Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 10:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hey, jeg har lige fået købt en ny dude glasbong, vil lige nævne at hovedet og slangen er af glas og det sidder sammen. men da jeg har fået den hjem laver jeg et fint mix og så suger jeg den på glasbongen og jeg hostede som en gal fordi det kradsede i lungerne / halsen jeg tog så alligevel et hoved mere og det var det samme jeg kunne næsten ikke få vejret. jeg prøver derfor min ½L flaskebong med træhoved og der var ingen problemer overhovedet, det skal lige siges at i glasbongen brugte jeg rist, er der nogen der kan forklare hvorfor jeg ikke kan suge på glasbongen uden at det kradser så meget? :peace:

Medlem

det kan være hovedet er for stort og du kun lige skal fylde bunden, du hoster let hvis du får et større hoved end du vandt til.. Ellers kan det være risten du bruger der afgiver klamme stoffer.

Senest rettet af Mayne 03 mar 2013 05:38, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Eller måske bare et problem med for meget eller for lidt vand? det kan man tit få en klam smag af

Dedikeret medlem

Det er fordi dit glashoved ikke er røget til ;)

Der er 2 muligheder 1 brug merskum hoved eller nr 2 røg dit glashoved til ;) Jeg havde valgt merskum

Tillykke med din nye bong ;) husk at hygge dig med den :D

Junior medlem

Der er 2 muligheder 1 brug merskum hoved eller nr 2 røg dit glashoved til ;) Jeg havde valgt merskum

Jo tak :joint: men vil du bare have jeg skal sætte merskums hovdet ned i glas hovedet?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Mængde af vand har en smule at gøre med smagen og styrken, men burde ikke resultere i en krads oplevelse.

Som kool siger er det nok dit hovede den er gal med. Har dog ikke erfaring med glashoveder, men har brugt meget merskum og det er mega lækkert! Min gamle bong havde et standard metal hovede der kunne skrues af, men det kradsede og smagte ikke godt - så gik over til merskum igen, selvom det ikke passede til bongen.
Desuden skal den lige ryges lidt til. En bong der ikke er renset i flere uger er ofte mere mild at ryge på i forhold til en nykøbt/nyrenset (dette er dog kun ud fra egen erfaring).

Som Mayne fint pointerer, så kan risten godt være af dårlig kvalitet eller dårlige/"skadelige" kemikalier som sætter sit spor i røgen og følelsen. Også det med hvor meget du fylder i hovedet. Prøv at fyld halvt så lidt mix i, som det du har gjort indtil videre.
En rigtig bong er noget heeeeeelt andet end flaskebong - især med træhovede :D

Mvh

Dedikeret medlem

Du skal da ikke ryge et glas hoved til... og helt ny renset glas er da 100% det bedste at suge på elsker da når min bong og alt lige er ny renset og kradser da ikke mere end det ville have gjort normal der kommer bare en del mere smag frem.
har både haft syltetøjs glasbong og normalt lige glas bong med merskums hoved og nu er jeg skiftet til glass on glass og det er sku det mest nice og suge på.

Dedikeret medlem

Jo tak :joint: men vil du bare have jeg skal sætte merskums hovdet ned i glas hovedet?

Nej du skal købe sådan en gummipakning og sætte i slamrøret så det slutter tæt om dit merskumshoved :)

Patrix skrev:
Du skal da ikke ryge et glas hoved til... og helt ny renset glas er da 100% det bedste at suge på elsker da når min bong og alt lige er ny renset og kradser da ikke mere end det ville have gjort normal der kommer bare en del mere smag frem.
har både haft syltetøjs glasbong og normalt lige glas bong med merskums hoved og nu er jeg skiftet til glass on glass og det er sku det mest nice og suge på.

Jeg mener godt nok at en helt ny og ren bong smager sygt harsk og krads i forhold til en bong der har været røget et par hoveder på, og det samme gælder hovedt et nyt hoved smager ikke så godt som et hoved der er røget til :)

Det er lidt ligesom med normal piber de skal også ryges til altså dem som gamle mænd ryger på haha :D så jo der er bestemt noget om snakken.

