Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 maj 2025 08:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 852 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 43  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

jeg cykler 20 kilometer når kæresten er ude og ride med hesten,,

så rider hun sådan en nice skov sti på 4 kilometer jeg kan cykle bagefter :D

og så skal jeg også der ud og det er cirka de 8 kilometer,
og så hjem igen, 8 kilometer

= 20 kilometer

^^ det skal så siges det er pæænt hård i det her sne,,, og allerhevledes svært med hppd da alt den vide sne skinner så kraftig at hppd'en skinner mere frem eller hvad man kan sige,,

PS HUSK AT SPIL GUL SNE DET KUNNE VÆRE SPILDT ØL

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Aaagh var, du får lidt maskiner til at lyde som satans værk, og det mener jeg nu er en grov nedgørelse af dem :P Selvfølgelig skal ens træningen bestå grundlæggende af basis/frivægt's øvelser. Men maskiner, eller isolations øvelser er skam ganske fine til at ramme en muskel man måske ikke fik ramt ordentligt under sin frivægts øvelse. Eller hvis man nu vil bygge noget specifikt op som man synes man mangler.

F.eks. er en biceps bænk eller hvad vi skal kalde den, et meget effektivt redskab til at ramme biceps, da mange har en tendens til at bruge ryggen under normale håndvægts øvelser. Jeg ville heller ikke kunne undvære øvelserne på baglår og leg isolations maskinerne - squat og dødløft rammer dem simpelthen ikke tilstrækkeligt efter min mening :)

Jeg har intet ondt sagt om isolationsøvelser. Men man bør alligevel gøre mest brug af basisøvelser, selvom isolationsøvelser er nødvendige nogle steder
Maskiner er noget lort, og det er skod at træningscentrene prioriterer dem så højt. De har kraftedeme maskiner med sæde og det hele, til bicepsøvelser, i FW. Men de kan være fine nok i nogle tilfælde, fx hvis man bruger dem som substitut for dødløft og squat, mens man øver teknik. Eller hvis man er handikappet

Langt de fleste maskiner/redskaber fokusere på isolations øvelser i et eller andet omfang, så nu må du lige bestemme dig :P

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^ Aaagh var, du får lidt maskiner til at lyde som satans værk, og det mener jeg nu er en grov nedgørelse af dem :P Selvfølgelig skal ens træningen bestå grundlæggende af basis/frivægt's øvelser. Men maskiner, eller isolations øvelser er skam ganske fine til at ramme en muskel man måske ikke fik ramt ordentligt under sin frivægts øvelse. Eller hvis man nu vil bygge noget specifikt op som man synes man mangler.

F.eks. er en biceps bænk eller hvad vi skal kalde den, et meget effektivt redskab til at ramme biceps, da mange har en tendens til at bruge ryggen under normale håndvægts øvelser. Jeg ville heller ikke kunne undvære øvelserne på baglår og leg isolations maskinerne - squat og dødløft rammer dem simpelthen ikke tilstrækkeligt efter min mening :)

Jeg har intet ondt sagt om isolationsøvelser. Men man bør alligevel gøre mest brug af basisøvelser, selvom isolationsøvelser er nødvendige nogle steder
Maskiner er noget lort, og det er skod at træningscentrene prioriterer dem så højt. De har kraftedeme maskiner med sæde og det hele, til bicepsøvelser, i FW. Men de kan være fine nok i nogle tilfælde, fx hvis man bruger dem som substitut for dødløft og squat, mens man øver teknik. Eller hvis man er handikappet

Langt de fleste maskiner/redskaber fokusere på isolations øvelser i et eller andet omfang, så nu må du lige bestemme dig :P

Rofl.. Isolationsøvelser uden brug af maskiner, så vidt det er muligt!! Maskinerne låser bevægelserne, det gør frivægtene ikke

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^ eeh ja, det jo det jeg hele tiden har sagt?

Du siger du ikke har sagt noget ondt om isolations øvelser.

Du siger maskiner er noget lort - med mindre man er nybegynder eller handicappet.

Maskiner benytter sig at isolationsøvelser.

