Hej Psyfolk,
Jeg har på det seneste undret mig noget over, at det MDMA jeg igennem længere tid har købt (endda forskellige steder) har gjort mig mere spacy og tung end let og 'loved up'. Der har helt klart været meget af de samme virkninger som forventet, men uden den såkaldte 'magi'.
Mine første konklusioner har været, at jeg sikkert har taget for meget MDMA igennem tiden, og at magien af den grund bare var forsvundet - sur røv! Det bliver der jo ofte talt om.
Men så fik jeg den anden dag et badge MDMA som til min store overraskelse pludselig virkede præcist som det skulle, og som erindrede mig om, hvad det var, der fik mig til at falde på halen over MDMA i de gode gamle dage: Det var fjerlet dans over vintermarker og uendelig rummelighed og interesse i alt og alle. Samtidig en følelse af, at mine trætte knogler og mit tyngede sind blev kureret for årelange kvababelser. En renselse, som fortsætter her længe efter at stoffet er udskilt. The Real Stuff !
Jeg har nu været lidt i hælene på Shulgin og og andre skribenter og har efterforsket lidt på MDxx derivaterne. Jeg er ikke kemiker, så jeg forstår ikke alting. Men jeg har fået det klare indtryk, at der trods mange ligheder mellem forskellige MDxx'er (f.eks. MDEA, MBDB m.flere) og MDMA, så er der også forskelle. Bl.a er forskellen mellem MDEA og MDMA beskrevet således på wikipedia:
Citat:
The subjective effects of MDEA are very similar to those of MDMA. However, the euphoric and "loved up" feelings associated with MDMA are not as pronounced in comparison. The effects of MDEA are also not as stimulating as MDMA, as it is said to be somewhat stoning in high doses [...]
http://en.wikipedia.org/wiki/Methylened ... mphetamine SÅ DERFOR er jeg nu kommet i tvivl om hvorvidt meget af det der bliver solgt på markedet som MDMA i virkeligheden ofte er nogle af de andre MDxx'er.
I forlængelse følger en række andre spørgsmål:
Hvad er jeres erfaringer med, at et andet MDxx sælges som MDMA?
Hvad er ideen med at sælge et andet MDxx som MDMA (er det billigere? lettere at fremstille? Eller er det forbundet med an anden straf, hvis det bliver konfiskeret?)?
Hvordan tester man sit indkøb for hvilket stof man har i hænderne? Findes der anonyme laboratorier, man kan sende en prøve til (mener jeg at have hørt om for mange år siden)?
Vil et 'test kit' kunne afsløre hvad man har med at gøre, eller tester det kun renheden af MDMA?
Er 'test kit' pålidelige?
Jeg glæder mig til at høre kvallificerede bud på denne problematik.
De bedste hilsner, og P.L.U.R (Peace, Love, unity and Respect)
UhrSump