Dedikeret medlem

Det eneste jeg syntes der skal ryges til er vandet som måske for det til at smage lidt bedre efter de første par hoveder.

Medlem

What. :shock:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
nej nej nej.. Glasbonger skal da helst være helt rene.. Men jeg synes også at merskum er bedre, også på glasbong.. Og ja, merskumshoveder bliver bedre og bedre hvis man ryger meget og vedligholder hovedet.

Medlem

Geografisk sted: Østrig
Ved godt tråden er lidt gammel, men ville lige dele et tip: varm te! Varm te i bongen gør røgen en del mildere og giver den en svag smag te. Virker i hvert fald for mig.

Dedikeret medlem

Det lyder godt nok ulækkert og kunne godt forestille mig bongen blev ekstra dejlig snasket af det.
Har prøvet 1 gang og ryge på en bong med varmt vand i fordi junkien syntes det var en god ide... det resulterede så i at jeg måtte løbe ned og knække mig for sygt. Også bare hvis jeg har kommet til og stille min bong ved siden af blæseren til min computer bliver vandet så varmt at det er helt klamt og suge på.
Så jeg er sku færdig med og prøve og ryge på "varmt" vand :P

Medlem
Brugeravatar

der er stor forskel på at ryge med rist og uden,
vis du ryger med rist kan du være sikker på at få det hele med og dermed mere røg (Host host)
vis du ryger uden og slammer dit hoved vil noget af det muligvis gå tab nede i vandet = mindre røg

^^ det mit ene gæt
mit andet er at du bare skal vænne dig til din nye bong

og et godt tip, vis du bruger rist vil vandet holde sig rent meget længer
i forhold til vis du vælger at slamme dine hoveder så noget at dit ryger
falder ned i vandet og bliver mørkt grumset

Tillykke med den nye bong

og godt nytår 8)

Medlem

Geografisk sted: Østrig
Det lyder godt nok ulækkert og kunne godt forestille mig bongen blev ekstra dejlig snasket af det.
Har prøvet 1 gang og ryge på en bong med varmt vand i fordi junkien syntes det var en god ide... det resulterede så i at jeg måtte løbe ned og knække mig for sygt. Også bare hvis jeg har kommet til og stille min bong ved siden af blæseren til min computer bliver vandet så varmt at det er helt klamt og suge på.
Så jeg er sku færdig med og prøve og ryge på "varmt" vand :P

Nope, det bliver ikke specielt fedtet. Lad være at putte sukker i teen. Røgen bliver blandet med dampen fra teen, hvilket gør den en del mindre kradsende. I hvert fald for mig. Men jeg er også ret opmærksom på ikke at tage det hårdeste sug jeg kan, før jeg har 'mærket efter'.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Jeg tror det er ristningen den er galt med. Jeg har seriøst kunne tage store mix med store hoveder nærmest uden at hoste, når mixen var ristet perfekt. Det har taget mig et par år at udvikle den helt rigtige teknik. Det har meget at sige hvordan man kaster mixen rundt i skålen. Det må ikke ryge eller ose for meget fra tobakken, så den bliver sort. Når røgen ikke kradser mere af nikotin er den parat til mixen. Jeg plejer at varmemixe den et par gange så det bliver en slags muldjord.
venlig hilsen
Martin

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
det kan forresten også være hashen den er gal med. Jeg har prøvet hostehash fra tid til anden, når jeg har været uheldig på staden.
Venlig hilsen
Martin

Medlem

Glas og metal hoveder kradser generelt meget fordi hovederne hurtige blive varme.. jeg har både glas hoved og merskum, og glashovedt kradser meget mere end merskums..

Medlem

men det har selvfølgelig også meget at gøre med om man får tobakken ristet ordenligt

Dedikeret medlem

Det kommer vidst lidt igen an på tykkelsen af ens hoved og hvor store hoveder man suger jeg kan da godt ryge 2 hoveder i træk på mit før det lige skal have en lille pause :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]