De skriver
Citat:
Når du er skæv, kan du fx få grineflip eller blive meget sulten. Du kan også få hallucinationer, dvs. at du ser ting, der ikke er der i virkeligheden.
Det er jo ikke som sådan forkert. Men hvis jeg selv sku skrive et sheet om bivirkninger ved hash, ville jeg nok sætte hallucinationer under ekstremt sjældne bivirkninger.
Citat:
Du kan få en forgiftning af ecstasy, som betyder, at dit hjerte fx begynder at slå meget hurtigt, og hvis du ikke får hjælp, kan du dø af det.
Det er heller ikke forkert. Problemet er bare, at det passer på alt lige fra vand over salt, sukker eller skumfiduser. Ihvertfald sætningen "Du kan få en forgiftning af (whatever) ... og hvis du ikke får hjælp, kan du dø af det." Det passer jo på alt. Så nok er det ikke forkert, men det siger ingenting om noget som helst. Det er altid dosen, der gør noget giftigt.
Der kommer nok aldrig til at være en positiv tone fra myndighedernes side omkring stoffer. Men lidt mere grundig information og vejledning er nok ikke for meget forlangt for vores skattekroner. Måske man sku søge job ved borger.dk. Jeg tror godt, det ku gøres bedre