Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 17:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hejsa alle sammen.
jeg er kommet i den kedelige situation at min elskede hund blev dræbt at en flugt bilist tirsdag i denne uge.
det har været meget hårdt for os alle i familien, og også meget hårdt for mig.
den aften det skete drak jeg en halv flaske brandy. Og jeg følte faktisk at det hjalp på smerten. det var så lige ind til jeg var blevet så tilpas fuld og sentimental at jeg brød fuldstændig sammen og græd til jeg ikke kunne mere.
med hendsyn til mit forbrug af hash. Så ryger jeg vel et par joint i ugen (inklusiv weekenden) .
så mit spørgsmål til jer er: Tror i det ville være en god idé at jeg røg mig en joint i morgen aften ? (tror måske det ville hjælpe mig til at få noget ordenligt søvn)

Hvad er jeres erfaring med cannabis & sorg ?

ville det være bedere for mig at ryge alene end at ryge sammen med andre ? (plejer at ryge sammen med andre, aldrig alene. men jeg har dog ikke noget imod det. Men når jeg plejer at ryge er der god stemning, og musikken spiller og vi hygger os meget)

kan jeg risikere at ødelægge mig gode forhold til at ryge ?

har jeg større chance for badtrip eller psykose fordi jeg i forvejen er ked af det ?

håber virkelig at i vil tage jer tid til at svare, og evt fortælle om jeres egne oplevelser.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Helt generelt, tror jeg det er bedre, at bearbejde den slags ting, når man er ædru - hvis man så absolut vil gå dybere ind i det, kan man overveje at gøre det påvirket.
Cannabis kan være med at til forstærke de følelser du har, gode som dårlige, så det bør du have i tankerne inden du beslutter dig.
Stoffet kan til gengæld også mpske være med til at netop åbne dig selv, så du kan give dig selv lov til at græde det du føler for..
Tror det er lidt en snæver balancegang..

Junior medlem
Brugeravatar

Det nytter ikke en brik at være ked af det konstant mate, alting skal nok gå i sig selv. Ting tager bare tid, sådan er livet.

Senest rettet af Vodka 07 mar 2014 14:08, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Var ked af det i en periode. Så en dag røg mig skæv, og så indså jeg, at jeg slet ikke havde nogen grund til at være ked af det længere. LIFE IS GOOD!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Fuck, det er synd for dig! Hvis det var min hund der var død på den måde, havde jeg røget for at glemme. Det er ren misbrug sådan at ryge eller drikke for at glemme, men det lyder satme også trist.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
jeg synes godt man kan ryge en jay og så tænke... lige nu har jeg det jo nice.. hvad forhindrer mig i at være glad når jeg ikke er skæv? altså hvis ikke man sulter, eller er hjemløs eller på anden måde har alvorlige problemer, så smil løs, ryg en joint og find ud af det. det er jo lidt psykedelisk, og det betyder at man i større grad kan ændre i sin hjerne - så bare sørg for ikke at blive for melankolsk, men se på de gode ting i tilværelsen.
det ser jeg ikke noget problem i. men lad være med at ryge og ha' ondt af dig selv og "iih hvor er mit liv dårligt, og jeg er en taber der ryger hash" osv, for det er man sku ikke nødvendigvis.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Som nævnt, tror jeg også det er en dum ide at ryge hash generelt når man er ked at det. Du må acceptere din hund aldrig kommer igen desværre. Husk på alle de gode minder istedet! Det er meget svært at miste noget man har kært, men desværre en del af livet. Du vil formodentligt komme til at miste her i livet igen, så gør dig den tjeneste at lære at miste.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Øv, jeg kondolerer. :|

Generelt bør man kun benytte rusmidler når man har det godt, med det formål at få det endnu bedre. Hvorimod man ikke bør benytte sig af rusmidler når man har det dårligt, med det formål at få det bedre. Man lærer enormt hurtigt at dulme sorger og andre problemer ved at være påvirket, og dette kan for nogen hurtigt resultere i et misbrug. Alkohol er især godt til at dulme sorger, som du selv fandt ud af. Man skal bare altid huske på at rusmidler fjerner ikke ens sorger permanent, de udskubber dem bare og så kan man fortsætte med at begrave dem dybere og dybere indtil man vågner op og finder ud af at man selv bliver nødt til at løse dem. Personligt er jeg alt for god til at hoppe i flasken når livet bliver for besværligt, hvilket jeg fortsat fortryder inderligt den dag i dag. Så mit råd til dig, lad være med at tage rusmidler for at dulme dine sorger, brug dem i stedet til at gøre en fed oplevelse endnu federe!

Dedikeret medlem

Jeg plejer når der sker dødsfald tæt på mig at drikke mig i hegnet den dag det sker - prøve at holde fokus på det gode og sjove som personen/dyret har givet mig blandet op med en masse tårer.

Hvis du kun vil ryge en enkelt dag her i weekenden ser jeg ikke noget problem i at trække stikket ud få en dyb stener og en god søvn - men vær opmlrksom på det ikke eskalere.

For så skubbes sorgen bare.

Edit gør mig sku ondt med din hund.

Senest rettet af .....? 01 feb 2013 15:20, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Ked af det med din hund. ang om det hjælper på sorg synes jeg helt sikkert. Ved tidligere forhold når jeg har røget har det lagt sorgen væk i tiden jeg var skæv, men som alle andre påpeger, er det jo bare at udskyde sorgen.

Jeg synes personligt ikke du skal ryge alene, så ville jeg hvertfal tænke over det tror jeg. Sid med nogle gode venner og ryg og hyg dig, som du nævner du har gjort før, det for tingene lidt væk. Tid hjælper på vej mod sorg, men savnet vil altid være der!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hoer her ven, at drikke dig fuld, ryge dig skaev, spille computerspil for at fuldkommen glemme alt omkring hvad der er sket hjaelper overhovedet ikke en pind. Du er noedt til at acceptere foelelsen af sorg, evt. foer du gaar i seng lig og tud selvom du ikke noedvaentigvis graeder, saa kald graedende paa dit mistede dyr, ved godt det lyder aandsvagt, men fortsaet med det til du faktisk graeder rigtigt. Du er noedt til at udtrykke foelelser, sorg, vrede, spaending osv. istedet for at gemme dem vaek. Det modsatte af depression er expression, kom ud med hvad du foeler, ellers ender du pisse deprimeret.
Oensker dig det bedste herfra, det er sgu altid haardt at miste noget man er knyttet taet til.

Jeg havde en ven der begik selvmord for nogle faa maaneder siden, og accepterede sgu bare den sorg der var med det, selvom det var haardt. Udtrykkede den indtil der ikke var mere, det pinefuldt men tro det skal nok blive bedere.

Btw, beklager at jeg ikke kan skrive ae, oe, aa.

- Mads

Igennem min skoletid har jeg gloet på kostpyramider og hørt om fibre jeg ved ikke hvor mange gange. Men sådan noget som ovenstående får man selv lov til at rode med.

Fucking syg kultur

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]