Går ud fra du er en troll nu, eller bare fuld.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Omfg..
Hør her, man kan sagtens lave isolationsøvelser uden at bruge maskiner. At maskiner også er isolationsøvelser, fritager dem ikke fra at være en fundamental anderledes måde, at bruge dine motoriske enheder, og styre vægten. Det er i langt de fleste tilfælde bedre at holde sig til frivægte. Det er well known facts

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^ Ja nogle øvelser.. Du får maskiner til at lyde langt værre end de egentlig er, og det er også "Well known facts" :roll:

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De er altså decideret skadelige at bruge i længden.. Mange af dem. Måske ikke allesammen, så får du også lidt ret!..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

^ Ja nogle øvelser.. Du får maskiner til at lyde langt værre end de egentlig er, og det er også "Well known facts" :roll:

Problemet ligger i, når folk afviger fra basisøvelser med frivægt, og tyr til maskiner.
Jeg kan bedst lide maskiner efter mine grundøvelser (med frivægt), for dat dere exxxtra burn.

Nå nok om det, træningen kalder.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^
Leg extensions kan også give knæskader og nakkeskader, det er en meget unaturlig bevægelse. Så maskiner er ikke nødvendigvis sikre, bar fordi det er isolationsøvelser.

Ville så vidt muligt bare holde mig fra dem, kabeltræk osv er fint nok, men maskiner er alt for mekaniske i bevægelserne, det er uhensigtsmæssigt når man kommer op i høje kg. Måske ikke allesammen, men man bør se sig for, fx søge på internettet under hver enkelte maskinøvelse, om der er beretninger om skader osv

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
^
Leg extensions kan også give knæskader og nakkeskader, det er en meget unaturlig bevægelse. Så maskiner er ikke nødvendigvis sikre, bar fordi det er isolationsøvelser.

Nakkeskader? den er ny for mig... men i hvert fald kan der opstå ret høje vrid-momenter i knæets ligamenter under extensions ved store belastninger. som hovedregel, når man skal vurdere hvorvidt en øvelse er sund, kan man spørge sig selv om det er en naturlig belastning for kroppen. giv mig et eksempel på en situation udenfor træningscenteret, hvor man arbejder mod en stor belastning på forsiden af anklen. findes ikke! i alle tilfælde hvor knæet udsættes for stor belastning er det med foden fikseret mod et underlag, og det gør alverden til forskel for vriddet i knæet. den belastning er kroppen slet ikke bekendt med.

Medlem

:lol:
VIlle der være noget i vejen for at tage en smule Ibuprofen før træning i de første par uger? Jeg er først kommet igang nu efter en pause på et par år, og bliver derfor MEGET øm. Specielt har squat virkelig gjort mine lårbasser ømme, ligeledes med bryst og bænk.

Ville der være noget i vejen for ovenstående, eller skal jeg bare bide smerten i mig? En ven har anbefalet mig at holde 3 dages pause i mellem hver træning i starten, vil dette være bedre?

mand dig op, dit skvat!

(det var den pæneste formulering jeg kunne finde)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De er altså decideret skadelige at bruge i længden.. Mange af dem. Måske ikke allesammen, så får du også lidt ret!..

Ja det siger sig selv. Hvis du udelukkende benytter dig af maskiner får du noget der svarer til musseskader. Men det har jeg heller aldrig sagt man skulle..............

Mvh.

Dedikeret medlem

Så er der endelig kommet mere regel mæssighed over mine besøg i centret. Har allieret mig med min kiroproktikker dvs en tur på briksen engang i ugen så muskler/sener omkring den knuste knogle og de 2 andre kritiske steder i min rygsøjle ikke sidder fast.
Jeg træner hele kroppen hvergang med fokus på stabilitet og udstrækning af hofte/mave/ryg.
Resten af kroppen træner jeg en øvelse pr muskel gruppe 3x(10-15) gentagelser.
Der ud over går jeg 45-90 minuter med hunden i terræn og strækker ryggen ud hver dag. Begynder og se lys for enden af tunnelen - her 3,5 år efter den sidste alvorlige bil ulykke. Selvfølgelig kommer min ryg aldrig til at kunne holde til det den kunne men forhåbentlig bliver den stærk nok til at jeg undgår sofa turene hvor jeg ikke kunne lave noget i dage/uger pga en lille forkert bevægelse.
Får vand i øjnene af at sætte ord på dette - puha det er en lettelse .. Hader livet som skrøblig invalid!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er der nogen herinde der ved om cannabis virker negativt på hormon balancen i forhold til træning?

