode hvad din motivation til dette trip er. Prøv at gøre dig fri fra dine forestillinger om hvad der skal ske og spørg i stedet dig selv hvorfor du vil i gang med at eksperimentere med fx psilocybinsvampe.

Det er en slags simpel meditationsøvelse, men forhåbentlig kan den være med til at gøre forløbet op til dit første trip - hvornår det end bliver - til en god oplevelse. Der er i øvrigt en masse gode råd samlet i denne tråd: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=9540

Held og lykke med det hele :)

^^ mine ord

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]