Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 01:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hey folkens.

Mig og en kammerat fik fat i nogle friske svampe igår, så vi skulle selvfølgelig selv tørre dem. vi fik at vide at den hurtigste og bedste måde at gøre det på, så det var klar til idag. var at ligge dem i en bakke sølvpapir, oven på en radiator, med et lag sølvpapir henover, et håndklæde henover og så radiator på fuld smadder.

Der gik længe inden der skete noget... men problemet er at nogle af hattene blev helt sorte og meget fugtige og bløde, selv efter mange timer på radiatoren. Jeg spurgte ham jeg havde fået dem af hvad vi skulle gøre... og han sagde de bare skulle tages af risten og ligge og tørre på et bord. Det gjorde vi så, men efter en hel nat er der ikke kommet nogen forskel, tværtimod, nogle af de svampe som var blevet tørre igår, de er bare blevet kolde og fugtige igen.

Har vi fucket helt op eller hvad? vil jo ikke have der går mug i lortet og hvad ved jeg... så hvordan kan man se det? og hvad skal vi gøre for at få svampene gode og spiselige hurtigst muligt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
i skulle vist bare have spist dem friske, de smager osse bedre friske efter min mening.

Junior medlem
Brugeravatar

Problemet er at min kæreste lige skulle fise ud af hytten først... og det gør hun først idag... er de fuldstændig ødelagt eller hvad? =/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

de kunne godt have holdt sig nogle dage i køleskabet.

jeg ved det faktisk ikke, har aldrig tørret svampe før hvor det kiksede... er de helt smattede.

Junior medlem
Brugeravatar

nej altså... de er sådan, fugtige og lidt klistrede... de er ikke gennemblødte nej og nogle af dem kan nemt knækkes mens andre stadig bøjer. Det jeg er bekymret for er at nogle af dem er blevet helt sorte... hvordan kan man genkende mug på dem? hvis det nu er? for de har altså lagt meget tørt og varmt... så det ville være underligt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

de er nok ikke mugnet, nok bare blevet lidt klamme... lav te på dem, det ville jeg have gjort.

er det de 10 g. som du skulle tage med nogle jomfruer i aften

Junior medlem
Brugeravatar

Wut? xD nej, det er det godtnok ikke... det mindes jeg heller ikke at have skrevet om at jeg skulle...

Vi prøver at give dem et par time mere på en radiator og ser hvad der sker. Det ville bare være så pisse ærgerligt hvis det går i lort. og man tør jo ikke bare æde dem når de ser sådan ud =/

og hvordan laver man te på dem?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ah sorry, forveksler dig med en anden bruger.

hælder varmt vand over dem og lader dem trække til det har en fornuftig temp.ikke kogende vand dog.
hvis i laver citron te bliver trippet en del mere intenst, men det varer dog ikke så lang tid.... og det virker meget hurtigt.

Junior medlem
Brugeravatar

Okay, syret :) tak, har snakket med en buddy ang. de med at de er blevet sorte og han siger der ikke er noget galt. så længe der ikke er mug på eller de er grønne nogle steder. men ja, vi ser hvad vi gør :p

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg tror de er sorte fordi de har "drysset" sporer, og fordi de er skrumpet ind, det er helt normalt.

Det er bedst at tørre svampe et sted med god udluftning. Spredt godt ud på en tallerken, vil de tørre på få dage, alt efter størrelse. Jeg ville ikke placere dem på en radiator, jeg tror ikke de har godt af så meget varme, de bliver jo nærmest kogt.......

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har kun erfaring med tørring af spids nøgenhat.
Man kan sagtens ligge dem på et sølvpapir på radiator, men man skal selvfølgelig ikke ligge noget over så de ikke kan komme af med fugten.
Jeg tror ikke de har taget skade så spis dem bare.
Håber i er forberedt ordentligt med set og setting, det er det vigtigste..

