Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 12:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Kodein og uro
Junior medlem

Hej Psychedelia,

Det er mit første indlæg her, men har læst med i mange år.

Jeg får kodein af min læge, og kan mere eller mindre bare bede om flere pga kronisk smerte.
I forbindelse med en slem hovedpine tog jeg 2 Kodein af 25 mg, og det tog smerten og gav mig en dejlig rus.

Nu er jeg blevet så vant til dem at jeg kan tage 150 mg, og får næsten ingen rus, tilgengæld får jeg en masse uro i kroppen. Når jeg sidder og læser med herinde kan jeg se at flere af jer tager en dosis på 300 mg, men kan ikke se at i får uro som jeg.
Tager i noget til at dulme uroen ?
Ville meget gerne øge dosisen men er bange for at få endnu mere uro.

Håber nogen har en god ide.
God dag

Med venlig hilsen
Hogies

Medlem
Brugeravatar

Hvor meget tager du om dagen sådan ca. og hvor tit giver du den "en ekstra skalle" for at få rusvirkning? Den uro du beskriver kunne godt lyde lidt som abstinenser. Som kronisk smertepatient gør du nok klogest i at holde dit forbrug af kodein, og andet smertestillende, på et niveau hvor det tager smerterne, men så heller ikke mere. Det er noget skidt at søge rusvirkning gennem opioider når man samtidig er i behandling med dem da din tolerance vil stige meget hurtigt og du derfor også skal indtage mere smertestillende for at modvirke smerterne. Et opioidmisbrug er svært at komme ud af igen og hvis du føler det kommer/er kommet ud af kontrol vil det nok være en god ide at snakke med din læge om det.

Nu ved jeg ikke hvorfor du har smerter og om du også går på smerteklinik. Der er som regel andre muligheder for behandling af patienter med kroniske smerter end bare at udskrive smertestillende midler, eller i hvert fald mulighed for at supplere med anden form for behandling så man kan skære ned på medicinen.

Junior medlem

Jeg tager ikke Kodein i hverdagen da de ikke har den store effekt på mig rent smertelindrende.
Lider af migræne og spændingshovedpine, og til det tager jeg Ibuprofen og Migea når jeg har migræne.

Min læge har dog udskrevet 100 stk. 25 mg kodein til mig, så jeg kunne se om det virkede.
Det gjorde desværre ikke meget for mig, men til gengæld fik jeg en meget rar rus.
For tiden har jeg taget "en ekstra skalle" hver søndag, hvor jeg ligger og stener film og oplader til en hård uge på work.

Har været tilknyttet hovedpinecentret som jeg også mener er smerteklinik ? Men det har ikke gjort det vilde for min hovedpine, og har også indstillet mig på at jeg må leve med hovedpine hver dag.

Umiddelbart vil jeg ikke tro at det er abstinenser, men ved ikke nok om afhængigheden af opioider til at jeg vil udelukke det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Til trådstarter:
Har du nogensinde prøvet at tage en "Treo" når du havde hovedpine?Efter min mening er der intet der kan tage en slem hovedpine som salisylsyre (Treo).Dertil skal du lige regne med at det koster at tage Kodein på den måde.Pludslig er du hooked,og så begynder du at have et ret stort problem.Uro i kroppen er et kendt abstinens symptom,men der er mange andre.Drop Kodeinen til hovedpine.

Junior medlem

Hej Alle, tak for jeres svar.

Tror jeg vil købe nogle treo og prøve det.
Dropper kodeiner, virker som om de er mere farligere end jeg havde regnet med.

Medlem
Brugeravatar

Ok, så kan vi vidst konkludere det ikke er abstinenser. Hvis det alligevel ikke hjælper at tage kodein og det kun giver dig uro så synes jeg også bare du skal droppe det. Held og lykke fremover :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]