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er der nogen herinde der ved om cannabis virker negativt på hormon balancen i forhold til træning?

Jeg har kigget lidt rundt på nettet efter svar, da jeg hørte rygter om at det skulle være dårligt for hormonbalancen, Men det ser ud til der er forskellige meninger om det.

Citat:
In the 35 years since the active compound of marijuana,
9
-tetrahydrocannabinol, was isolated, the psychological
and physiological impact of marijuana use has been actively
investigated. Animal models have demonstrated that
cannabinoid administration acutely alters multiple hormonal systems, including the suppression of the gonadal steroids, growth hormone, prolactin, and thyroid hormone and
the activation of the hypothalamic-pituitary-adrenal axis.
These effects are mediated by binding to the endogenous
cannabinoid receptor in or near the hypothalamus
. Despite
these findings in animals, the effects in humans have been inconsistent, and discrepancies are likely due in part to the development of tolerance. The long-term consequences of marijuana use in humans on endocrine systems remain unclear.
Journal of Clinical Pharmacology, 2002;42:90S-96S

http://www.ukcia.org/research/EndocrineEffects.pdf

og

Citat:
Abstract
To investigate possible effects of chronic marijuana use on reproductive and stress hormones, we assayed testosterone, luteinizing hormone, follicle stimulating hormone, prolactin, and cortisol in 93 men and 56 women with a mean (+/- S.E.) age of 23.5 +/- 0.4 years. Hormone values were compared among groups of subjects stratified according to frequency of marijuana use (frequent, moderate and infrequent; N = 27, 18, and 30, respectively) and non-using controls (N = 74). Chronic marijuana use showed no significant effect on hormone concentrations in either men or women.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1935564

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror de "undersøgelser" som viser en reducering i testosteron niveaut og en øgelse i østrogen niveaut er noget gammel propaganda fis som lyder noget ala "Mænd der ryger hash er mere feminine"

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Shambhala: Det er nemlig også det jeg har hørt, men kan ikke gennemskue hvad der er sandt. Hvis vi nu antager at det er sandt cannabis nedsætter testostoron niveauet, så er spørgsmålet bare hvor meget. Cannabis er nemlig det jeg bruge mod uro eller muskel/led smerter efter en lidt for hård træning. Men da doserne er 10-20mg hash på en pibe, tvivler jeg på at det har nogen nævneværdig effekt? :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så skal du slet ikke bekymre dig. Hvis der overhoved er noget hold i undersøgelserne, og det ikke er fabrikeret propaganda, så er det minimale ændringer der er snak om. I perioder hvor jeg har trænet meget intenst og gainet godt(kun muskelmasse), har jeg også røget hver dag, inden aftensmad så jeg kunne bulke igennem. Men der har altså ikke været de mindste tegn på nogle femine hormoner, fald i testproduktion eller noget, så det kan ikke være særlig alvorligt. Og Arnold, vores allesammens store helt, han fyrede den også en gang imellem, og han var nok en af de bodybuildere der var allermest perfektionistisk ift. sin træning

Og hvis det kun er 10-20mg kan du være helt rolig

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Stop crying and hit the gym! 50% af tråden lyder snart som et gammelt ægtepar! =)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så skal du slet ikke bekymre dig. Hvis der overhoved er noget hold i undersøgelserne, og det ikke er fabrikeret propaganda, så er det minimale ændringer der er snak om. I perioder hvor jeg har trænet meget intenst og gainet godt(kun muskelmasse), har jeg også røget hver dag, inden aftensmad så jeg kunne bulke igennem. Men der har altså ikke været de mindste tegn på nogle femine hormoner, fald i testproduktion eller noget, så det kan ikke være særlig alvorligt. Og Arnold, vores allesammens store helt, han fyrede den også en gang imellem, og han var nok en af de bodybuildere der var allermest perfektionistisk ift. sin træning

Og hvis det kun er 10-20mg kan du være helt rolig

Allright så suger jeg videre, må indrømme at jeg heller ikke har kunne mærke nogen negative bivirkninger ved det endnu :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 852 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 43  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]