Junior medlem
Brugeravatar

Vi tog chancen og spiste dem igår.

vi havde gjort en masse klar, vi havde frisk frugt, læskende drikke, god musik og masser af pæne farver som lavalamper osv.

vi åd først 1.5g... efter 1½ time var der stadig ikke sket noget, så vi åd de sidste (altså, 1.5g hver mere) og efter 2 timer skete der stadig intet, så vi gik en tur... det hjalp ikke. vi røg nogle pinde. intet... så det var jo bare en nedern oplevelse.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Når jeg tørrer mine svampe lægger jeg dem på en tallerken imellem to stykker køkkenrulle og så ikke ovenpå en radiator, men et lunt sted med en udluftning.

Jeg tror at det håndklæde i lagde over har forhindret fugt i at undslippe, derfor de er blevet klistrede (smattede?).

Går udfra at svampene ikke var færdigtørrede da i spiste dem, og alt efter hvor meget vand der er tilbage i dem, så kan de 3 gram kan have haft hvilken som helst potens, måske derfor de ikke virkede. 3 gram friske er jo ingenting.

Edit: genlæste lige det første indlæg, og det lyder til at i har haft svampene i et lukket kammer af sølvpapir? For så kan fugten slet ikke slippe ud = problem.

Junior medlem
Brugeravatar

Nej nej. de nåede sgu at blive godt tørre til sidst. vi gav dem lige 2 timer på radiator uden noget henover og så gik det stærkt, der var kun 1 svamp hvor hovedet var lidt fugtig, men resten var fin.

så det var 3g tørrede hver.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Mærkeligt. Så ved jeg ikke hvad kan have påvirket deres potens. Var det Cubensis?

Junior medlem
Brugeravatar

Jep. Columbian.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Jeg vil tro at i har håndteret dem forkert med det tørring - alt jeres psilocybin er oxideret og svampenes potens er derved mistet.

Må man spørge HVORFOR de skulle tørres?
Hvorfor målte i ikke doser af af de friske, og lod dem ligge et sted i et skab indtil i skulle tage dem? så er det jo ligemeget om de er tørre, halvtørre eller våde - i har jo målt dosen af.

:hm:

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg vil tro at i har håndteret dem forkert med det tørring - alt jeres psilocybin er oxideret og svampenes potens er derved mistet.

Hvorfor målte i ikke doser af af de friske, og lod dem ligge et sted i et skab indtil i skulle tage dem? så er det jo ligemeget om de er tørre, halvtørre eller våde - i har jo målt dosen af.

Altså, det er første gang jeg selv sådan skulle "håndtere" svampene. første gang jeg prøvede dem fik jeg stukket en dosis i hånden og havde tripsitter og hele shitet. Jeg fik at vide at de var bedst tørre og at den måde med staniol var den bedste måde. Jeg har ikke så skide meget forstand på hvad der er bedst og jeg var bange for at de ville udvikle mug hvis jeg IKKE tørrede dem. såh... det var ganske enkelt fordi jeg var uinformeret og dum :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.

Altså, det er første gang jeg selv sådan skulle "håndtere" svampene. første gang jeg prøvede dem fik jeg stukket en dosis i hånden og havde tripsitter og hele shitet. Jeg fik at vide at de var bedst tørre og at den måde med staniol var den bedste måde. Jeg har ikke så skide meget forstand på hvad der er bedst og jeg var bange for at de ville udvikle mug hvis jeg IKKE tørrede dem. såh... det var ganske enkelt fordi jeg var uinformeret og dum :)

Okay. der skal også være plads til at lære jo :)
Men en anden gang, så kan de godt holde sig i køleskabet, ellers er det bare at veje dem af når du får dem så ved du hvad du har med at gøre.
Problemet ligger i at hvis du har halvtørre svampe, så ved man ikke hvad fx. 15g halvtørre svampe egentlig svarer til. Men en god tommerfingerregel ved helt friske svampe er at du skal gange din tørre dosis med 10. det passer som regel meget godt.

Junior medlem
Brugeravatar

vi vejede dem også da vi fik dem, og de lå på de der 58-60g friske. og så vejede vi dem til 6g som tørre. men ja...

det bare sur røv at det er anden gang sådan noget sker... sidst jeg fik svampe (altså, inden den her gang) var de allerede tørret... og jeg spiste 10g uden nogen effekt... udover hjertebanken, åndenød og koldsved i 5 minutter.

Kan man blive immun overfor det aktive stof?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]