Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Blackout
Junior medlem

Sidste gang mig og et par venner røg pot, fik jeg det pisse underligt. Vi var udenfor også efter vi havde røget lavede vi "dørfis" hvilket er pissesjovt når man er skæv. Derefter løb vi så, og da vi så nåede hjem til min ven fik jeg blackout.
Er det meget normalt, eller er den helt gal :)

Titel: Re: Blackout
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvordan var dit blackout? Fik du blackout så du ikke ved hvad du lavede, eller besvimede du? Jeg er ikke helt med.

Velkommen til også

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

Så jeg ikke vidste hvad jeg lavede :)

Dedikeret medlem

det lyder sku mystisk! Du fejler intet kropsligt¿

Dedikeret medlem

Det lyder som lavt blodtryk, hvilket kunne være en kombination af skævhed, adrenalin og høj puls. Specielt hvis du er ung nok til stadig at være i voksealderen - hvilket jeg, udfra jeres leg, næsten vil tro at du er.

Medlem
Brugeravatar

Det lyder meget mærkeligt, og lettere farligt. Synes du skal tage en snak med din læge - Lægen har 100% tavshedspligt, og han kan måske fortælle dig hvad dit problem er. Kan ikke forestille mig at det er sundt at få black-outs. Har du tit røget uden at få black-outs?

Junior medlem

Tror jeg ikke skal rende rundt og lave dørfis næste gang, og ja jeg er 16 år og stadig i voksealdren.
tak for jeres svar :)
Ja vi har røget nogen gange uden at få blackout, men vi prøvede at putte mere og mere pot i og mindre tobak :)

Medlem
Brugeravatar

Tror jeg ikke skal rende rundt og lave dørfis næste gang, og ja jeg er 16 år og stadig i voksealdren.
Ja vi har røget nogen gange uden at få blackout, men vi prøvede at putte mere og mere pot i og mindre tobak :)

Jeg er sgu også kun 18 - det er ikke for at lyde voksen eller noget :)
Vi eksperimenterer også med at lave "store joints" med til tider ekstreme mængder cannabis, men har dog aldrig prøvet andet end at blive hammer skæv. Der skal være plads til at lave nogle fucked up ting selvom man er skæv ville jeg mene :)

Medlem

Måske vil noget sukkerholdigt hjælpe dig.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
det kan være to ting:

for lavt blodsukker, muligvis fordi du ikke har fået noget/nok at spise eller drikke, hvis det sker igen, kan du prøve at indtage noget sødt (slik, druesukker, sodavand)

for lavt blodtryk, selvom dit blodtryk ellers er normalt, så bliver både blodtryk og puls nedsat når man koger på en fed. Hvis jeg ryger meget, skal jeg passe meget på ikke at komme for hurtigt op fra en stol, da rummet ellers vil begynde at rotere :)

I det hele taget, hvis man ryger tjald, så skal man passe på med at komme fra hvile til hård aktivitet for hurtigt. Hashen gør det stik modsatte ved kroppen som kroppen skal gøre når den er aktiv.

Hvis det er et blivende problem, kan man indtage en god cocktail af jern og vitaminer for at fremme dannelsen af røde blodlegemer, hovedårsagen til at man bliver svimmel og falder om, er fordi hjernen ikke får ilt nok eller sukker nok (hjernen kan kun forbrænde sukker, ikke ATP og fedt som musklerne).

Dedikeret medlem

Selvom du egentligt har ret, Foxx, vil jeg blot påpege at jern ikke er et kosttilskud man skal tage uden at konsultere en læge. Det har ret mange negative effekter på kroppen hvis man indtager for meget. Kvinder kan dog tage en del mere end mænd, med deres månedlige blodtab.

Medlem
Brugeravatar

Lige lidt offtopic (måske) - men sikkert okay i denne gamle tråd.. ;)

Har en veninde jeg flirter med, som også har lavt blodtryk.
Vil det være forsvarligt for hende at ryge Cannabis, i hendes tilstand? For det kan vel også sænke blodtrykket - så vil lige være sikker på at det ikk forværre noget...?

