Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 01:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
En gruppe formodede narkotikasmuglere kom søndag ved 21-tiden i ildkamp med politiet i Ålbæk Havn i Nordjylland. En af de formodede smuglere blev dræbt og en anden blev såret. Samtidig blev en af politifolkene alvorligt såret.
Forsøgte at flygte i en båd

Skuddene blev affyret i forbindelse med, at en gruppe formodede narkosmuglere i en båd forsøgte at stikke af fra en såkaldt anholdelsesgruppe fra politiet i den nordjyske havn, der ligger mellem Skagen og Frederikshavn.

Det skete kort efter klokken 21.

- Under flugten opstod der skudveksling mellem politiets anholdelsesgruppe og gerningsmændene, oplyser politiet i en pressemeddelelse.

- En gerningsmand blev dræbt og en gerningsmand såret. En politimand blev alvorligt såret. En tredje gerningsmand blev anholdt, tilføjes det.

Pressemøde mandag

Vagtchefen hos Nordjyllands Politi, Per Vagn Nielsen, fortæller natten til mandag til Ritzau, at han ikke umiddelbart kender den sårede politimands tilstand.

Den Uafhængige Politiklagemyndighed efterforsker nu sagen.

Der afholdes et pressemøde på Aalborg Politigård klokken 10 mandag formiddag, hvor der ventes at blive fremlagt flere oplysninger og detaljer om den voldsomme episode.

Anholdelsesgruppen, som søndag aften var i skudveksling med de formodede narkosmuglere, bestod af mandskab fra både Nordjyllands Politi og politiets såkaldte aktionsstyrke.
kilde
Så er the war on drugs også begyndt at koste liv i DK :(

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det er tragisk - Absolut dødsfaldet men absolut også den mediedækning jeg spår ikke vil være præget af særlig stor faglighed men mere folkets og politiets følelser. Det er øv og bøv!

Dedikeret medlem

Mine tanker går til Norge - dødsfald og ingen hash ;(

Medlem
Brugeravatar

Nu valgte han jo selv at skyde efter politiet..

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Så er the war on drugs også begyndt at koste liv i DK :(

Det kan man argumentere for, at den har gjort længe i 'bandemiljøet'.
At det så også begynder at gå hårdt ud over politiet, er, hvis man ser lidt småkynisk på det, en logisk konsekvens af et så lukrativt marked, hvor alle opruster for at få den bedste andel.
Men det er selvfølgelig ikke fedt at folk bliver dræbt.

Dedikeret medlem

@dopamin.
Jeps og det er hvad der sker når ens noia tager overhånd pga ens "kriminelle" arbejde. Har selv været der hvor jeg havde våben liggende over alt.
Både ment til selvforsvar mod andre kriminelle, men også for at have muligheden for at undgå +10 år i fængsel ved et kalkuleret selvmord under ildkamp med politiet.
En tanke som ligger meget fjernt den dag i dag hvor jeg ikke længere lever det vilde liv - så synes bare det er tragisk ;(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så vidt jeg kan læse i de efterfølgende artikler, så skyldes ildkampen sølle 250kg tørret plantemateriale - det er komplet meningsløst jo :-(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
nedlæg den sindsyge anstalt vi kalder politiet, vi rykker imod at politiet bliver lige som i mexico, lige så korrupte og betragtet som en kartel der nede. jeg havde meget imod politiet før, men efter dette, uha tør ikke komme med en udtalelse på det, de hvertfald ikke ikke til at stole på mere!!

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Medlem
Brugeravatar

nedlæg den sindsyge anstalt vi kalder politiet, vi rykker imod at politiet bliver lige som i mexico, lige så korrupte og betragtet som en kartel der nede. jeg havde meget imod politiet før, men efter dette, uha tør ikke komme med en udtalelse på det, de hvertfald ikke ikke til at stole på mere!!

//Zh4d0w

Politiet gør blot hvad vores "kære" politikere beordrer dem til. Selvfølgelig besvarer de ild når de bliver skudt efter(og ramt). Ønsker du virkelig et samfund hvor det kun er kriminelle gangstere der har lov til at skyde?

Det er vores regering/folketing der er skurken i den her tragiske sag, de kan med et snuptag gøre naturen lovlig igen.

Dedikeret medlem

for satan man ! Jeg vidste alt det udrykning uden for mit vindue var noget sygt :O Fucking nøjeren at sådan sker 10 km fra en og så går man og tænker den slags sker kun i hovedstaden ! :shock: :roll:

Dedikeret medlem

Det står desværre ikke nævnt i uddraget af artiklen men frømændene var også involveret i anholdelsen. Derfor tænkte jeg over om ikke der er nogle juridiske komplikationer hvis det viser sig at være en af frømændene der har skudt og dræbt en mistænkt?

