Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 21:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej... Ved i hvad forskellen på Ritalin og Concerta er? Er det farligt at sniffe Concerta?

Tak på forhånd.

Medlem

Concerta er depotformen af Ritalin, men har hørt fra venner der har prøvet Concerta at rusen skulle være meget underlig speedet i forhold til Ritalin, så vil fraråde det, selvom det ikke er mit valg..

Junior medlem

Concerta er depotformen af Ritalin, men har hørt fra venner der har prøvet Concerta at rusen skulle være meget underlig speedet i forhold til Ritalin, så vil fraråde det, selvom det ikke er mit valg..

Sker der noget ubehageligt hvis jeg tager det?

Medlem

Det kan jeg ikke svare dig på, da jeg ikke selv har nogen kendskab til rusen.. Der må være nogle andre på boardet der kan hjælpe dig, men ellers tjek evt. andre forums :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the globik atmosphere. or around there?.
det er samme drug, så det gør ikke noget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Allerede inden jeg læste den her tråd, skulle jeg lige til at lave en tillægskommentar i en anden tråd.
LAD VÆR MED AT UDTAL DIG OM NOGET DU IKKE VED NOGET OM!

Concerta er et helved at sniffe, for det første sidder 27% af methylphenidaten i selve indkapslingen - også det der hedder instant release - for det andet, når du har skrællet skallen af og spist den (evighedsmission at få det først skåret og hakket så fint at det kan insulferes ordenligt) så består pillen af tre dele indeni, en brun, en gul og en hvid hvis ikke jeg husker helt forkert. Den brune del er ubrugelig da det bare er time release (altså det der gør det til depot) de to andre dele er så skide hårdt presset at det tager en krig at arbejde med det så det ender i en tilstand som praktisk talt er mulig at sniffe!
Når man så endelig har brugt ~ mindst 30 minutter på ovenstående og får det sniffet, så går der ca. 2-3 minutter, så er dit næsebor TOTAL klistret sammen, og alligevel løber din næse konstant. Og selvom du puster næse utallige gange så er næsen stadig lige så klistret!!

Skal man "misbruge" concerta, så skal man gøre det sådan at man tager en stor nok mængde oralt, at de 27% instant release tilsammen svarer til den dosis man skyder efter. Plus at de resterende 63% bliver frigivet over de næste mange timer, så din rus varer betydeligt længere tid end fx nasalt indtag af ritalin og andre produkter der minder om.

Junior medlem

er det generelt at 10mg concerta ikk er opdelt i farver og at der ikk er en kabsel udenpå??

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
er det generelt at 10mg concerta ikk er opdelt i farver og at der ikk er en kabsel udenpå??

Concerta eksisterer slet ikke i 10 mg.

http://pro.medicin.dk/Medicin/Praeparater/4416

Concerta eksisterer i 18, 36 og 54 mg.

Junior medlem

min bror får Methylphenidat i 10 mg da han lige har fået konstateret adhd

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
min bror får Methylphenidat i 10 mg da han lige har fået konstateret adhd

Okay? Der er stadig ikke tale om Concerta. Så er der tale om Motiron eller Ritalin.

Junior medlem

Allerede inden jeg læste den her tråd, skulle jeg lige til at lave en tillægskommentar i en anden tråd.
LAD VÆR MED AT UDTAL DIG OM NOGET DU IKKE VED NOGET OM!

Concerta er et helved at sniffe, for det første sidder 27% af methylphenidaten i selve indkapslingen - også det der hedder instant release - for det andet, når du har skrællet skallen af og spist den (evighedsmission at få det først skåret og hakket så fint at det kan insulferes ordenligt) så består pillen af tre dele indeni, en brun, en gul og en hvid hvis ikke jeg husker helt forkert. Den brune del er ubrugelig da det bare er time release (altså det der gør det til depot) de to andre dele er så skide hårdt presset at det tager en krig at arbejde med det så det ender i en tilstand som praktisk talt er mulig at sniffe!
Når man så endelig har brugt ~ mindst 30 minutter på ovenstående og får det sniffet, så går der ca. 2-3 minutter, så er dit næsebor TOTAL klistret sammen, og alligevel løber din næse konstant. Og selvom du puster næse utallige gange så er næsen stadig lige så klistret!!

Skal man "misbruge" concerta, så skal man gøre det sådan at man tager en stor nok mængde oralt, at de 27% instant release tilsammen svarer til den dosis man skyder efter. Plus at de resterende 63% bliver frigivet over de næste mange timer, så din rus varer betydeligt længere tid end fx nasalt indtag af ritalin og andre produkter der minder om.

Okay, tusind tak for svaret!:-) Har overvejet at tage Concerta pga. rusen vare længere, men var i tvivl om hvad der ville ske når jeg jo ikke har ADHD/ADD ... Nu ved jeg det ikke er en god ide at gøre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Så lidt, hellere et godt svar end 10 "øøhm.. min vens, vens, søsters kæreste har fortalt..."

Hvis du godt kan lide stimulanser, så er det... vil ikke sige en "god ide", men det er noget man sagtens kan og stadig få en god og dejlig virkning ud af - så længe de ikke kommer i næsen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]