Dedikeret medlem

Vil det være forsvarligt for hende at ryge Cannabis, i hendes tilstand? For det kan vel også sænke blodtrykket - så vil lige være sikker på at det ikk forværre noget...?

Jeg ville som hovedregel ikke få hende til at ryge noget som helst, har man allerede dårligt helbred, er det en utrolig dårlig ide at lege med sådan noget, man ved aldrig hvornår sådan noget går galt.

Med det sagt, er det ikke noget jeg aner en skid om. men det lyder ikke særlig smart at eksperimentere med.

Medlem
Brugeravatar

Jeg ville som hovedregel ikke få hende til at ryge noget som helst, har man allerede dårligt helbred, er det en utrolig dårlig ide at lege med sådan noget, man ved aldrig hvornår sådan noget går galt.

Med det sagt, er det ikke noget jeg aner en skid om. men det lyder ikke særlig smart at eksperimentere med.

Hehe, Cannabis plejer nu ellers at være det mest effektive universal middel mod de fleste sygdomme! ;)
Og som du også selv siger, aner du ikk en skid om det, så måske sku jeg vente på en der rent faktisk ved noget om det. :)

Dedikeret medlem

Jeg synes at forsigtighed er tilrådeligt, som sicris også påpeger. Så vidt jeg kan læse mig til, giver cannabis typisk et forhøjet blodtryk hos urutinerede brugere, men det kan måske bare tilskrives nervøsitet / anspændthed (?). Hos mere garvede giver det lavt blodtryk, som specielt kommer til udtryk hvis man går fra liggende til stående for hurtigt.

Hvis din veninde er diagnosticeret med for lavt blodtryk, burde i nok overveje det fornuftige i, at indtage noget, der kunne skabe en ubehagelig situation. På den anden side, tror jeg næppe en decideret farlig situation kan opstå.

At kalde cannabis "det mest effektive universal middel mod de fleste sygdomme!" er da i øvrigt en overdrivelse der vil noget... Selvom det måske kan have en lindrende / helbredende effekt på visse sygdomme, er det vist kun et fåtal, set i lyset af diversiteten af menneskelige lidelser. ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Lad være at putte tobak i, så smager weeden jo dårligt :-) Bare rul mindre joints uden tobak :-)
Det lyder ikke så godt det der med blackouts, spørg din læge om det hvis det sker igen :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udendørs
Jeg kan nok ikke bidrage med meget her, da det ser ud som om, at svarene er gangske gode.

Jeg kan dog sige, at cannabis sænker blodsukkeret (kan ikke lige huske artiklen).

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Selvom du egentligt har ret, Foxx, vil jeg blot påpege at jern ikke er et kosttilskud man skal tage uden at konsultere en læge. Det har ret mange negative effekter på kroppen hvis man indtager for meget. Kvinder kan dog tage en del mere end mænd, med deres månedlige blodtab.

Jeg sagde intet om kosttilskud, æd spinat, persille eller andet med jern i. Vitaminpillen behøves heller ikke hvis du kan spise rigtigt til dagligt.

rookie1: 320.000 google resultater har du i ryggen og det er skam sandt. Et andet tidspunkt hvor kroppen er fuld af cannabinoider er når du er sulten, så ved at tilføre disse manuelt snyder du kroppen til at gøre klar til mad. Blodsukkeret falder og du får fråderen på :)

Shaman: Jeg vil ikke sige at tjald er det mest effektive universalmiddel mod sygdomme, siden det ikke just kurerer de fleste. Men jeg kan da sige mine sidste par ture med forkølelse og influenza har været en hel del mere tålelige - til et plan hvor jeg rent faktisk kunne lave noget produktivt på trods af en løbende næse.
Jeg tror nok der er flere herinde der er enige i at en pind er godt til at fjerne den klassiske "feberhjelm". :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]