Så vidt jeg er bekendt, er det ikke sådan lige at benytte militæret mod befolkningen. Jeg kan da huske at der var meget snak om korrektheden af at man brugte hjemmeværnet som del af de første der rykkede ind og ryddede ungdomshuset.

Hvis nogen undre sig over hvorfor man overhovedet valgte at bruge frømændene (og ikke gider søge efter en artikel der omtaler det) var det et spørgsmål om at de er de eneste i danmark med ordentligt udstyr til - og taktisk viden om - situationer som denne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fuldstændig vanvittigt..Men det er desværre sådan nogle episoder der skal til, før de tænker legalisering (eller not)

Jeg hørte i radioen på vej hjem fra arbi, at de ikke ville blive sigtet for at skyde mod politiet, wut? Lyder lidt mystisk..
edit; leaf: Ja, det fandt jeg også ud af.. Syntes radioen fik det til at lyde som om der var flere skydemænd :P

Senest rettet af incase 07 jan 2013 19:40, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Troede der var konskvenser allerede når man kalder dem skældsord..
Jaja jeg er blond men synes stadig det virker underligt de kun vil blive dømt for narko

Stodder
Brugeravatar

Jeg hørte i radioen på vej hjem fra arbi, at de ikke ville blive sigtet for at skyde mod politiet, wut? Lyder lidt mystisk..

Det betyder nok bare at det kun var ham den dræbte der skød.

Dedikeret medlem

De har også kun fundet et våben - så virker rimeligt at de andre ikke skal sigtes for andet end narko.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

//Zh4d0w

dude, hashsmugleren skød selv.

Junior medlem

//Zh4d0w

:hm:
Du må da ikke være rigtig klog.
Det er måske ikke fair, at de skyder når de selv bliver beskudt?
Hash er ulovligt? Politiet forholder sig til det de får besked på af politikerne.
Politiet bliver lige som i Mexico??? Det danske politi er langt fra ligesom i Mexico - sæt dig ind i tingene..

.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah

edit; leaf: Ja, det fandt jeg også ud af.. Syntes radioen fik det til at lyde som om der var flere skydemænd :P

Det kan være de har opgivet en bagmand eller whatnot..

Eller er det kun i film det sker? :hm:

Medlem

RIP nordmand

Medlem

Geografisk sted: København
Mine tanker går til den sårede betjent og nordmandend samt deres familie. Ingen af os skal gøres os kloge på hvad der skete endnu. Alle mine teenage år har jeg tilbagt på staden, ved at stå i gaden og spille kong gulerod ovs. Men det har kun fået mig på samme vogn som den ældre garde på christiania, som er pisse træt af den politi-hadske halvhjernede opførsel. A.c.a.b min bare fucking røv. Selvfølgelig går de ofte over strengen, hvor det er dem som er offensiv, men prøv nu forhelvet at tænke som et reflekterede menneske, de kommer ind et sted hvor der sælges et ulovligt produkt i tonsvis( og sådan er det bare, ja gid det lovligt men det en anden diskussion) hvor de bliver mødt med sten og kanonslag. Vi skal sgu da ikke hade de betjent der er bønder i marken, men de idioter der vælger at sende dem derind istede for at fange de beskidte indvandrer gaderøvere der ruller børn og ældre mennesker på nørrebro ( bor selv på nørrebro jeg ved hvad jeg taler om) politiets opførsel er bare deres psykiske forsvar der lukker af og bliver kyniske, mange burde fandeme følge dem
Bare en dag og se hvad de ikke bliver udsat for. Har selv fået knubs og konfiskeret alt muligt af dem, men jeg kan sgu sagtens forstå de mennesker og udanset hvor mange gange jeg får knippel suppe af dem, dømmer jeg dem ikke som mennesker. Vågn op. DEN dag jeres børn bliver rullet den dag jeres mor bliver udsat for hjemmerøveri den dag jeres hjem får indbrud den dag jeres kærester bliver voldtaget, vil politiet være der. Og nej har ikke selv
Været udsat af nogle af de nævnte.. Hvis folk bare vidste det er christianitterne der ofte selv stopper de små stenkastende møguger så de kan lave penge i fred. Politiet kom engang med lagkage på staden fødselsdag uden hjelme, men det for farligt nu.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]