Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 22:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Godaften der ude ;) her igår modtog vi en dejlig pakke fra postvæsenet med en dejlig bong i, men så senere på aftenen skulle vi ud og prøve den med noget hash i. 1 gram til 3 smøger, godt ristet så det var noget være smulder ;) vi puttede noget af det i, hvorefter vi finder ud af at halvdelen ryger ud igennem hullet /: så jeg tænkte på om man ikke bare kunne sætte et bette filter der ned i af en slags, i form af en rist eller whatever, ved sku ikke :) bare noget til at stoppe tobakkos med at ryge ned igennem røret så der ikke går formeget til spilde.. :-)

Dedikeret medlem

HEJ!
hvis det er et mega stort hul så kan du sætte et stykke pind(skunk) ned i det som et filter/rist.. ellers så sæt en klat bongsnask i, eller smør hele hullet lidt med udrens fra et gammelt bonghovede.. så ska det nok gå hurtigt med at blive mindre, og så kan du jo altid trække et bor eller en tandstik igennem når det er for småt :-) go ryger der..
mvh-->

Medlem

Det mest optimale vil selvfølgelig være at købe en metal rist e.l. men hvis det skal være nu her har jeg før haft gode erfaringer med at skære gulerødder eller lignende rødfrugter til, og lavet en lille "rist" af et stykke.. Det kan godt du i et kort stykke tid, men ved dog ikke om det er anbefalelses værdigt nær det kommer til sundhedsmessige. :)

Men det er da en nød løsning, hvis det var det du manglede. ;)

Medlem
Brugeravatar

Det mest optimale vil selvfølgelig være at købe en metal rist e.l. men hvis det skal være nu her har jeg før haft gode erfaringer med at skære gulerødder eller lignende rødfrugter til, og lavet en lille "rist" af et stykke.. Det kan godt du i et kort stykke tid, men ved dog ikke om det er anbefalelses værdigt nær det kommer til sundhedsmessige. :)

Men det er da en nød løsning, hvis det var det du manglede. ;)

Nødløsning eller ej, så kan det da altid bruges.. Så jeg må jo ud og investere i sådan en metal rist, også skære den til så den passer, og da det er en ny bong har jeg ikke lige noget udrens.. Men ellers tak for svaret , lige hvad jeg manglede :)

Medlem
Brugeravatar

HEJ!
hvis det er et mega stort hul så kan du sætte et stykke pind(skunk) ned i det som et filter/rist.. ellers så sæt en klat bongsnask i, eller smør hele hullet lidt med udrens fra et gammelt bonghovede.. så ska det nok gå hurtigt med at blive mindre, og så kan du jo altid trække et bor eller en tandstik igennem når det er for småt :-) go ryger der..
mvh-->

Nødløsning eller ej, så kan det da altid bruges.. Så jeg må jo ud og investere i sådan en metal rist, også skære den til så den passer, og da det er en ny bong har jeg ikke lige noget udrens.. Men ellers tak for svaret , lige hvad jeg manglede :)

Dedikeret medlem

det var da så lidt!
god lørdag og herre-go ryger, nu hvor du kan suge et helt hovede :-D
Pz out

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Du kan også lave en rist af en piberenser hvis du lige brænder trådene af, eller af en papir clips :)

Dedikeret medlem

hvis man er tålmodig kan man godt dreje piberenseren modsat og alle hårene falder ud af den.. ---> så smager den ikke af ewww når man fyrer op ;-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja det er mærkeligt at hulderne i merskumsbonghovederne er blevet større på det seneste..

Men det skal altså bare ryges til .. hvis det altså er et merskumshoved du har ild i der ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the globik atmosphere. or around there?.
under nogen vand-haner er der et lille stykke metal du kan bruge hvis du skruer hanen af

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Som nævnt så er det bedst du køber en rist til at putte i hovedet. Kunne forstå på din anden tråd at du ikke har umiddelbar adgang til en headshop, så bare køb over nettet. De koster næsten intet og virker rigtig godt. Du har glas hovede i - ikke?

Vil dog fraråde at bruge udkrads til "filter" så det ikke falder igennem. Så er det en del bedre med en lille smule ristet tobak eller bare almindelig uristet. Der skal næsten ikke være noget udover at det lige dækker hullet til - så hvis du bruger ristet tobak, skal det naturligvis være noget grovere end dit mix :)

Udkrads har en ret harsk smag og det vil være en skam at ødelægge smagen - nu hvor i endelig har anskaffet en fin bong. Så derfor køb en rist (ikke sikkert den skal klippes til) eller gør som andre har foreslået - afbrændt piberenser som du folder/bøjer sammen til en form for spiral. Her vil jeg lige anbefale at du har et lige stykke af metallet som går fra selve "risten" og så ud over hovedet, så det er nemmere at få fat i når hovedet skal tømmes.

Et stykke grøntsag kan også godt bruges og der er næppe nogen betydelig sundhedsfare, sammenlignet med den der er ved brug af tobak(selvom det er ristet tobak).

Mvh

Medlem

-

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]