Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 20:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Godaften.

Jeg har i gennem længere tid gået og leget med ideen om at opleve min barndom igen. Eller ihvertfald små scenarier fra min barndom. Jeg kunne vildt godt tænke mig at opleve det igen - Og tænker tilbage på min barndom som den BEDSTE tid i mit liv. (Hvilket, mange af jer andre nok kender følelsen af). Der er selvfølgelig Lucid dreaming jeg kunne drage nytte af her, men jeg syntes aldrig rigtigt jeg har formået at få det til at virke, skønt jeg har læst en masse om det og set videor på youtube. Desværre.

En anden ting jeg har prøvet (Som rent faktisk virker, på mig), er at ryge hash. Når jeg ryger hash bliver jeg nærmest en smule "psykotisk", tager MEGET nemt imod THC og der skal næsten ingenting til. Små vrangforstillinger/hallucinationer får jeg næsten hver gang jeg ryger. Skal siges jeg ikke ryger fast! Det er meget sjældent jeg ryger. Vi snakker max 2 gange om året. Men tilbage .. Når jeg så har røget og ligger mig ned og jeg tænker meget kraftigt på en situation fra min barndom, kan eks. være da jeg spillede fodbold med gutterne i skolegården, så er det som om at en lille film begynder at køre i hovedet på mig, og det virker MEGET realistisk. Ellers tager jeg et gammelt billede frem fra en sodavands fest måske, stirre på det i lang tid og danner billeder i hovedet, hvorefter jeg ryger .. Det virker ganske fint for mig.. men ..

Jeg kunne godt tænke mig at opleve det mere realistisk og kraftigt .. Findes der et stof, meditation whatever som kan hjælpe på det? Håber der er nogle som deler samme interesse som mig, og som vil komme med input =) Man kan vel kalde det en lille hobby jeg har gang i ..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Den bedste måde at genopleve sin barndom på IMO, er ved at gøre nogle af de ting som man gjorde som barn... Jeg har f.eks. planer om at komme ud at stå på rulleskøjter i den nærmeste fremtid og måske også begynde at klatre. Tag en eller anden op som interesserede dig som barn og se om ikke glæden ved det kommer tilbage.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej Joker.

Jamen, det gør jeg skam også i forvejen. Jeg fisker ret ofte (Når vejret er til det), med en barndoms ven. Men nu var det mere specifike situationer fra PRÆCIS barndommen =)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
en hypnotisør vil helt sikkert kunne hjælpe dig, men det koster jo knaster... Hvorfor vil du opleve specifikke situationer? Har du glemt følelsen af dem? Eller glemt forløbet? Eller er du bare træt af nutiden? ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, en hypnotisør ville helt sikkert hjælpe - men ja også pisse dyrt som du skriver .. Jeg er skam rimelig glad for nutiden også, husker bare min barndom som det bedste af alt, og kunne være sjovt at opleve noget af det igen .. =) Har altid været draget af at kunne gå tilbage og opleve ting igen. Det er vel en slags "hobby" for mig, ligesom stoffer er .. =)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Gennem de seneste par år, har jeg lige så langsomt trænet hjernen til lucid dreaming. Og er efterhånden blevet ret god til at styre drømme. Gennembruddet kom efter at jeg i en drøm tænkte "Hov.. det her er en drøm" hvorefter jeg vågnede. Men eftersom det var en sindsyg lækker drøm prøvede jeg at falde i søvn igen for at opleve de følelser som drømmen havde fremskabt. Og selvom det ikke virkede de første mange gange, blev jeg ved med at forsøge med den fremgangsmåde. Og altså... så sent som i morges, fik jeg vendt tilbage til en drøm som var top lækker hvor jeg selv styrede hvad der skete osv.

Medlem
Brugeravatar

Prøv salvia. med advarsel selvfølgelig!
Mange der har prøvet at ryge salvia har rapporteret at de har oplevet et barndomsminde.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Man kan blive utroligt barnlig af svampe IMO, men jeg ved ikke hvor gode de nødvendigvis er til at genopleve barndomsminder på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dufte bringer kraftigt minder frem.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Min første tanke er ketamin.. Når du er i hullet svarer det jo næsten til lucid dreaming, og du er i høj grad i kontrol over visionerne og hvor tankerne fører dig hen. Jeg har dog ikke oplevet så mange hverdagsscenarier eller minder, men måske andre har erfaring med det??

Medlem
Brugeravatar

Meditation,, er nok det kraftigste (stof) du kan komme i nærheden af vis du først lærere det,

eller Lucid Dreaming, <-....

og salvia det kan måske godt være lidt våget,vis du spørger mig,
der kan du ihvertfald ikke regne med at du bliver sendt tilbage til barndommen,,

men kunne måske forstille mig ayahuasca kunne hjælpe lidt på det, men det må du endelig ikke hænge mig op på

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prøv at indtage dit hash oralt, det skulle give det en mere psykedelisk virkning

Medlem
Brugeravatar

Som der blev sagt tidligere i tråden, så oplevede jeg nogle kraftige minder fra min barndom, da jeg røg salvia.
Jeg kan ikke rigtig huske hvad det var præcist, men kan tydeligt huske at det var noget fra barndommen, det er jeg helt sikker på! ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vil også sige ketamin, har selv haft gode erfaringer med at frembringe minder, eller vandre rundt i min gamle barndomsby, mens jeg ligger i sengen. Jeg synes man får sindssygt nemt ved at administrere tankerne, og fokusere på ting så de bliver 'realistiske'.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Vil også sige ketamin, har selv haft gode erfaringer med at frembringe minder, eller vandre rundt i min gamle barndomsby, mens jeg ligger i sengen. Jeg synes man får sindssygt nemt ved at administrere tankerne, og fokusere på ting så de bliver 'realistiske'.

This.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
no THIS:

Medlem

well, barndommen var god for mig også men det er udbredt at overidyllisere den.
Vær i stedet i nuet, istedet for at drømme - det er det meditation handler om - at være 'present' - en gave for andre også, ser du?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]